Kris Meeke penalizován za zkrácení tratě

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 13. září 2014 20:16
Sdílej:

Kris Meeke s továrním Citroënem přišel o jednu příčku, když obdržel penalizaci 1:01 min za zkrácení tratě v sobotní RZ10.

Severní Ir bojoval o třetí místo s Andreasem Mikkelsenem prakticky po celou sobotní etapu. K incidentu došlo na dohled cíle RZ10. Kamery zaznamenaly, jak tovární Citroën DS3 WRC sjel před levotočivou zatáčkou z tratě a posléze se na ni vrátil - šlo tedy o zkrácení tratě.

Kris Meeke před komisaři prohlásil, že do této zatáčky najel s úmyslem ji zkrátit, avšak nájezdová rychlost nakonec byla vyšší než chtěl, a tak vyjel mimo trať víc, než původně plánoval. Dále dodal, že si uvědomoval, že se na vnitřku zatáčky nenacházejí žádní diváci a k časovému zisku nedošlo. 

Jezdec se nakonec omluvil a dodal, že si byl vědom, že projetí zatáčky nebylo v duchu pravidel. Komisaři se rozhodli, že Meeka potrestají tím, že se propadne o jedno místo v průběžné klasifikaci soutěže. To znamenalo penalizaci 1:01 min., zítřejší etapu tedy začne 0,6s za jezdcem Fordu, Mikko Hirvonenem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.