Ford v MS v rally sice oficiálně nepůsobí, ale o to působivější je následující statistika - 55% z 71 účastníků soutěže v Polsku pilotovalo závodní speciál Fiesta. Ford, potažmo M-Sport, tak překonal loňský rekord z Portugalska, kdy na startu bylo 49% Fiest.
Na víkendové soutěži v Polsku byla Fiesta zase jednou vidět - více jak polovina startujících totiž využívala jednu ze závodních variant tohoto vozu. Čísla hovoří jasně - 39 z 71 přihlášených aut mělo ve znaku logo Fordu. To odpovídá 55%, což je ještě o něco více, než co jsme mohli vidět vloni v Portugalsku (49%). Jedná se tak o zajímavý rekord pro Ford, který se ovšem v MS oficiálně neprezentuje, takže spíše pro M-Sport.
Fiest v nejvyšší specifikaci WRC jsme mohli na startu v Polsku vidět hned 7. V kategorii WRC2 jsme mohli vidět hned tři druhy Fiesty - Fiesta Super 2000, Fiesta RRC (Regional Rally Car) a Fiesta R5 - celkem však 12 speciálů (RRC a S2000 po dvou exemplářích a zbytek R5).
Takto to letos vypadalo v Portugalsku, Fiesta kam oko dohlédne...
Dalších 12 vozů se na start postavilo v rámci M-Sportem iniciované DMACK Trophy. Zde se využívají Fiesty ve specifikaci R2. Jedná se o vozy s 1,6 litrovými čtyřválcovými motory, jejich váha je 1030 kg a mají asi 170 koní. Ty jdou přes pětistupňovou sekvenční převodovku pouze na přední nápravu. Navíc byly ve startovním poli další čtyři Fiesty ve specifikaci R2.
Nicméně tento rekord bojům na absolutní špičce nijak nepomohl a v Polsku Fiesty RS WRC v rukou žádného jezdce na konkurenci v podobě Volkswagenu, Citroënu a Hyundai spíše nestačily. Na druhou stranu výsledek netvoří jen auto, ale i jezdec a také potřebná dávka štěstí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.