Frustrace u Volkswagenu: Musíme opět čekat další rok

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 27. srpna 2014 20:10
Sdílej:

Šéf týmu Volkswagen nebyl po víkendovém výkonu svých svěřenců na Rallye Deutschland určitě spokojený. Je třeba ale vzít v potaz, že nebýt jezdeckých chyb, jeho tým by si po loňském výpadku konečně připsal domácí vítězství.

Volkswagenu se letos opět nepovedlo získat domácí vítězství. Stejně jako vloni tak i letos nespatřil cíl soutěže ani Sébastien Ogier ani Jari-Matti Latvala. Wolfsburgští museli i letos přihlížet tomu, jak v jejich domovině bere vítěztsví jiný tým, vloni to byl Dani Sordo a Citroën a letos Thierry Neuville a Hyundai. Na vedoucích místech týmu byla cítit jasná frustrace. "Je to samozřejmě už hodně mrzuté, když vedete o více jak 50 vteřin a čtyři relativně kráté speciálky to dokážou zhatit," řekl sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, pro rakouskou ServusTV. 

Jari-Matti Latvala do posledního dne soutěže startoval s velice slibným náskokem, a tak mu v podstatě stačilo jen dojet rozumně do cíle. Nicméně hned v první nedělní zkoušce Fin chyboval, šel z trati a sklouzl se několik metrů vinicí. "Mohli jste slyšet interview s jednotlivými jezdci po speciálce. Všichni říkali, že ta zkouška byla hodně záludná a podmínky přilnavosti hodně kolísaly," pokračuje Capito.

U VW umějí slavit, zde Capito s Ogierem letos na Sardinii...

"To vše není žádnou omluvou pro to, když má někdo 50 vteřin náskoku a může v poklidu dojet, protože ostatní už to také dojíždějí." Latvala to dle názoru šéfa prostě přehnal. "Na prvním splitu neměl nejrychlejší čas, na druhém pak už měl nejrychlejší čas. Snažil se tedy stáhnout to, co už vlastně nebylo třeba."

Jari-Matti Latvala ale se svým šéfem nesouhlasí a jako příčinu výpadku po asi 8 kilometrech RZ Dhrontal 1 spíše vidí chybu v rozpisu. "Znám tuto zkoušku velice dobře, jezdí se už roky. Před touto zatáčkou jsem měl ve svém rozpisu až dosud varování. Tuto poznámku jsem ale po tréninkových jízdách zkraje týdne nechal vyškrtnout. Proto jsme byli teď jednoduše až moc rychlí." 

...nebo zde s Latvalou také v Itálii. Tentokrát ale nebylo co slavit.

Chyby továrních jezdců jsou o to horší, že jsou více méně opakováním debaklu z loňska. "Teď musíme zase rok čekat. Na začátku jsme byli na čele se dvěma vozy, stejně jako vloni. Pak už jsme měli vpředu jen jedno auto, tedy také stejně jako vloni a nakonec žádné," smutní Capito. 

Průběžně vedoucí muž MS vyrobil první chybu už v pátek, v sobotu pak přidal na něj nezvykle druhou. "Není toho zde moc co analyzovat. Jsou to chyby, které udělali jezdci, auta byla perfektní. Jezdci je musí pouze zvládnout," nešetří Jost kritikou na Latvalu a Ogiera. "Když vedete s 50 sekundovým náskokem, tak jste odvedli vynikající práci, která musela být opravdu těžká. Dnes [neděle] byl vlastně ten nejjednodušší rally den. Udělat pak chybu je hodně mrzuté."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.