Finále závodů WRC by mělo být proměněno do pasujícího TV formátu. Jednotlivé návrhy byly prezentovány a především skalní fanoušci se bojí, že to nebude ono a že WRC opustí staré dobré západní země. Teď se do debat zapojil i promotér WRC.
Také na Sardinii se hodně mluvilo o návrhu jakéhosi shootoutu mezi v pořadí po sobě následujícími jezdci pocházejícím od Josta Capita, šéfa Volkswagenu, který by měl v MS brzy rozhodovat o konečném umístění jezdců v soutěžích. Mezi fanoušky se tento návrh setkal dle očekávání s negativní odezvou.
"Vidím sám sebe jako zarytého rally fanouška a nechceme žádného z nich ztratit. Myslím ale, že by skalní fanoušci měli být více otevření a měli by se zajímat o to, jak k tomuto sportu přitáhnout více lidí. Když stoupá zájem veřejnosti, pak roste i zájem výrobců na tomto sportu, protože vidí, že přes rally mohou prodávat svoje auta. Když tady bude tedy více výrobců, tak to bude lepší i pro skalní fanoušky, protože uvidí více aut a závodníků," řekl Jost Capito.
Také Malcolm Wilson ještě jednou podtrhuje význam televizních přenosů. "Je to rozhodující nejen pro výrobce, ale i pro nás, když máme nějakého velkého sponzora. Když klape televize, tak pak příjde i ten zbytek. Momentálně nejsou tato čísla ještě úplně zdravá."
Zatímco jednotliví výrobci pomalu asi o návrhu Josta Capita začínají vážně uvažovat, tak lidé od promotéra o něčem takovém přesvědčení nejsou: "Podobně závažné návrhy na změny formátu bychom si měli pořádně rozmyslet. Proto jsem si jistý, že podobný 'shootout' jen tak nepřijde," říká Olivier Ciesla, obchodní ředitel WRC Promoter GmbH pro německý Motorsport-Aktuell. "Když odhlédnu od návrhu, který je těžko kompatibilní s několikadenním formátem soutěže a označení rally by pak bylo nepravdivé, je původní návrh Volkswagenu již delší dobu vyvíjen. Na paměti musíme mít dvě důležité věci: Na jednu stranu musí být jasný důvod pro nějakou změnu, na druhou stranu to musí být trvalé. Základní princip je ale jasný: Nejlepší by měl vyhrávat i v budoucnu."
To šéf pro rally u FIA, Jarmo Mahonen, také vyjádřil svůj názor: "Ano, je to pro mě těžké. Možná bude záležet na jednotlivcích, ale mě shootout k rally nesedí." Jistou zajímavostí také určitě je, že u VW jsou i přes kritiku aktuální situace ohledně propagace rally zřejmě spokojeni, protože zkraje týdne oznámili, že ve WRC zůstanou až do roku 2019. "Pokračování v úspěchu šampionátu samotného leží v optimalizovaném TV formátu, který by měl rallysport učinit pro širokou veřejnost ještě atraktivnější. Pokračujeme, protože promotér se společně s výrobci stará o jasný vzestup mediálního dosahu," dodal ještě Capito.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.