Hayden Paddon se toho během prvních dvou soutěží s týmem Hyundai hodně naučil. Jezdec se chce stále zlepšovat, aby se tak doporučil pro příští rok.
Na Sardinii poprvé usedl Hayden Paddon do vozu Hyundai i20 WRC. Novozélanďan v roce 2011 získal titul šampiona PWRC a od té doby platí za jednoho z největších talentů. Avšak finance jej dlouho nepustily do vozu WRC. 27letý jezdec dostal letos šanci od týmu Hyundai, aby se na 7 soutěžích ukázal. V Polsku poprvé osmým místem bodoval. Dále jsou v jeho programu Finsko a Austrálie.
Přípravu na Finsko, které pro něj bude soutěží o učení se, má již za sebou. "Otevřelo mi to oči. Z rodinného týmu o osmi lidech jsem se najednou dostal do továrního týmu. Tady se o tři auta stará 156 lidí! Zde je vše větší a rychlejší. S těmito vozy se jezdí opravdu výrazně rychleji. S Hyundai se jezdí opravdu dobře.
Z 95 % se zdá být na ovládání jednodušší, avšak musíte mít odvahu, abyste z něj dostali celých 100 %." Jezdec ztrácí především v technických pasážích. V zatáčkovitých a úzkých pasážích má co zlepšovat: "Vše se zaznamenává a posléze se z toho vytváří analýzy. Zjistil jsem, že auto v rychlých pasážích 'přetahuji'.
S vozem WRC jel Hayden vloni jenom ve Španělsku, letos přidá další soutěže
Musím zatáčky projíždět lépe, jen tak zlepším svoji rychlost v těchto pasážích." V cíli Polské rally chybělo jezdci na vítězného Ogiera zhruba 4:30 minuty, na kolegu Neuvillea pak minuty 2. "Momentálně není i20 tak rychlá jako Polo. V průběhu sezony se ale budeme jenom zlepšovat. Když zkoušky našemu autu sedí, pak už jsme skoro tak rychlí, jako naši rivalové."
Paddon má smlouvu zatím pouze na tuto sezonu, o roce 2015 se rozhodne pozdějí. "Mým největším cílem je samozřejmě zůstat v týmu. Vím, že Hyundai je zatím s mými pokroky spokojený. Vím také, že mám skvělou šanci růst. Nechci dojíždět sedmý nebo osmý. Chci se zlepšovat, abych mohl vyhrávat."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.