Marcus Grönholm se stal testovacím jezdcem týmu Volkswagen. Soutěžák teď ale všechny ujistil, že se nejedná o návrat k závodění ve WRC.
Marcus Grönholm byl sice nedávno potvrzen do role testovacího jezdce Volkswagenu, avšak odmítá, že by se chystal vrátit do WRC. Podle jeho slov o návrat do MS nestojí, naopak si bude užívat testovací práci pro tým z Wolfsburgu: "Ale půjde jen o testy. Rozhodně to není vykročení směrem k návratu do WRC," rozptýlil spekulace pro 'Autosport'.
Jezdec, který před sedmi roky ukončil svoji aktivní kariéru, přitom původně ani nechtěl akceptovat nabídku Volkswagenu na pozici testovacího jezdce: "Když přišel první kontakt s Volkswagenem, tak jsem jim řekl: 'Vy beztak vyhrajete všechno! K čemu bych Vám byl já?'. Pak ale rozhovory pokračovaly a tak jsem souhlasil s učiněním nabídky."
Grönholmovi se po WRC (zatím) nestýská
Zkraje měsíce už dvojnásobný mistr světa seděl ve Volkswagenu Polo R WRC specifikace 2015. Fin jezdil na jihu Francie jeden den na asfaltu: "Je to dobré auto. Po jedné rundě jsem řekl: 'OK, to je dobré auto, s tím bych si dovedl představit jízdu'." Trošku ale Marcus postrádá točivý moment starých dvoulitrových WRC, ale "podvozek a zavěšení jsou opravdu dobré." V září na Grönholma čekají další testy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?