Hayden Paddon se toho během prvních dvou soutěží s týmem Hyundai hodně naučil. Jezdec se chce stále zlepšovat, aby se tak doporučil pro příští rok.
Na Sardinii poprvé usedl Hayden Paddon do vozu Hyundai i20 WRC. Novozélanďan v roce 2011 získal titul šampiona PWRC a od té doby platí za jednoho z největších talentů. Avšak finance jej dlouho nepustily do vozu WRC. 27letý jezdec dostal letos šanci od týmu Hyundai, aby se na 7 soutěžích ukázal. V Polsku poprvé osmým místem bodoval. Dále jsou v jeho programu Finsko a Austrálie.
Přípravu na Finsko, které pro něj bude soutěží o učení se, má již za sebou. "Otevřelo mi to oči. Z rodinného týmu o osmi lidech jsem se najednou dostal do továrního týmu. Tady se o tři auta stará 156 lidí! Zde je vše větší a rychlejší. S těmito vozy se jezdí opravdu výrazně rychleji. S Hyundai se jezdí opravdu dobře.
Z 95 % se zdá být na ovládání jednodušší, avšak musíte mít odvahu, abyste z něj dostali celých 100 %." Jezdec ztrácí především v technických pasážích. V zatáčkovitých a úzkých pasážích má co zlepšovat: "Vše se zaznamenává a posléze se z toho vytváří analýzy. Zjistil jsem, že auto v rychlých pasážích 'přetahuji'.
S vozem WRC jel Hayden vloni jenom ve Španělsku, letos přidá další soutěže
Musím zatáčky projíždět lépe, jen tak zlepším svoji rychlost v těchto pasážích." V cíli Polské rally chybělo jezdci na vítězného Ogiera zhruba 4:30 minuty, na kolegu Neuvillea pak minuty 2. "Momentálně není i20 tak rychlá jako Polo. V průběhu sezony se ale budeme jenom zlepšovat. Když zkoušky našemu autu sedí, pak už jsme skoro tak rychlí, jako naši rivalové."
Paddon má smlouvu zatím pouze na tuto sezonu, o roce 2015 se rozhodne pozdějí. "Mým největším cílem je samozřejmě zůstat v týmu. Vím, že Hyundai je zatím s mými pokroky spokojený. Vím také, že mám skvělou šanci růst. Nechci dojíždět sedmý nebo osmý. Chci se zlepšovat, abych mohl vyhrávat."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.