Kris Meeke je se svým třetím místem z Finska moc spokojený, protože si jej dle svých slov opravdu zasloužil. Zajistil si tím budoucnost ve WRC?
Za dvěma silnými Volkswageny jsme mohli sledovat asi největší překvapení Rally Finland. Kris Meeke totiž dokázal všechny tři dny držet krok se špičkou a společně s navigátorem Paulem Nagelem si zajistili pěkné třetí místo s odstupem na vítěze menším než minuta. Pro jezdce Citroënu je to po Monte Carlu a Argentině už třetí podium v sezoně.
"Toto podium je dokonce ještě zvláštnější než ty ostatní. Cítím, jako bych si ho opravdu zasloužil. Nikdo mi nic nedaroval, naopak jsem měl dobrou rychlost. Po dvou dnech jsme byli před Sebem, ale když jsme lehce poškodili pravou přední gumu a dostali tak velké vibrace, tak jsme na Seba ztratili asi 3 nebo 4 vteřiny. A na Himos dojel opět před námi, když jsem zažil nepříjemné sekundy a ztratil dalších 5 vteřin. Získat dalších 10 sekund, bylo pro mě trochu moc," říká Kris Meeke.
Jezdec továrního týmu Citroën si ale ke konci chtěl hlavně udržet podium, a tak jel trochu volněji. Andreas Mikkelsen s dalším Volkswagenem byl o minutu zpět, takže si to mohl dovolit. "Přijel jsem sem a chtěl jsem zažít silný a konstantní víkend. To se nám podařilo a to je nejdůležitější." To, že na konci nejel naplno, bylo způsobeno také jeho nejistou budoucností - kontrakt s Citroënem má pouze na tento rok. "Musel jsem dojet do cíle, abych si zajistil smlouvu i na příští rok. V této pozici neotevíráte 100 % silnice.
Meeke také dodal, že měl v autě dobrý pocit. "Dává nám to důvěru pro druhou polovinu sezony. Vím, že je před námi ještě velký kus práce, než budeme moci opravdu bojovat o vítězství, ale pro tentokrát jsem se třetím místem a nasbíranými zkušenostmi velice spokojen. Pro příští rok doufám, že budu moci bojovat o ještě lepší výsledek."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?