Šéf týmu Volkswagen nebyl po víkendovém výkonu svých svěřenců na Rallye Deutschland určitě spokojený. Je třeba ale vzít v potaz, že nebýt jezdeckých chyb, jeho tým by si po loňském výpadku konečně připsal domácí vítězství.
Volkswagenu se letos opět nepovedlo získat domácí vítězství. Stejně jako vloni tak i letos nespatřil cíl soutěže ani Sébastien Ogier ani Jari-Matti Latvala. Wolfsburgští museli i letos přihlížet tomu, jak v jejich domovině bere vítěztsví jiný tým, vloni to byl Dani Sordo a Citroën a letos Thierry Neuville a Hyundai. Na vedoucích místech týmu byla cítit jasná frustrace. "Je to samozřejmě už hodně mrzuté, když vedete o více jak 50 vteřin a čtyři relativně kráté speciálky to dokážou zhatit," řekl sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, pro rakouskou ServusTV.
Jari-Matti Latvala do posledního dne soutěže startoval s velice slibným náskokem, a tak mu v podstatě stačilo jen dojet rozumně do cíle. Nicméně hned v první nedělní zkoušce Fin chyboval, šel z trati a sklouzl se několik metrů vinicí. "Mohli jste slyšet interview s jednotlivými jezdci po speciálce. Všichni říkali, že ta zkouška byla hodně záludná a podmínky přilnavosti hodně kolísaly," pokračuje Capito.
U VW umějí slavit, zde Capito s Ogierem letos na Sardinii...
"To vše není žádnou omluvou pro to, když má někdo 50 vteřin náskoku a může v poklidu dojet, protože ostatní už to také dojíždějí." Latvala to dle názoru šéfa prostě přehnal. "Na prvním splitu neměl nejrychlejší čas, na druhém pak už měl nejrychlejší čas. Snažil se tedy stáhnout to, co už vlastně nebylo třeba."
Jari-Matti Latvala ale se svým šéfem nesouhlasí a jako příčinu výpadku po asi 8 kilometrech RZ Dhrontal 1 spíše vidí chybu v rozpisu. "Znám tuto zkoušku velice dobře, jezdí se už roky. Před touto zatáčkou jsem měl ve svém rozpisu až dosud varování. Tuto poznámku jsem ale po tréninkových jízdách zkraje týdne nechal vyškrtnout. Proto jsme byli teď jednoduše až moc rychlí."
...nebo zde s Latvalou také v Itálii. Tentokrát ale nebylo co slavit.
Chyby továrních jezdců jsou o to horší, že jsou více méně opakováním debaklu z loňska. "Teď musíme zase rok čekat. Na začátku jsme byli na čele se dvěma vozy, stejně jako vloni. Pak už jsme měli vpředu jen jedno auto, tedy také stejně jako vloni a nakonec žádné," smutní Capito.
Průběžně vedoucí muž MS vyrobil první chybu už v pátek, v sobotu pak přidal na něj nezvykle druhou. "Není toho zde moc co analyzovat. Jsou to chyby, které udělali jezdci, auta byla perfektní. Jezdci je musí pouze zvládnout," nešetří Jost kritikou na Latvalu a Ogiera. "Když vedete s 50 sekundovým náskokem, tak jste odvedli vynikající práci, která musela být opravdu těžká. Dnes [neděle] byl vlastně ten nejjednodušší rally den. Udělat pak chybu je hodně mrzuté."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.