Je tu další novinka v diskuzích ohledně budoucnosti a možných novinek v MS v rally - v brzké budoucnosti bychom se totiž na dlouhých zkouškách mohli dočkat jakýchsi zastávek v boxech, na kterých by byly jezdcům vyměněny pneumatiky.
Tento nápad přichází přímo z řad výrobců. Ti totiž už léta zlepšují bezpečnost aut, ale ruku v ruce s poklesem alokovaných gum pro jednotlivé vozy vzrůstá riziko pro jejich posádky. V poslední době tak můžeme poměrně často vidět, jak jezdci dorazí do cíle RZ s takřka úplně roztrhanými gumami. Na druhou stranu se ale poslední dobou tlačí na to, aby na soutěžích byly extrémně dlouhé cesty (na Sardinii měl nejdelší z nich přes 56 km).
Zodpovědné osoby teď tedy začaly uvažovat o možnosti výměny gum během zkoušky. V Itálii třeba tento návrh padl na úrodnou půdu, místní pořadatelé už totiž uvažují, jak by prodloužili zkoušku Monte Lerno až na nějakých 80 km a v její polovině by udělali zastávku, kde by byly jezdcům vyměněny gumy. "Udělali bychom to v nějaké vesničce, aby fandové a přihlížející mohli být u toho," řekl na tento návrh místní organizátor, Antonio Turitto.
Čas by se během této zastávky ovšem nezastavoval. V konečném důsledku by tak nehrála roli jen zručnost jezdce, ale i jeho mechaniků. Tedy podobně jako ve Formuli 1. Na FIA se tímto návrhem zabývali již vloni a dál o něm již nechtějí veřejně mluvit. Manažerka MS, Michele Moutonová, se nechala pouze slyšet, že je celé věci otevřená. Možná si při tom vzpomněla na svoje aktivní léta, kdy tovární tým Lancie měnil kola na jedné z RZ Rally Monte Carlo (na videu níže) a konkurenci tím tehdy poměrně dostal.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.