Volkswagen a jeho otevřený účet s Rally Deutschland

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. srpna 2014 14:11
Sdílej:

Úspěchy zhýčkaný tým Volkswagen Motorsport nedokázal právě v Německu ještě vyhrát. To se má letos změnit. Extra motivací navíc je, že v domácí soutěži mohou oslavit titul.

Už v Německu se může rozhodnout o osudu šampionátu. Mezi týmy má Volkswagen již 305 bodů, tedy o 175 víc než konkurenční Citroën. Pokud by po Německu rozdíl zůstal na minimálně 172 bodech, tým obhájí svůj loňský triumf. Také Ogier momentálně vede před Ostbergem o 121 bodů, pokud to po Německu bude minimálně 112, pak bude titul v Německu (respektive ve Francii).

I bez toho má však Volkswagen velkou motivaci, aby napravil loňské zaváhání na své domácí soutěží: "S Rallye Deutschland máme ještě z loňska otevřený účet. Zrovna v domácí soutěži se nepostavit na podium, to není hezká vzpomínka. Známe naše silné stránky, víme ale, že ve sportu se úspěch nedá naplánovat a to zvláště v motorsportu," uvědomuje si Jost Capito, šéf továrního VW.

Tým bude spoléhat především na Sébastiena Ogiera, který patří na asfaltu mezi nejrychlejší: "Při domácí soutěži je tým pod větším tlakem než při ostatních rally. To může být ale i výhoda, protože může být ještě více koncentrovaný," říká Francouz, který se před startem snaží ještě trošku snížit očekávání.

Vydrží Ogierovi úsměv i v Německu?

"Ve startovním poli máme opravdové asfaltové specialisty - především Thierryho Neuvillea, který zde vloni bojoval o vítězství. Počítám s tím, že Hyundai bude velmi silný. Pozor si budu dávat i na Krise Meekea. Ve Finsku byl neskutečně rychlý a také na asfaltu umí."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.