V pátek Ogier vyletěl do vinic, v sobotu na vytočenou šestku trefil svodidla. Po druhé nehodě byla posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia převezena do nemocnice, naštěstí se tam neprojevila žádná zranění.
V pátek Sébastien Ogier sklouzl do vinic, kterými dále putoval směrem dolu po svahu, nakonec spadl z betonové zídky, jak Francouz vidí svoji první nehodu? "Udělal jsem chybu, když jsem zabrzdil až moc pozdě do zatáčky. Byla to jedna ze slepých zatáček, kde jsem v dopoledním průjezdu zabrzdil až moc brzy. Při druhém průjezdu jsem chtěl být přesnější, ale nakonec to bylo až moc pozdě.
Nebyla to velká chyba - jen jsem zabrzdil o trošku později, byli jsme o trošku širší a šli jsme ven. Poté jsme se klouzali dolu po docela strmém srázu a naštěstí jsme nešli přes střechu. Pokud bychom šli [přes střechu], mohlo to být docela horší. Sice jsme přišli o závod ale nic víc."
To nedělní nehoda byla v mnohem vyšší rychlosti a šlo o opravdu velkou ránu: "Druhá nehoda se stala asi kilometr po startu RZ8. Byli jsme na konci rovinky, měli zařazený 6. rychlostní stupeň a jeli asi 186 km/h. Pak jsme najeli na takový zlom, přes který se zatáčelo doprava. Skok byl delší, než jsem čekal a poškodil záď auta.
Já jsem pak ztratil kontrolu nad vozem. Hodilo nás to do svodidel a narazili jsme do několika malých stromků. Pro Polo R WRC šlo o docela brutální přistání." Na domácí soutěži svého zaměstnavatele se tedy hlavní hvězda týmu Volkswagen nepředvedla ve svém nejlepším světle. Na následující Australské rally Seb obhajuje vítězství z loňska.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.