Finále závodů WRC by mělo být proměněno do pasujícího TV formátu. Jednotlivé návrhy byly prezentovány a především skalní fanoušci se bojí, že to nebude ono a že WRC opustí staré dobré západní země. Teď se do debat zapojil i promotér WRC.
Také na Sardinii se hodně mluvilo o návrhu jakéhosi shootoutu mezi v pořadí po sobě následujícími jezdci pocházejícím od Josta Capita, šéfa Volkswagenu, který by měl v MS brzy rozhodovat o konečném umístění jezdců v soutěžích. Mezi fanoušky se tento návrh setkal dle očekávání s negativní odezvou.
"Vidím sám sebe jako zarytého rally fanouška a nechceme žádného z nich ztratit. Myslím ale, že by skalní fanoušci měli být více otevření a měli by se zajímat o to, jak k tomuto sportu přitáhnout více lidí. Když stoupá zájem veřejnosti, pak roste i zájem výrobců na tomto sportu, protože vidí, že přes rally mohou prodávat svoje auta. Když tady bude tedy více výrobců, tak to bude lepší i pro skalní fanoušky, protože uvidí více aut a závodníků," řekl Jost Capito.
Také Malcolm Wilson ještě jednou podtrhuje význam televizních přenosů. "Je to rozhodující nejen pro výrobce, ale i pro nás, když máme nějakého velkého sponzora. Když klape televize, tak pak příjde i ten zbytek. Momentálně nejsou tato čísla ještě úplně zdravá."
Zatímco jednotliví výrobci pomalu asi o návrhu Josta Capita začínají vážně uvažovat, tak lidé od promotéra o něčem takovém přesvědčení nejsou: "Podobně závažné návrhy na změny formátu bychom si měli pořádně rozmyslet. Proto jsem si jistý, že podobný 'shootout' jen tak nepřijde," říká Olivier Ciesla, obchodní ředitel WRC Promoter GmbH pro německý Motorsport-Aktuell. "Když odhlédnu od návrhu, který je těžko kompatibilní s několikadenním formátem soutěže a označení rally by pak bylo nepravdivé, je původní návrh Volkswagenu již delší dobu vyvíjen. Na paměti musíme mít dvě důležité věci: Na jednu stranu musí být jasný důvod pro nějakou změnu, na druhou stranu to musí být trvalé. Základní princip je ale jasný: Nejlepší by měl vyhrávat i v budoucnu."
To šéf pro rally u FIA, Jarmo Mahonen, také vyjádřil svůj názor: "Ano, je to pro mě těžké. Možná bude záležet na jednotlivcích, ale mě shootout k rally nesedí." Jistou zajímavostí také určitě je, že u VW jsou i přes kritiku aktuální situace ohledně propagace rally zřejmě spokojeni, protože zkraje týdne oznámili, že ve WRC zůstanou až do roku 2019. "Pokračování v úspěchu šampionátu samotného leží v optimalizovaném TV formátu, který by měl rallysport učinit pro širokou veřejnost ještě atraktivnější. Pokračujeme, protože promotér se společně s výrobci stará o jasný vzestup mediálního dosahu," dodal ještě Capito.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.