Mikko Hirvonen se musel v Polsku neustále potýkat se špatným rozpisem. Jezdci M-Sportu se ale vyhnuly problémy a dojel si pro čtvrté místo. Příčinu svých problémů vidí Fin už v seznamovacích jízdách.
Mikko Hirvonen cestoval do Polska jako "obhájce vítězství" - v roce 2009, to se zde jelo naposledy v rámci MS, soutěž vyhrál. Podoba tehdejší soutěže a letošního ročníku však měla pramálo společného. To pocítil i zkušený Fin, protože již v seznamovacích jízdách udělal zásadní chyby. Rozpis nebyl ideální, což se na rychlých zkoukách hodně projevilo.
Zkušenosti dlouholetého továrního jezdce Fordu však nakonec převážily a rozpis dokázal v průběhu soutěže vylepšit. Na konci soutěže tak již patřila jeho modrá Fiesta RS WRC k nejrychlejším vozům. Příčinou bylo dlouhé páteční ponocování posádky, když na hotelu studovala společně onboardy a vylepšovala rozpis.
V sobotu během první sekce posádka rozpis neustále vylepšovala. Ve druhých průjezdech už byla rychlejší. Před posledním dnem soutěže byla 10 vteřin za třetím Thierry Neuvillem. Hirovnen samozřejmě věřil v souboj o třetí místo, nakonec ale musel brát "všema deseti" čtvrté místo. V závěru soutěže musel odrážet tvrdý atak Jariho-Mattiho Latvaly s VW. V cíli dělilo oba krajany 7 desetin.
Vítězství z roku 2009 Mikko Hirvonen "neobhájil"
"Byl to opravdu obtížný víkend. V seznamovácích jízdách šlo všechno špatně. V soutěži jsme pak museli dohánět chyby ze seznamovacích jízd. Tak to ale bylo a my jsme s tím [špatným rozpisem] museli co možná nejlépe vyjít. Moje rychlost nebyla tak dobrá, jak mohla být. Vyvaroval jsem se ale problémům a snažil se vytěžit maximum. Spousta lidí měla tento víkend problémy. Z toho jsme profitovali a získali cenné body," shrnul víkend jezdec, kterému patří pátá příčka v průběžném pořadí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.