Volkswagen Motorsport podepsal s dřívějším mistrem světa, Marcusem Grönholmem. 46letý Fin, který byl mistrem světa v letech 2000 a 2002, bude od dnešního dne podporovat vývojový program továrního týmu.
Poté, co Carlos Sainz odešel k Peugeotu jezdit Dakar, si Volkswagen do svých služeb získal dalšího bývalého mistra světa. Marcus Grönholm počínaje dnešním dnem začne s podporou továrního týmu Volkswagen na testech. "Díky jeho velkému technickému přehledu a analytickým schopnostem bude našim inženýrům moci nabídnout cenný vstup," říká sportovní šéf týmu, Jost Capito.
Grönholm v MS v rally začínal v rámci továrních týmu v sezoně 1999 u Peugeotu. Už v další sezoně mezi profesionály se mu podařilo získat čtyři vítězství a jezdecký titul. O dva roky později to ještě dokázal rovněž s Peugeotem zopakovat. Později přestoupil k Fordu, kde po sezoně 2007 svoji profesionální kariéru ukončil. Celkem dokázal získat 30 vítězství, 60 podií a nejrychlejší byl v 540 měřených testech.
Marcus Grönholm na tratích Rally Monte Carlo 2007
Za volant továrního Pola R WRC se Marcus prvně posadil zkraje srpna v okolí jihofrancouzského Fontjoncouse. "Moci se chopit volantu pro mistrovský tým Volkswagenu, to je pro mě samozřejmě skvělou příležitostí. Už se hodně těším na testovací práci a možnost se podílet na dalším vývoji aktuálně nejlepšího rallyového auta, Pola R WRC," řekl Marcus Grönholm.
V rámci akce Helsinki Battle, která se konala krátce před Rally Finland, si Grönholm krátce vyzkoušel Hyundai i20 WRC, bude tak mít možnost obě auta porovnat, i když s Hyundai má zkušenosti opravdu omezené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.