Po hattricku v Austrálii a zisku titulu mezi výrobci mají u Volkswagenu určitě co slavit.
Volkswagen si triplem v Austrálii zajistil vítězství mezi kontstruktéry WRC v sezoně 2014. Tři soutěže před koncem sezony je jasné, že německý tým už z čela nemůže nikdo sesadit. Pro Volkswagen se také jedná o nejlepší výsledek v jejich historii. Obhajoba titulu se duu Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala podařila v rekordním tempu. V posledních 25 letech nebylo o titulu rozhodnuto nikdy tak brzy.
Perfektní týmový výsledek samozřejmě zkompletoval Andreas Mikkelsen se třetím Polem na třetím místě. Tyto tři posádky také vévodí bodování mezi jednotlivými posádkami. Zajímavostí také jistě je, že se Sébastien Ogier postaral o 19. triumf Pola R WRC při jeho 23. startu. Jezdci se speciálem z Wolfsburgu navíc od Rally Monte Carla 2013 získali už 36 podiových umístění.
"Je to jednoduše fantastické, za náš tým jsem velmi šťastný! Tolik si to zaslouží. Pocit je těžké vyjádřit slovy. To, že jsme získali titul s naším prvním ziskem kompletního VW podia, je neuvěřitelný úspěch. Dnes na sebe můžeme být opravdu pyšní, zde na druhé straně světa," říká Sébastien Ogier.
Francouz dále pokračoval: "Julien a já jsme se snažili náš těsný náskok před týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou kontrolovat až do cíle - a klaplo to. Myslím, že jsme fanouškům opět ukázali napínavý boj na špici. Je skvělé, že Andreas Mikkelsen a Ola Floene zkompletovali triumf pro náš tým. Teď už mi chybí jen jedno vítězství, abych získal i jezdecký titul. Kdyby se mi to podařilo ve Francii, bylo by to grandiozní."
Také Latvala mluví o velkolepém vítězství: "Jsem velmi šťastný za celý tým. Konstrukterský titul je skvělým uznáním za to, že se každý ve VW snaží o to, abychom byli úspěšní a kromě jiného to také ukazuje, že Polo je celkově nejlepším autem. Navíc jsme opět v tomto prvotřídním sportu ukázali, že jsme se Miikka a já až do cíle snažili udržet Sébastiena a Juliena pod tlakem, ale nebyli k poražení. Blahopřeji jim k zaslouženému vítězství," řekl v cíli Jari-Matti Latvala.
Fin ještě dále pokračoval: "Se svým osobním výkonem jsem spokojen. Bohůžel mě špatná volba gum stála zcela rozhodující sekundy v boji o vítězství. Nicméně stát zde se všemi třemi Poly na podiu je báječné. Lépe už jsme si titul vyjet nemohli."
Andreas Mikkelsen mluví o "neuvěřitelně skvělém výsledku pro celý tým": "Být mistry a k tomu navíc získat první trojnásobné vítězství pro tým. Jsem moc rád za všechny mechaniky, inženýry a pomocníky, které jsem zde v Austrálii a během celého roku mohl vídat. Před asi šesti měřenými úseky jsme měli slušný náskok na čtvrtého, ale také dopředu nebylo co dohánět. Pak tedy uprostřed ničeho šlo o to, kontrolovat tempo tak, abychom neudělali chybu a dovezli domů výsledek. Před soutěží jsem si předsevzal, že udržím odstup na čtvrtého v šampionátu. Teď jsme ho dokonce zvýšili. Za čtvrté podium v této sezoně jsem opravdu rád. Dnes je jednoduše skvělý den."
Velice spokojený byl samozřejmě i šéf týmu, Jost Capito: "Taková třešnička za celou silnou sezonou! Slavit titul mezi výrobci a zároveň trojnásobné vítězství - lépe už to nejde. Už vloni jsme překonali všechna očekávání, především ta naše. Každý v týmu se už tehdy dostal na svoji výkonnovou hranici, aby nám umožnil získat titul. Je vždy těžší titul úspěšně obhájit, než jej získat poprvé.
To, co se týmu letos povedlo a jak silně se zlepšil ve všech detailech ve mě budí veškerý respekt. Děkuji kolegové. Volkswagen je na vás pyšný. Tento titul jde ke všem ve Volkswagenu po celém světě - podpora je úžasná."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.