Úspěchy zhýčkaný tým Volkswagen Motorsport nedokázal právě v Německu ještě vyhrát. To se má letos změnit. Extra motivací navíc je, že v domácí soutěži mohou oslavit titul.
Už v Německu se může rozhodnout o osudu šampionátu. Mezi týmy má Volkswagen již 305 bodů, tedy o 175 víc než konkurenční Citroën. Pokud by po Německu rozdíl zůstal na minimálně 172 bodech, tým obhájí svůj loňský triumf. Také Ogier momentálně vede před Ostbergem o 121 bodů, pokud to po Německu bude minimálně 112, pak bude titul v Německu (respektive ve Francii).
I bez toho má však Volkswagen velkou motivaci, aby napravil loňské zaváhání na své domácí soutěží: "S Rallye Deutschland máme ještě z loňska otevřený účet. Zrovna v domácí soutěži se nepostavit na podium, to není hezká vzpomínka. Známe naše silné stránky, víme ale, že ve sportu se úspěch nedá naplánovat a to zvláště v motorsportu," uvědomuje si Jost Capito, šéf továrního VW.
Tým bude spoléhat především na Sébastiena Ogiera, který patří na asfaltu mezi nejrychlejší: "Při domácí soutěži je tým pod větším tlakem než při ostatních rally. To může být ale i výhoda, protože může být ještě více koncentrovaný," říká Francouz, který se před startem snaží ještě trošku snížit očekávání.
Vydrží Ogierovi úsměv i v Německu?
"Ve startovním poli máme opravdové asfaltové specialisty - především Thierryho Neuvillea, který zde vloni bojoval o vítězství. Počítám s tím, že Hyundai bude velmi silný. Pozor si budu dávat i na Krise Meekea. Ve Finsku byl neskutečně rychlý a také na asfaltu umí."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.