Mikko Hirvonen se musel v Polsku neustále potýkat se špatným rozpisem. Jezdci M-Sportu se ale vyhnuly problémy a dojel si pro čtvrté místo. Příčinu svých problémů vidí Fin už v seznamovacích jízdách.
Mikko Hirvonen cestoval do Polska jako "obhájce vítězství" - v roce 2009, to se zde jelo naposledy v rámci MS, soutěž vyhrál. Podoba tehdejší soutěže a letošního ročníku však měla pramálo společného. To pocítil i zkušený Fin, protože již v seznamovacích jízdách udělal zásadní chyby. Rozpis nebyl ideální, což se na rychlých zkoukách hodně projevilo.
Zkušenosti dlouholetého továrního jezdce Fordu však nakonec převážily a rozpis dokázal v průběhu soutěže vylepšit. Na konci soutěže tak již patřila jeho modrá Fiesta RS WRC k nejrychlejším vozům. Příčinou bylo dlouhé páteční ponocování posádky, když na hotelu studovala společně onboardy a vylepšovala rozpis.
V sobotu během první sekce posádka rozpis neustále vylepšovala. Ve druhých průjezdech už byla rychlejší. Před posledním dnem soutěže byla 10 vteřin za třetím Thierry Neuvillem. Hirovnen samozřejmě věřil v souboj o třetí místo, nakonec ale musel brát "všema deseti" čtvrté místo. V závěru soutěže musel odrážet tvrdý atak Jariho-Mattiho Latvaly s VW. V cíli dělilo oba krajany 7 desetin.
Vítězství z roku 2009 Mikko Hirvonen "neobhájil"
"Byl to opravdu obtížný víkend. V seznamovácích jízdách šlo všechno špatně. V soutěži jsme pak museli dohánět chyby ze seznamovacích jízd. Tak to ale bylo a my jsme s tím [špatným rozpisem] museli co možná nejlépe vyjít. Moje rychlost nebyla tak dobrá, jak mohla být. Vyvaroval jsem se ale problémům a snažil se vytěžit maximum. Spousta lidí měla tento víkend problémy. Z toho jsme profitovali a získali cenné body," shrnul víkend jezdec, kterému patří pátá příčka v průběžném pořadí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.