Diskuze o nových pravidlech pro WRC, která by měla platit od roku 2017, běží na plné obrátky. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, varuje před příliš velkými skoky, které by mohly být po finanční stránce nejen pro jeho tým velmi složitě zvládnutelné.
FIA chce vyjasnit situaci ohledně nových vozů specifikace World Rally Cars co nejdříve. Nová pravidla by měla vstoupit v platnost od roku 2017, kdy vyprší následující homologační období (pro roky 2015 a 2016). FIA chce dát brzkým rozhodnutím jasný směr nejen aktuálním týmům, ale také nalákat případné nové zájemce, tedy především Toyotu.
Kdyby mělo být dle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, tak by se toho na akutálních pravidlech moc měnit nemělo. Jen tak bude totiž jeho tým schopen nadále držet krok se špičkou i bez tovární podpory. Podobně ohrožen takto velkými změnami by nemusel být jen M-Sport, ale i Citroën.
"Všichni znají aktuální situaci. Pokud by měla být technická pravidla brzy až moc vzdálená od toho, co teď dobře funguje, tak by to mohlo být pro společnosti jako je ta naše těžké. Výrobci jako Volkswagen a Hyundai budou dostatečně chytří a moc dobře ví, že s tak velkými změnami, ať s novou svobodou nebo dalšími technologickými kroky, neztratí pravděpodobně jen nás."
Malcolm Wilson u Fiesty RS WRC v servisním parku na Sardinii
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?