Minulý závod v Německu všem připomněl, jak nepředvídatelná světová rally může být, říká šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier startovali do soutěže v Německu v roli favoritů, ale oba v soutěži havarovali z prvního místa. Pro Volkswagen to byla obrovská škoda, protože šlo o jeho domácí soutěž. Navíc tím skončila série týmu z Wolfsburgu, kdy jeho jezdci vyhráli 12 po sobě jdoucích soutěží (série započala v Austrálii, které předcházelo opět Německo...).
Podle Josta Capita Německo dokázalo, že by tým neměl nic považovat za garantované: "Neexistují jednoduché rally. Tahle je hodně obtížná, stát se může cokoliv - nejenom nám. Řekl bych, že žádný z těch opravdu rychlých jezdců neodjel soutěž, včetně shakedownu, bez chyby.
To ukazuje úroveň, jaká se teď v MS jede. Tihle hoši jedou absolutně flat out a za takových podmínek se chyby mohou stát. Někteří měli víc štěstí, někteří míň. Zdá se, že jsme neměli takové štěstí." Navíc nehoda Latvaly přišla až v závěrečné etapě, když měl k dobru na čele téměř 50 vteřin.
Jak moc ovlivní psychiku Latvaly v Austrálii nehoda v závěru Rallye Deutschland?
Vítězství by navíc výrazně snížilo 45 bodový náskok Ogiera v tabulce jezdců. Jost připouští, že načasování nehody by mohlo ovlivnit psychickou pohodu jeho jezdce v Austrálii: "Myslím, že tohle na Jariho-Mattiho dopadne hodně tvrdě. Musíme si o tom spolu promluvit i s Christophem Treierem [psycholog Latvaly]. Ale myslím, že to zvládne. Není to poprvé, co se dostal do takové pozice a vždy se z toho dostal."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?