Jost Capito, šéf továrního týmu Volkswagen, oceňuje výkon Jariho-Mattiho Latvaly. Podle něj Fin ještě nikdy nepředvedl lepší výkon než o tomto víkendu v rámci Finské rally, kterou nakonec i vyhrál.
Latvala ve svém Polu R WRC získal po ohromující bitvě vítězství ve Finsku. Svého kolegu a úřadujícího mistra světa, Sébastiena Ogiera, porazil o 3,6 vteřiny! "Zažili jsme nejlepšího Jariho-Mattiho Latvalu všech dob. Kompletně změnil svůj přístup k rally. Byl velice soustředěný, ale zároveň uvolněný."
"Když jel, tak byl jako by v jiném světě. Jediný Sébastien Ogier se ho dokázal držet až do konce. Byl nejrychlejší hned od startu rally a zasloužil si vyhrát. Je stále silnější a silnější. Vloni neměl s Polem R WRC dost natestováno a na vůz si zvykal, poznával ho na různých soutěžích. Očekávali jsme, že se zlepší.
Po loňských výkonech už nikdo nemůže pochybovat o rychlosti Latvaly na asfaltu, co předvede v Německu?
Teď už je v pozici, ve které jsme věřili a mysleli si, že bude," nešetřil slovy chvály Jost Capito. Bývalý tovární jezdec Fordu si vyjel své 3. vítězství sezony (po Švédsku a Argentíně) a před nadcházející Rallye Deutschland ztrácí na vedoucího Ogiera 44 bodů. Tam se sice jede na asfaltu, ale Latvala je nejrychlejším Finem na zpevněném povrchu, což vloni dokazoval.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?