Volkswagen Motorsport podepsal s dřívějším mistrem světa, Marcusem Grönholmem. 46letý Fin, který byl mistrem světa v letech 2000 a 2002, bude od dnešního dne podporovat vývojový program továrního týmu.
Poté, co Carlos Sainz odešel k Peugeotu jezdit Dakar, si Volkswagen do svých služeb získal dalšího bývalého mistra světa. Marcus Grönholm počínaje dnešním dnem začne s podporou továrního týmu Volkswagen na testech. "Díky jeho velkému technickému přehledu a analytickým schopnostem bude našim inženýrům moci nabídnout cenný vstup," říká sportovní šéf týmu, Jost Capito.
Grönholm v MS v rally začínal v rámci továrních týmu v sezoně 1999 u Peugeotu. Už v další sezoně mezi profesionály se mu podařilo získat čtyři vítězství a jezdecký titul. O dva roky později to ještě dokázal rovněž s Peugeotem zopakovat. Později přestoupil k Fordu, kde po sezoně 2007 svoji profesionální kariéru ukončil. Celkem dokázal získat 30 vítězství, 60 podií a nejrychlejší byl v 540 měřených testech.
Marcus Grönholm na tratích Rally Monte Carlo 2007
Za volant továrního Pola R WRC se Marcus prvně posadil zkraje srpna v okolí jihofrancouzského Fontjoncouse. "Moci se chopit volantu pro mistrovský tým Volkswagenu, to je pro mě samozřejmě skvělou příležitostí. Už se hodně těším na testovací práci a možnost se podílet na dalším vývoji aktuálně nejlepšího rallyového auta, Pola R WRC," řekl Marcus Grönholm.
V rámci akce Helsinki Battle, která se konala krátce před Rally Finland, si Grönholm krátce vyzkoušel Hyundai i20 WRC, bude tak mít možnost obě auta porovnat, i když s Hyundai má zkušenosti opravdu omezené.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?