Hirvonen: Příčinou problémů byly seznamovací jízdy

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: M-Sport
iM2 2. července 2014 22:06
Sdílej:

Mikko Hirvonen se musel v Polsku neustále potýkat se špatným rozpisem. Jezdci M-Sportu se ale vyhnuly problémy a dojel si pro čtvrté místo. Příčinu svých problémů vidí Fin už v seznamovacích jízdách.

Mikko Hirvonen cestoval do Polska jako "obhájce vítězství" - v roce 2009, to se zde jelo naposledy v rámci MS, soutěž vyhrál. Podoba tehdejší soutěže a letošního ročníku však měla pramálo společného. To pocítil i zkušený Fin, protože již v seznamovacích jízdách udělal zásadní chyby. Rozpis nebyl ideální, což se na rychlých zkoukách hodně projevilo.

Zkušenosti dlouholetého továrního jezdce Fordu však nakonec převážily a rozpis dokázal v průběhu soutěže vylepšit. Na konci soutěže tak již patřila jeho modrá Fiesta RS WRC k nejrychlejším vozům. Příčinou bylo dlouhé páteční ponocování posádky, když na hotelu studovala společně onboardy a vylepšovala rozpis.

V sobotu během první sekce posádka rozpis neustále vylepšovala. Ve druhých průjezdech už byla rychlejší. Před posledním dnem soutěže byla 10 vteřin za třetím Thierry Neuvillem. Hirovnen samozřejmě věřil v souboj o třetí místo, nakonec ale musel brát "všema deseti" čtvrté místo. V závěru soutěže musel odrážet tvrdý atak Jariho-Mattiho Latvaly s VW. V cíli dělilo oba krajany 7 desetin.

Vítězství z roku 2009 Mikko Hirvonen "neobhájil"

"Byl to opravdu obtížný víkend. V seznamovácích jízdách šlo všechno špatně. V soutěži jsme pak museli dohánět chyby ze seznamovacích jízd. Tak to ale bylo a my jsme s tím [špatným rozpisem] museli co možná nejlépe vyjít. Moje rychlost nebyla tak dobrá, jak mohla být. Vyvaroval jsem se ale problémům a snažil se vytěžit maximum. Spousta lidí měla tento víkend problémy. Z toho jsme profitovali a získali cenné body," shrnul víkend jezdec, kterému patří pátá příčka v průběžném pořadí.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.