Peterhansel opouští X-Raid Mini, přechází k Peugeotu

Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul
Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul, foto: X-raid
iM2 17. června 2014 21:46
Sdílej:

Stéphane Peterhansel přesedá z Mini do Peugeotu. Tuto informaci již potvrdil jak německý X-Raid, který se stará o přípravů Coutrymannů pro pouštní závody, tak tovární tým Peugeotu.

Cesty X-Raidu a Stéphana Peterhansela se rozcházejí. Po pěti společných letech se obě strany po vzájemné shodě rozhodly předčasně ukončit vzájemnou spolupráci. Původní smlouva totiž obsahovala i účast na Dakaru 2015.

"Náš tým je dobře strukturovaný a organizovaný. Už se hodně těšíme na další Dakar a další výzvu, která stojí před námi. Pro náš tým vidím světlou budoucnost a Stéphanovi přeji všechno nejlepší v jeho nové výzvě. Byl jedním z klíčových faktorů při vývoji týmu X-Raid a projektu MINI ALL4 RACING," říká Sven Quandt.

"Po pěti společných letech a dvou vítězstvích chci přijmout nový úkol," řekl Stéphane Peterhansel, který se již o víkendu na jedné akci 'svezl' v plastovém šlapacím Peugeotu.

Z klasického speciálu přesedá Francouz do buggy

Stéphane Peterhansel se totiž objevil na závodu podomácku vyrobených speciálů bez motorou z kopce dolů po boku svého nového týmového kolegy, Cyrila Desprese, v Parc de Saint-Cloud, což je nedaleko Paříže. Jejijch speciál samozřejmě nápadně připomínal Peugeot 2008 DKR. Pak už nebylo důvodu pochybovat o tom, jak Peugeot, Red Bull a Total tento projekt pojali. 

Díky Peterhanselovi tak tým Peugeot-Total získal opravdu snovou sestavu. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál šestkrát na motorce a pětkrát s autem, což je v historii Dakaru rekord. Pro Francouze, který bude opět startovat se svým navigátorem Jeanem-Paulem Cottretem, je přechod k Peugeotu logickým krokem. 

"Jsem hrdý na to, že jsem součástí tohoto týmu. Když jsem jezdil v motorkách, tak býval Peugeot také na startu a já chtěl vždy trávit večery s tímto týmem. Bylo neuvěřitelné tehdy trávit večery s Ari Vatanenem. Když bylo jasné, že se Peugeot do tohoto maratonu vrací a přišla nabídka, tak jsem nemusel dlouho přemýšlet, jestli tým podpořím. Pro moji inspiraci toho ve vytrvalostních soutěžích dosáhli už dost," říká Stéphane Peterhansel.

Sportovní ředitel Peugeotu, Bruno Famin, zná sílu svého týmu a vítězství chce hned v prvním roce. "Doufám, že Carlosovi [Sainzovi] a Stépnanovi [Peterhanselovi] budeme moci dát auto, se kterým budou moci bojovat o vítězství už při prvním startu v roce 2015. Pro Cyrila [Desprese] bude po přechodu z motorky do auta důležité, aby se co nejrychleji vše naučil."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.