Potenciální návrat Toyoty do World Rally Championship udělal další významný krok kupředu. Dle informací anglického Autosportu se pracuje na modelu GT86 WRC.
Za projektem by měl stát finský Tommi Mäkinen Racing a navíc, měl by mít požehnání přímo od Akio Toyody, prezidenta a CEO (výkonného ředitele) Toyota Motor Corporation. Auto by prý mělo dnes jezdit v rámci privátního testu někde ve Finsku a více bychom se měli dozvědět zítra.
Smysl by tato informace dávala, když vezmeme v potaz, že Toyoda je dnes v Jyväskylä (centrum soutěže), aby se zde potkal právě s Mäkinenem a předními představiteli WRC. Model GT86, který byl popsán jako testovací mula, by neměl mít nic společného s Yarisem WRC, který vyvíjí a již delší dobu testuje Toyota Motorsport GmbH (TMG) z německého Kolína nad Rýnem.
Nic společného by neměl mít ani s modelem GT86 CS-R3, za kterým stojí také TMG a který bude mít soutěžní premiéru příští měsíc v Německu. Dle informací Autsportu, který patří mezi nejrespektovanější zpravodajské servery, měl přijít podnět pro stavbu čtyřkolky na bázy GT86 přímo z Japonska a mohl by značit zhoršení vztahů mezi Japonskem a TMG. To nám už přijde ale jako čistá spekulace.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.