Stéphane Peterhansel přesedá z Mini do Peugeotu. Tuto informaci již potvrdil jak německý X-Raid, který se stará o přípravů Coutrymannů pro pouštní závody, tak tovární tým Peugeotu.
Cesty X-Raidu a Stéphana Peterhansela se rozcházejí. Po pěti společných letech se obě strany po vzájemné shodě rozhodly předčasně ukončit vzájemnou spolupráci. Původní smlouva totiž obsahovala i účast na Dakaru 2015.
"Náš tým je dobře strukturovaný a organizovaný. Už se hodně těšíme na další Dakar a další výzvu, která stojí před námi. Pro náš tým vidím světlou budoucnost a Stéphanovi přeji všechno nejlepší v jeho nové výzvě. Byl jedním z klíčových faktorů při vývoji týmu X-Raid a projektu MINI ALL4 RACING," říká Sven Quandt.
"Po pěti společných letech a dvou vítězstvích chci přijmout nový úkol," řekl Stéphane Peterhansel, který se již o víkendu na jedné akci 'svezl' v plastovém šlapacím Peugeotu.
Z klasického speciálu přesedá Francouz do buggy
Stéphane Peterhansel se totiž objevil na závodu podomácku vyrobených speciálů bez motorou z kopce dolů po boku svého nového týmového kolegy, Cyrila Desprese, v Parc de Saint-Cloud, což je nedaleko Paříže. Jejijch speciál samozřejmě nápadně připomínal Peugeot 2008 DKR. Pak už nebylo důvodu pochybovat o tom, jak Peugeot, Red Bull a Total tento projekt pojali.
Díky Peterhanselovi tak tým Peugeot-Total získal opravdu snovou sestavu. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál šestkrát na motorce a pětkrát s autem, což je v historii Dakaru rekord. Pro Francouze, který bude opět startovat se svým navigátorem Jeanem-Paulem Cottretem, je přechod k Peugeotu logickým krokem.
"Jsem hrdý na to, že jsem součástí tohoto týmu. Když jsem jezdil v motorkách, tak býval Peugeot také na startu a já chtěl vždy trávit večery s tímto týmem. Bylo neuvěřitelné tehdy trávit večery s Ari Vatanenem. Když bylo jasné, že se Peugeot do tohoto maratonu vrací a přišla nabídka, tak jsem nemusel dlouho přemýšlet, jestli tým podpořím. Pro moji inspiraci toho ve vytrvalostních soutěžích dosáhli už dost," říká Stéphane Peterhansel.
Sportovní ředitel Peugeotu, Bruno Famin, zná sílu svého týmu a vítězství chce hned v prvním roce. "Doufám, že Carlosovi [Sainzovi] a Stépnanovi [Peterhanselovi] budeme moci dát auto, se kterým budou moci bojovat o vítězství už při prvním startu v roce 2015. Pro Cyrila [Desprese] bude po přechodu z motorky do auta důležité, aby se co nejrychleji vše naučil."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?