Todt: Propagace je esenciální

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 10. července 2014 19:14
Sdílej:

Během Rally Poland jsme v servisním parku mohli vidět i prezidenta FIA, Jeana Todta. Francouz tuto soutěž coby spolujezdec před asi 40 lety dokonce vyhrál.

V roce 1973 bylo založeno MS v rally a tehdejší Polskou Rally vyhrál pilot Fiatu Achim Warmbold společně s navigátorem Jeanem Todtem. Tehdy samozřejmě ještě nikdo netušil, že se Francouz za několik desítek let stane šéfem FIA. Za tu dobu se ale změnil i sport samotný a dost podstatně. 

"Dříve šlo v MS v rally o výdrž, vytrvalost a dobrodružství. To se plně změnilo ať už co se formátu nebo týmů týče, které už nejsou jen tak venku na ulici, ale pracují v servisním parku," říká Jean Todt pro ‚Motorsport aktuell’. Nezměnilo se jen to, že dříve se na soutěž trénovalo třeba celý týden, ale třeba i komunikace. "Dříve jsme měli dopisy, pak dálnopis, fax - a teď jsou e-maily a internet. To je normální evoluce - ať už v životě, technologiích nebo ve sportu."

Jak těmto změnám přizpůsobit MS v rally, tak o tom se teď intenzivně diskutuje. Důležitým tématem pro Todta zůstává geografické rozdělení. "Musíme najít cesty, díky kterým by fascinující a spektakulární rallysport v dnešním světě zapadl a lidi nadchl. Musíme se podívat na to, ve kterých zemích je závod MS v rally možný. Přitom je důležité respektovat zvláštnosti zemí a využít jich. Z těchto rozdílných podmínek MS v rally žije. Bylo by ještě více frustrující, kdybychom měli v Argentině, Německu a Švédsku stejnou rally," pokračuje 68letý prezident FIA. 

Zatímco týmy očekávají rychlé zlepšení v propagaci mistrovství světa v rally, tak Todt žádá o trpělivost. "Ve společnosti WRC Promoter GmbH máme dobrého promotéra. Především proto, že za ní stojí Red Bull, který má v této oblasti velkou kompetenci. Propagace je esenciální téma. Mnoho lidí očekává rychlé pokroky. Ale musíme jít krok po kroku," zakončil Todt.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?