Je tu další novinka v diskuzích ohledně budoucnosti a možných novinek v MS v rally - v brzké budoucnosti bychom se totiž na dlouhých zkouškách mohli dočkat jakýchsi zastávek v boxech, na kterých by byly jezdcům vyměněny pneumatiky.
Tento nápad přichází přímo z řad výrobců. Ti totiž už léta zlepšují bezpečnost aut, ale ruku v ruce s poklesem alokovaných gum pro jednotlivé vozy vzrůstá riziko pro jejich posádky. V poslední době tak můžeme poměrně často vidět, jak jezdci dorazí do cíle RZ s takřka úplně roztrhanými gumami. Na druhou stranu se ale poslední dobou tlačí na to, aby na soutěžích byly extrémně dlouhé cesty (na Sardinii měl nejdelší z nich přes 56 km).
Zodpovědné osoby teď tedy začaly uvažovat o možnosti výměny gum během zkoušky. V Itálii třeba tento návrh padl na úrodnou půdu, místní pořadatelé už totiž uvažují, jak by prodloužili zkoušku Monte Lerno až na nějakých 80 km a v její polovině by udělali zastávku, kde by byly jezdcům vyměněny gumy. "Udělali bychom to v nějaké vesničce, aby fandové a přihlížející mohli být u toho," řekl na tento návrh místní organizátor, Antonio Turitto.
Čas by se během této zastávky ovšem nezastavoval. V konečném důsledku by tak nehrála roli jen zručnost jezdce, ale i jeho mechaniků. Tedy podobně jako ve Formuli 1. Na FIA se tímto návrhem zabývali již vloni a dál o něm již nechtějí veřejně mluvit. Manažerka MS, Michele Moutonová, se nechala pouze slyšet, že je celé věci otevřená. Možná si při tom vzpomněla na svoje aktivní léta, kdy tovární tým Lancie měnil kola na jedné z RZ Rally Monte Carlo (na videu níže) a konkurenci tím tehdy poměrně dostal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.