Stéphane Peterhansel přesedá z Mini do Peugeotu. Tuto informaci již potvrdil jak německý X-Raid, který se stará o přípravů Coutrymannů pro pouštní závody, tak tovární tým Peugeotu.
Cesty X-Raidu a Stéphana Peterhansela se rozcházejí. Po pěti společných letech se obě strany po vzájemné shodě rozhodly předčasně ukončit vzájemnou spolupráci. Původní smlouva totiž obsahovala i účast na Dakaru 2015.
"Náš tým je dobře strukturovaný a organizovaný. Už se hodně těšíme na další Dakar a další výzvu, která stojí před námi. Pro náš tým vidím světlou budoucnost a Stéphanovi přeji všechno nejlepší v jeho nové výzvě. Byl jedním z klíčových faktorů při vývoji týmu X-Raid a projektu MINI ALL4 RACING," říká Sven Quandt.
"Po pěti společných letech a dvou vítězstvích chci přijmout nový úkol," řekl Stéphane Peterhansel, který se již o víkendu na jedné akci 'svezl' v plastovém šlapacím Peugeotu.
Z klasického speciálu přesedá Francouz do buggy
Stéphane Peterhansel se totiž objevil na závodu podomácku vyrobených speciálů bez motorou z kopce dolů po boku svého nového týmového kolegy, Cyrila Desprese, v Parc de Saint-Cloud, což je nedaleko Paříže. Jejijch speciál samozřejmě nápadně připomínal Peugeot 2008 DKR. Pak už nebylo důvodu pochybovat o tom, jak Peugeot, Red Bull a Total tento projekt pojali.
Díky Peterhanselovi tak tým Peugeot-Total získal opravdu snovou sestavu. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál šestkrát na motorce a pětkrát s autem, což je v historii Dakaru rekord. Pro Francouze, který bude opět startovat se svým navigátorem Jeanem-Paulem Cottretem, je přechod k Peugeotu logickým krokem.
"Jsem hrdý na to, že jsem součástí tohoto týmu. Když jsem jezdil v motorkách, tak býval Peugeot také na startu a já chtěl vždy trávit večery s tímto týmem. Bylo neuvěřitelné tehdy trávit večery s Ari Vatanenem. Když bylo jasné, že se Peugeot do tohoto maratonu vrací a přišla nabídka, tak jsem nemusel dlouho přemýšlet, jestli tým podpořím. Pro moji inspiraci toho ve vytrvalostních soutěžích dosáhli už dost," říká Stéphane Peterhansel.
Sportovní ředitel Peugeotu, Bruno Famin, zná sílu svého týmu a vítězství chce hned v prvním roce. "Doufám, že Carlosovi [Sainzovi] a Stépnanovi [Peterhanselovi] budeme moci dát auto, se kterým budou moci bojovat o vítězství už při prvním startu v roce 2015. Pro Cyrila [Desprese] bude po přechodu z motorky do auta důležité, aby se co nejrychleji vše naučil."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?