Šéf týmu Volkswagen nebyl po víkendovém výkonu svých svěřenců na Rallye Deutschland určitě spokojený. Je třeba ale vzít v potaz, že nebýt jezdeckých chyb, jeho tým by si po loňském výpadku konečně připsal domácí vítězství.
Volkswagenu se letos opět nepovedlo získat domácí vítězství. Stejně jako vloni tak i letos nespatřil cíl soutěže ani Sébastien Ogier ani Jari-Matti Latvala. Wolfsburgští museli i letos přihlížet tomu, jak v jejich domovině bere vítěztsví jiný tým, vloni to byl Dani Sordo a Citroën a letos Thierry Neuville a Hyundai. Na vedoucích místech týmu byla cítit jasná frustrace. "Je to samozřejmě už hodně mrzuté, když vedete o více jak 50 vteřin a čtyři relativně kráté speciálky to dokážou zhatit," řekl sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, pro rakouskou ServusTV.
Jari-Matti Latvala do posledního dne soutěže startoval s velice slibným náskokem, a tak mu v podstatě stačilo jen dojet rozumně do cíle. Nicméně hned v první nedělní zkoušce Fin chyboval, šel z trati a sklouzl se několik metrů vinicí. "Mohli jste slyšet interview s jednotlivými jezdci po speciálce. Všichni říkali, že ta zkouška byla hodně záludná a podmínky přilnavosti hodně kolísaly," pokračuje Capito.
U VW umějí slavit, zde Capito s Ogierem letos na Sardinii...
"To vše není žádnou omluvou pro to, když má někdo 50 vteřin náskoku a může v poklidu dojet, protože ostatní už to také dojíždějí." Latvala to dle názoru šéfa prostě přehnal. "Na prvním splitu neměl nejrychlejší čas, na druhém pak už měl nejrychlejší čas. Snažil se tedy stáhnout to, co už vlastně nebylo třeba."
Jari-Matti Latvala ale se svým šéfem nesouhlasí a jako příčinu výpadku po asi 8 kilometrech RZ Dhrontal 1 spíše vidí chybu v rozpisu. "Znám tuto zkoušku velice dobře, jezdí se už roky. Před touto zatáčkou jsem měl ve svém rozpisu až dosud varování. Tuto poznámku jsem ale po tréninkových jízdách zkraje týdne nechal vyškrtnout. Proto jsme byli teď jednoduše až moc rychlí."
...nebo zde s Latvalou také v Itálii. Tentokrát ale nebylo co slavit.
Chyby továrních jezdců jsou o to horší, že jsou více méně opakováním debaklu z loňska. "Teď musíme zase rok čekat. Na začátku jsme byli na čele se dvěma vozy, stejně jako vloni. Pak už jsme měli vpředu jen jedno auto, tedy také stejně jako vloni a nakonec žádné," smutní Capito.
Průběžně vedoucí muž MS vyrobil první chybu už v pátek, v sobotu pak přidal na něj nezvykle druhou. "Není toho zde moc co analyzovat. Jsou to chyby, které udělali jezdci, auta byla perfektní. Jezdci je musí pouze zvládnout," nešetří Jost kritikou na Latvalu a Ogiera. "Když vedete s 50 sekundovým náskokem, tak jste odvedli vynikající práci, která musela být opravdu těžká. Dnes [neděle] byl vlastně ten nejjednodušší rally den. Udělat pak chybu je hodně mrzuté."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.