Toyota by se o svém návratu do WRC měla rozhodnout ještě před koncem tohoto roku. Sportovní divize značky, Toyota Motorsport GmbH, zatím financuje vývoj Yarisu WRC, jehož testy probíhají ve spolupráci s Motorsport Italia, ze svých vlastních zdrojů.
Definitivní rozhodnutí o vstupu do WRC však padne v hlavní centrále Toyoty v Japonsku, konkrétně v oddělení marketingu a prodeje. Klíčovou roli v rozhodnutí Toyoty sehrají pochopitelně nová technická pravidla, která se momentálně vytvářejí a má se za to, že v platnost vstoupí v roce 2017. Dosavadní vývoj probíhá z kapsy TMG, centrála v Japonsku je pochválila za odvedenou práci.
"Zájem v rámci Toyota Motor Corporation je velký. Mluvíme zde o konci roku jako o datu, kdy se dozvíme, jestli budeme pokračovat nebo ne," řekl rakouským médiím Rob Leupen, obchodní ředitel TMG pro rozvoj. TMG, dříve známá jako Toyota Team Europe, působilo ve WRC v 70., 80. a 90. letech - výsledkem jsou čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly. Velkým malérem skončil rok 1995, kdy byl tým díky nelegálním plovákům v palivové nádrži z MS vyloučen.
TMG také stálo za projektem F1, který běžel v letech 2002-2009. Ten však skončil bez jediného vítězství, tedy neúspěchem. Momentálně je německá divize značky odpovědná za program v sérii Le Mans s vozem TS040 LMP1. V šampionátu se týmu velmi daří, když vyhrál dva úvodní závody a je na čele, avšak útok na vítězství v samotném Le Mans opět nevyšel. Toyota se pokusila v Le Mans uspět již 16 krát, ani jednou neuspěla (5 krát to bylo v režii TMG).
"Oddělení prodeje a marketingu musí zvážit to, co momentálně děláme. Z našeho úhlu pohledu by šlo zvládat oboje [WRC i Le Mans]. Máme historii v rally i v Le Mans. Rozumíme moderním technologiím, auta zvládáme stavět v našich prostorech, v rally bychom byli schopni dělat to samé. Podle nás jde dělat oboje," říká Leupen.
Podle něj, i kdyby z Japonska svolení nepřišlo, tak by vývojové práce mohly vyústit ve stavbu vozu pro WRC2, který by šel na prodej klientům: "Za docela rozumné peníze můžeme vytvořit dobrý zisk." Současný program v Le Mans je potvrzen do roku 2015, avšak dle Leupena se prodloužení očekává.
Podle Leupena letošní prohra v Le Mans po dvou vítězstvích možná vyustí v extra rozpočet na třetí auto pro Le Mans. Hlavní rival, Audi, byl právě díky třem vozům na startu schopen závod opět vyhrát, i když byl jejich speciál pomalejší. Toyota přišla o jeden vůz při nehodě, o druhý pak po technických problémech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?