Stéphane Peterhansel přesedá z Mini do Peugeotu. Tuto informaci již potvrdil jak německý X-Raid, který se stará o přípravů Coutrymannů pro pouštní závody, tak tovární tým Peugeotu.
Cesty X-Raidu a Stéphana Peterhansela se rozcházejí. Po pěti společných letech se obě strany po vzájemné shodě rozhodly předčasně ukončit vzájemnou spolupráci. Původní smlouva totiž obsahovala i účast na Dakaru 2015.
"Náš tým je dobře strukturovaný a organizovaný. Už se hodně těšíme na další Dakar a další výzvu, která stojí před námi. Pro náš tým vidím světlou budoucnost a Stéphanovi přeji všechno nejlepší v jeho nové výzvě. Byl jedním z klíčových faktorů při vývoji týmu X-Raid a projektu MINI ALL4 RACING," říká Sven Quandt.
"Po pěti společných letech a dvou vítězstvích chci přijmout nový úkol," řekl Stéphane Peterhansel, který se již o víkendu na jedné akci 'svezl' v plastovém šlapacím Peugeotu.
Z klasického speciálu přesedá Francouz do buggy
Stéphane Peterhansel se totiž objevil na závodu podomácku vyrobených speciálů bez motorou z kopce dolů po boku svého nového týmového kolegy, Cyrila Desprese, v Parc de Saint-Cloud, což je nedaleko Paříže. Jejijch speciál samozřejmě nápadně připomínal Peugeot 2008 DKR. Pak už nebylo důvodu pochybovat o tom, jak Peugeot, Red Bull a Total tento projekt pojali.
Díky Peterhanselovi tak tým Peugeot-Total získal opravdu snovou sestavu. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál šestkrát na motorce a pětkrát s autem, což je v historii Dakaru rekord. Pro Francouze, který bude opět startovat se svým navigátorem Jeanem-Paulem Cottretem, je přechod k Peugeotu logickým krokem.
"Jsem hrdý na to, že jsem součástí tohoto týmu. Když jsem jezdil v motorkách, tak býval Peugeot také na startu a já chtěl vždy trávit večery s tímto týmem. Bylo neuvěřitelné tehdy trávit večery s Ari Vatanenem. Když bylo jasné, že se Peugeot do tohoto maratonu vrací a přišla nabídka, tak jsem nemusel dlouho přemýšlet, jestli tým podpořím. Pro moji inspiraci toho ve vytrvalostních soutěžích dosáhli už dost," říká Stéphane Peterhansel.
Sportovní ředitel Peugeotu, Bruno Famin, zná sílu svého týmu a vítězství chce hned v prvním roce. "Doufám, že Carlosovi [Sainzovi] a Stépnanovi [Peterhanselovi] budeme moci dát auto, se kterým budou moci bojovat o vítězství už při prvním startu v roce 2015. Pro Cyrila [Desprese] bude po přechodu z motorky do auta důležité, aby se co nejrychleji vše naučil."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.