Kris Meeke s továrním Citroënem přišel o jednu příčku, když obdržel penalizaci 1:01 min za zkrácení tratě v sobotní RZ10.
Severní Ir bojoval o třetí místo s Andreasem Mikkelsenem prakticky po celou sobotní etapu. K incidentu došlo na dohled cíle RZ10. Kamery zaznamenaly, jak tovární Citroën DS3 WRC sjel před levotočivou zatáčkou z tratě a posléze se na ni vrátil - šlo tedy o zkrácení tratě.
Kris Meeke před komisaři prohlásil, že do této zatáčky najel s úmyslem ji zkrátit, avšak nájezdová rychlost nakonec byla vyšší než chtěl, a tak vyjel mimo trať víc, než původně plánoval. Dále dodal, že si uvědomoval, že se na vnitřku zatáčky nenacházejí žádní diváci a k časovému zisku nedošlo.
Jezdec se nakonec omluvil a dodal, že si byl vědom, že projetí zatáčky nebylo v duchu pravidel. Komisaři se rozhodli, že Meeka potrestají tím, že se propadne o jedno místo v průběžné klasifikaci soutěže. To znamenalo penalizaci 1:01 min., zítřejší etapu tedy začne 0,6s za jezdcem Fordu, Mikko Hirvonenem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?