Minulý závod v Německu všem připomněl, jak nepředvídatelná světová rally může být, říká šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier startovali do soutěže v Německu v roli favoritů, ale oba v soutěži havarovali z prvního místa. Pro Volkswagen to byla obrovská škoda, protože šlo o jeho domácí soutěž. Navíc tím skončila série týmu z Wolfsburgu, kdy jeho jezdci vyhráli 12 po sobě jdoucích soutěží (série započala v Austrálii, které předcházelo opět Německo...).
Podle Josta Capita Německo dokázalo, že by tým neměl nic považovat za garantované: "Neexistují jednoduché rally. Tahle je hodně obtížná, stát se může cokoliv - nejenom nám. Řekl bych, že žádný z těch opravdu rychlých jezdců neodjel soutěž, včetně shakedownu, bez chyby.
To ukazuje úroveň, jaká se teď v MS jede. Tihle hoši jedou absolutně flat out a za takových podmínek se chyby mohou stát. Někteří měli víc štěstí, někteří míň. Zdá se, že jsme neměli takové štěstí." Navíc nehoda Latvaly přišla až v závěrečné etapě, když měl k dobru na čele téměř 50 vteřin.
Jak moc ovlivní psychiku Latvaly v Austrálii nehoda v závěru Rallye Deutschland?
Vítězství by navíc výrazně snížilo 45 bodový náskok Ogiera v tabulce jezdců. Jost připouští, že načasování nehody by mohlo ovlivnit psychickou pohodu jeho jezdce v Austrálii: "Myslím, že tohle na Jariho-Mattiho dopadne hodně tvrdě. Musíme si o tom spolu promluvit i s Christophem Treierem [psycholog Latvaly]. Ale myslím, že to zvládne. Není to poprvé, co se dostal do takové pozice a vždy se z toho dostal."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.