Ford v MS v rally sice oficiálně nepůsobí, ale o to působivější je následující statistika - 55% z 71 účastníků soutěže v Polsku pilotovalo závodní speciál Fiesta. Ford, potažmo M-Sport, tak překonal loňský rekord z Portugalska, kdy na startu bylo 49% Fiest.
Na víkendové soutěži v Polsku byla Fiesta zase jednou vidět - více jak polovina startujících totiž využívala jednu ze závodních variant tohoto vozu. Čísla hovoří jasně - 39 z 71 přihlášených aut mělo ve znaku logo Fordu. To odpovídá 55%, což je ještě o něco více, než co jsme mohli vidět vloni v Portugalsku (49%). Jedná se tak o zajímavý rekord pro Ford, který se ovšem v MS oficiálně neprezentuje, takže spíše pro M-Sport.
Fiest v nejvyšší specifikaci WRC jsme mohli na startu v Polsku vidět hned 7. V kategorii WRC2 jsme mohli vidět hned tři druhy Fiesty - Fiesta Super 2000, Fiesta RRC (Regional Rally Car) a Fiesta R5 - celkem však 12 speciálů (RRC a S2000 po dvou exemplářích a zbytek R5).
Takto to letos vypadalo v Portugalsku, Fiesta kam oko dohlédne...
Dalších 12 vozů se na start postavilo v rámci M-Sportem iniciované DMACK Trophy. Zde se využívají Fiesty ve specifikaci R2. Jedná se o vozy s 1,6 litrovými čtyřválcovými motory, jejich váha je 1030 kg a mají asi 170 koní. Ty jdou přes pětistupňovou sekvenční převodovku pouze na přední nápravu. Navíc byly ve startovním poli další čtyři Fiesty ve specifikaci R2.
Nicméně tento rekord bojům na absolutní špičce nijak nepomohl a v Polsku Fiesty RS WRC v rukou žádného jezdce na konkurenci v podobě Volkswagenu, Citroënu a Hyundai spíše nestačily. Na druhou stranu výsledek netvoří jen auto, ale i jezdec a také potřebná dávka štěstí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?