Diskuze o nových pravidlech pro WRC, která by měla platit od roku 2017, běží na plné obrátky. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, varuje před příliš velkými skoky, které by mohly být po finanční stránce nejen pro jeho tým velmi složitě zvládnutelné.
FIA chce vyjasnit situaci ohledně nových vozů specifikace World Rally Cars co nejdříve. Nová pravidla by měla vstoupit v platnost od roku 2017, kdy vyprší následující homologační období (pro roky 2015 a 2016). FIA chce dát brzkým rozhodnutím jasný směr nejen aktuálním týmům, ale také nalákat případné nové zájemce, tedy především Toyotu.
Kdyby mělo být dle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, tak by se toho na akutálních pravidlech moc měnit nemělo. Jen tak bude totiž jeho tým schopen nadále držet krok se špičkou i bez tovární podpory. Podobně ohrožen takto velkými změnami by nemusel být jen M-Sport, ale i Citroën.
"Všichni znají aktuální situaci. Pokud by měla být technická pravidla brzy až moc vzdálená od toho, co teď dobře funguje, tak by to mohlo být pro společnosti jako je ta naše těžké. Výrobci jako Volkswagen a Hyundai budou dostatečně chytří a moc dobře ví, že s tak velkými změnami, ať s novou svobodou nebo dalšími technologickými kroky, neztratí pravděpodobně jen nás."
Malcolm Wilson u Fiesty RS WRC v servisním parku na Sardinii
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.