Vloni jsme v Německu viděli souboj o vítězstvím mezi Danim Sordem a Thierry Neuvillem, tedy vozy Citroën DS3 WRC a Ford Fista RS WRC. Letos se oba jezdci sešli v týmu Hyundai s vozy i20 WRC, dle Belgičana si to ale letos o vítězství nerozdají.
Loňský duel rozhodly až poslední metry závodu. Thierry Neuville vyrážel do poslední zkoušky se ztrátou 3 vteřin na Daniho Sorda, dle mezičasů jel rychleji, ale v závěru vyletěl ven z tratě. I přesto se ale dokázal do cíle dostat a uhájil druhé místo. Dani Sordo tak mohl oslavit svoje vůbec první (a zatím poslední) vítězství ve WRC.
Letos jsou z nich týmoví kolegové, avšak že by bojovali na čele, o tom Neuville pochybuje: "Byl to těsný souboj! Pochopitelně si vzpomínám na to finále. Měli jsme defekt a pak vyletěli, ale přesto uhájili druhé místo. Byl to skvělý výsledek," ohlíží se jezdec v rozhovoru pro wrc.com zpět.
"Letos je ale cíl jiný. Určitě bych moc rád opět bojoval o vítězství, ale momentálně nejsme v situaci, abychom v každé rally bojovali o vítězství." Při premiérovém startu s i20 WRC na asfaltu však problémy nečeká: "Situace je stejná jako vloni s Fiestou RS WRC a také to pro mě nebyl problém. Vždy jsem býval asfaltovým specialistou a na tento povrch si rychle zvykl," říká 26 letý pilot.
"Tratě jsou úzké, hodně se zatáčky zkracují a tím se vytahávají nečistoty na trať. Úroveň přilnavosti se neustále mění, díky tomu je Německa rally výzvou. Mimo to může kdykoliv zapršet, což může sehrát při volbě pneumatik rozhodující roli. Musíte být opravdu připraveni. Někteří jezdci mají tyto podmínky rádi."
Vloni si na Fiestu na asfaltu zvykl Neuville také rychle
Neuville se také může těšit na podporu fanoušku, v pátek se jede blízko belgických hranic. "Jedna z rychlostních zkoušek je vzdálena jen 30 km od mého domu. Doufám, že se přijede podívat hodně fanoušku z Belgie."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?