Jezdec týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, doufá, že jeho zkušenost z Estonska mu pomůže při zdolávání Polské rally.
Fin již má za sebou svůj předsoutěžní test, když jezdil na šotolinových tratích s Polem R WRC v okolí Mazurských jezer. Polsko se do kalendáře WRC vrací poprvé od roku 2009. Je tedy jasné, že test před soutěží poskytl všem továrním posádkách Volkswagenu velmi cenná data před nadcházející soutěží.
Díky němu by měly být plně připraveny na soutěž. Podle Jariho-Mattiho Latvaly mu pomohou také zkušenosti z Estonska, kde na Rally Estonia jel s Fordem Escort MK2 a v dalším roce s Audi Quattro v rámci historiků: "Podle mě jsou polské tratě podobné těm finským, ale řekl bych, že jsou ještě blíže těm estonským. Jel jsem na nich nedávno rally historiků a na těchto rychlých a plynulých cestách jsem se cítil velmi dobře. Je hezké jet na rychlých cestách a obyčejně mi to sedí."
Latvala by se také chtěl poté, co na Sardinii ztratil nějaké body na svého rivala, Sébastiena Ogiera, vrátit na vítěznou vlnu. Nakonec Polsko bude půlit letošní sezonu WRC a Fin na Francouze ztrácí 33 bodů. Svoji rychlost Latvala dokázal květnovým vítězstvím na soutěži v Argentině. "Prostě se snažím užívat si řízení jak jen to jde. Když máte těžké časy a období ve své kariéře, tak je hezké být potivní a věci se pak také stanou pozitivními."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?