Diskuze o nových pravidlech pro WRC, která by měla platit od roku 2017, běží na plné obrátky. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, varuje před příliš velkými skoky, které by mohly být po finanční stránce nejen pro jeho tým velmi složitě zvládnutelné.
FIA chce vyjasnit situaci ohledně nových vozů specifikace World Rally Cars co nejdříve. Nová pravidla by měla vstoupit v platnost od roku 2017, kdy vyprší následující homologační období (pro roky 2015 a 2016). FIA chce dát brzkým rozhodnutím jasný směr nejen aktuálním týmům, ale také nalákat případné nové zájemce, tedy především Toyotu.
Kdyby mělo být dle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, tak by se toho na akutálních pravidlech moc měnit nemělo. Jen tak bude totiž jeho tým schopen nadále držet krok se špičkou i bez tovární podpory. Podobně ohrožen takto velkými změnami by nemusel být jen M-Sport, ale i Citroën.
"Všichni znají aktuální situaci. Pokud by měla být technická pravidla brzy až moc vzdálená od toho, co teď dobře funguje, tak by to mohlo být pro společnosti jako je ta naše těžké. Výrobci jako Volkswagen a Hyundai budou dostatečně chytří a moc dobře ví, že s tak velkými změnami, ať s novou svobodou nebo dalšími technologickými kroky, neztratí pravděpodobně jen nás."
Malcolm Wilson u Fiesty RS WRC v servisním parku na Sardinii
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?