Nejen pro Volkswagen je Německá rally domácí soutěží - tovární Hyundai to do Trieru ze své základny v Alzenau nemá také daleko. Hyundai má navíc ve svém kádru loňského vítěze, Daniho Sorda.
První polovina roku se odjela převážně na šotolině, Rallye Deutschland je první soutěží roku čistě na asfaltu. "Německá rally je nová výzva. S vozem i20 WRC, který pořád vyvíjíme, poprvé vyjedeme na asfaltové rally. Naše jezdecká sestava je hodně silná, Dani a Thierry už v Německu oslavili spoustu úspěchů a Bryan má na asfaltu velké zkušenosti.
Zůstáváme ale u našeho stabilního cíle - dojet do cíle se všemi třemi vozy v co možná nejlepším čase," říká šéf týmu Michel Nandan. Především Dani Sordo se po loňském vítězství na návrat do Německa hodně těší a potají doufá ve skvělý výsledek: "Zkoušky Německé rally mám rád a už od začátku sezony se těším, až pojedu s i20 WRC na asfaltu.
Vloni jsem tady vyhrál a cítím se zde opravdu skvěle. Nebude se ale jednat o jednoduchou záležitost. Povrchy se zde střídají a počasí sehrává důležitou roli, protože se vždy nedá úplně předpovídat. Myslím ale, že jsme dobře připraveni, abychom na těchto zkouškách dobře obstáli."
Bouffier už na svém kontě jedno umístění na podium letos má
Premiérově bude v soutěži MS Hyundai reprezentovat Bryan Bouffier: "Poprvé v životě nastupuji do soutěže MS jako člen továrního týmu, což je vzrušující, za tuto šanci jsem vděčný. V Německu jsem ještě nikdy nejel, ale vloni jsme zde odjeli seznamovací jízdy. O zkouškách mám tedy jistou představu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.