Kris Meeke je se svým třetím místem z Finska moc spokojený, protože si jej dle svých slov opravdu zasloužil. Zajistil si tím budoucnost ve WRC?
Za dvěma silnými Volkswageny jsme mohli sledovat asi největší překvapení Rally Finland. Kris Meeke totiž dokázal všechny tři dny držet krok se špičkou a společně s navigátorem Paulem Nagelem si zajistili pěkné třetí místo s odstupem na vítěze menším než minuta. Pro jezdce Citroënu je to po Monte Carlu a Argentině už třetí podium v sezoně.
"Toto podium je dokonce ještě zvláštnější než ty ostatní. Cítím, jako bych si ho opravdu zasloužil. Nikdo mi nic nedaroval, naopak jsem měl dobrou rychlost. Po dvou dnech jsme byli před Sebem, ale když jsme lehce poškodili pravou přední gumu a dostali tak velké vibrace, tak jsme na Seba ztratili asi 3 nebo 4 vteřiny. A na Himos dojel opět před námi, když jsem zažil nepříjemné sekundy a ztratil dalších 5 vteřin. Získat dalších 10 sekund, bylo pro mě trochu moc," říká Kris Meeke.
Jezdec továrního týmu Citroën si ale ke konci chtěl hlavně udržet podium, a tak jel trochu volněji. Andreas Mikkelsen s dalším Volkswagenem byl o minutu zpět, takže si to mohl dovolit. "Přijel jsem sem a chtěl jsem zažít silný a konstantní víkend. To se nám podařilo a to je nejdůležitější." To, že na konci nejel naplno, bylo způsobeno také jeho nejistou budoucností - kontrakt s Citroënem má pouze na tento rok. "Musel jsem dojet do cíle, abych si zajistil smlouvu i na příští rok. V této pozici neotevíráte 100 % silnice.
Meeke také dodal, že měl v autě dobrý pocit. "Dává nám to důvěru pro druhou polovinu sezony. Vím, že je před námi ještě velký kus práce, než budeme moci opravdu bojovat o vítězství, ale pro tentokrát jsem se třetím místem a nasbíranými zkušenostmi velice spokojen. Pro příští rok doufám, že budu moci bojovat o ještě lepší výsledek."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.