Testování ve Finsku bylo nakonec pro tým Hyundai kratší, než původně plánoval. Poté, co s vozem i20 WRC šel Neuville s Gilsoulem přes střechu, už totiž nebylo s čím testovat.
Během delší letní pauzy mezi soutěžemi WRC tovární týmy zajel testovat do Finska, o čemž jsme vás informovali již v rubrice ve zkratce. Thierry Neuville a Juho Hänninen testovali dohromady čtyři dny v okolí města Jämsä. Napřed se za volant i20 WRC posadil Fin a poté ho na dva dny vystřídal Belgičan.
Pro jedničku týmu ale testy skončily dříve, než bylo původně v plánu: "Auto bylo dobré, tam už nebylo co zlepšovat. A tak jsem se snažil zlepšit sebe samotného. A to nedopadlo dobře," řekl Thierry Neuville, který byl o víkendu k vidění na závodu MS v rallycrossu v belgickém Mettetu.
V rychlé pravé zatáčce totiž jeho auto zavadilo o velký kámen na straně cesty a pak se poroučelo bokem do lesa. Neuville i navigátor Nicolas Gilsoul však z notně poničeného testovacího auta vystoupili nezraněni. "Je to poprvé po hodně dlouhém čase, co jsem šel přes střechu. Ne, opravdu se nedalo nic víc dělat."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?