Desátý podnik MS v automobilových soutěžích se bude konat v Austrálii. Soutěž u "protinožců" je od Evropy nejvíce vzdálenou soutěží roku. Pravidelně zde, z pochopitelných důvodů, nevídáme tak silné pole jako na jiných soutěžích.
Volkswagen se rozhodl do Austrálie neposlat svůj druhý tým, za který jezdí Andreas Mikkelsen. Nor zde vloni startoval, letos se však v australských lesích nesveze. Ani druhá sezona v továrním týmu Volkswagen tak nebude pro tohoto Nora kompletní (vloni debutoval až v Portugalsku).
Hyundai potvrzuje, že dvojkou továrního týmu bude v Austrálii Chris Atkinson (psali jsme jit v tomto článku). Bývalý tovární jezdec Subaru usedne do tovární i20 WRC teprve podruhé v sezoně, poprvé závodil v Mexiku, kde ho technika hodně zlobila. Domácí Australskou rally jel naposledy v barvách Subaru.
Teprve podruhé v roce se sveze Atkinson, zde v Mexiku
Do třetího auta korejců se vrací Hayden Paddon (z pochopitelných důvodů). Jeho auto má v Německu k dipozici Bryan Bouffier. Pro Hyundai je Austrálie možná tou nejdůležitější soutěží roku, a tak není divu, že nasadí dva "domácí" jezdce. Již od začátku roku avizoval svoji neúčast na této soutěži také Martin Prokop se svým soukromým týmem Jipocar.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.