Neuville: Loňský boj o vítězství se opakovat (asi) nebude

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: www.worldrallypics.com
iM2 15. srpna 2014 13:31
Sdílej:

Vloni jsme v Německu viděli souboj o vítězstvím mezi Danim Sordem a Thierry Neuvillem, tedy vozy Citroën DS3 WRC a Ford Fista RS WRC. Letos se oba jezdci sešli v týmu Hyundai s vozy i20 WRC, dle Belgičana si to ale letos o vítězství nerozdají.

Loňský duel rozhodly až poslední metry závodu. Thierry Neuville vyrážel do poslední zkoušky se ztrátou 3 vteřin na Daniho Sorda, dle mezičasů jel rychleji, ale v závěru vyletěl ven z tratě. I přesto se ale dokázal do cíle dostat a uhájil druhé místo. Dani Sordo tak mohl oslavit svoje vůbec první (a zatím poslední) vítězství ve WRC.

Letos jsou z nich týmoví kolegové, avšak že by bojovali na čele, o tom Neuville pochybuje: "Byl to těsný souboj! Pochopitelně si vzpomínám na to finále. Měli jsme defekt a pak vyletěli, ale přesto uhájili druhé místo. Byl to skvělý výsledek," ohlíží se jezdec v rozhovoru pro wrc.com zpět.

"Letos je ale cíl jiný. Určitě bych moc rád opět bojoval o vítězství, ale momentálně nejsme v situaci, abychom v každé rally bojovali o vítězství." Při premiérovém startu s i20 WRC na asfaltu však problémy nečeká: "Situace je stejná jako vloni s Fiestou RS WRC a také to pro mě nebyl problém. Vždy jsem býval asfaltovým specialistou a na tento povrch si rychle zvykl," říká 26 letý pilot. 

"Tratě jsou úzké, hodně se zatáčky zkracují a tím se vytahávají nečistoty na trať. Úroveň přilnavosti se neustále mění, díky tomu je Německa rally výzvou. Mimo to může kdykoliv zapršet, což může sehrát při volbě pneumatik rozhodující roli. Musíte být opravdu připraveni. Někteří jezdci mají tyto podmínky rádi."

Vloni si na Fiestu na asfaltu zvykl Neuville také rychle

Neuville se také může těšit na podporu fanoušku, v pátek se jede blízko belgických hranic. "Jedna z rychlostních zkoušek je vzdálena jen 30 km od mého domu. Doufám, že se přijede podívat hodně fanoušku z Belgie."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.