Todt: Propagace je esenciální

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 10. července 2014 19:14
Sdílej:

Během Rally Poland jsme v servisním parku mohli vidět i prezidenta FIA, Jeana Todta. Francouz tuto soutěž coby spolujezdec před asi 40 lety dokonce vyhrál.

V roce 1973 bylo založeno MS v rally a tehdejší Polskou Rally vyhrál pilot Fiatu Achim Warmbold společně s navigátorem Jeanem Todtem. Tehdy samozřejmě ještě nikdo netušil, že se Francouz za několik desítek let stane šéfem FIA. Za tu dobu se ale změnil i sport samotný a dost podstatně. 

"Dříve šlo v MS v rally o výdrž, vytrvalost a dobrodružství. To se plně změnilo ať už co se formátu nebo týmů týče, které už nejsou jen tak venku na ulici, ale pracují v servisním parku," říká Jean Todt pro ‚Motorsport aktuell’. Nezměnilo se jen to, že dříve se na soutěž trénovalo třeba celý týden, ale třeba i komunikace. "Dříve jsme měli dopisy, pak dálnopis, fax - a teď jsou e-maily a internet. To je normální evoluce - ať už v životě, technologiích nebo ve sportu."

Jak těmto změnám přizpůsobit MS v rally, tak o tom se teď intenzivně diskutuje. Důležitým tématem pro Todta zůstává geografické rozdělení. "Musíme najít cesty, díky kterým by fascinující a spektakulární rallysport v dnešním světě zapadl a lidi nadchl. Musíme se podívat na to, ve kterých zemích je závod MS v rally možný. Přitom je důležité respektovat zvláštnosti zemí a využít jich. Z těchto rozdílných podmínek MS v rally žije. Bylo by ještě více frustrující, kdybychom měli v Argentině, Německu a Švédsku stejnou rally," pokračuje 68letý prezident FIA. 

Zatímco týmy očekávají rychlé zlepšení v propagaci mistrovství světa v rally, tak Todt žádá o trpělivost. "Ve společnosti WRC Promoter GmbH máme dobrého promotéra. Především proto, že za ní stojí Red Bull, který má v této oblasti velkou kompetenci. Propagace je esenciální téma. Mnoho lidí očekává rychlé pokroky. Ale musíme jít krok po kroku," zakončil Todt.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.