Capito se bojí o Latvalu, ale žádný z rychlých jezdců neodjel Německo bez chyby

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 27. srpna 2014 19:58
Sdílej:

Minulý závod v Německu všem připomněl, jak nepředvídatelná světová rally může být, říká šéf VW pro motorsport, Jost Capito.

Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier startovali do soutěže v Německu v roli favoritů, ale oba v soutěži havarovali z prvního místa. Pro Volkswagen to byla obrovská škoda, protože šlo o jeho domácí soutěž. Navíc tím skončila série týmu z Wolfsburgu, kdy jeho jezdci vyhráli 12 po sobě jdoucích soutěží (série započala v Austrálii, které předcházelo opět Německo...).

Podle Josta Capita Německo dokázalo, že by tým neměl nic považovat za garantované: "Neexistují jednoduché rally. Tahle je hodně obtížná, stát se může cokoliv - nejenom nám. Řekl bych, že žádný z těch opravdu rychlých jezdců neodjel soutěž, včetně shakedownu, bez chyby. 

To ukazuje úroveň, jaká se teď v MS jede. Tihle hoši jedou absolutně flat out a za takových podmínek se chyby mohou stát. Někteří měli víc štěstí, někteří míň. Zdá se, že jsme neměli takové štěstí." Navíc nehoda Latvaly přišla až v závěrečné etapě, když měl k dobru na čele téměř 50 vteřin. 

Jak moc ovlivní psychiku Latvaly v Austrálii nehoda v závěru Rallye Deutschland?

Vítězství by navíc výrazně snížilo 45 bodový náskok Ogiera v tabulce jezdců. Jost připouští, že načasování nehody by mohlo ovlivnit psychickou pohodu jeho jezdce v Austrálii: "Myslím, že tohle na Jariho-Mattiho dopadne hodně tvrdě. Musíme si o tom spolu promluvit i s Christophem Treierem [psycholog Latvaly]. Ale myslím, že to zvládne. Není to poprvé, co se dostal do takové pozice a vždy se z toho dostal."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.