Finále závodů WRC by mělo být proměněno do pasujícího TV formátu. Jednotlivé návrhy byly prezentovány a především skalní fanoušci se bojí, že to nebude ono a že WRC opustí staré dobré západní země. Teď se do debat zapojil i promotér WRC.
Také na Sardinii se hodně mluvilo o návrhu jakéhosi shootoutu mezi v pořadí po sobě následujícími jezdci pocházejícím od Josta Capita, šéfa Volkswagenu, který by měl v MS brzy rozhodovat o konečném umístění jezdců v soutěžích. Mezi fanoušky se tento návrh setkal dle očekávání s negativní odezvou.
"Vidím sám sebe jako zarytého rally fanouška a nechceme žádného z nich ztratit. Myslím ale, že by skalní fanoušci měli být více otevření a měli by se zajímat o to, jak k tomuto sportu přitáhnout více lidí. Když stoupá zájem veřejnosti, pak roste i zájem výrobců na tomto sportu, protože vidí, že přes rally mohou prodávat svoje auta. Když tady bude tedy více výrobců, tak to bude lepší i pro skalní fanoušky, protože uvidí více aut a závodníků," řekl Jost Capito.
Také Malcolm Wilson ještě jednou podtrhuje význam televizních přenosů. "Je to rozhodující nejen pro výrobce, ale i pro nás, když máme nějakého velkého sponzora. Když klape televize, tak pak příjde i ten zbytek. Momentálně nejsou tato čísla ještě úplně zdravá."
Zatímco jednotliví výrobci pomalu asi o návrhu Josta Capita začínají vážně uvažovat, tak lidé od promotéra o něčem takovém přesvědčení nejsou: "Podobně závažné návrhy na změny formátu bychom si měli pořádně rozmyslet. Proto jsem si jistý, že podobný 'shootout' jen tak nepřijde," říká Olivier Ciesla, obchodní ředitel WRC Promoter GmbH pro německý Motorsport-Aktuell. "Když odhlédnu od návrhu, který je těžko kompatibilní s několikadenním formátem soutěže a označení rally by pak bylo nepravdivé, je původní návrh Volkswagenu již delší dobu vyvíjen. Na paměti musíme mít dvě důležité věci: Na jednu stranu musí být jasný důvod pro nějakou změnu, na druhou stranu to musí být trvalé. Základní princip je ale jasný: Nejlepší by měl vyhrávat i v budoucnu."
To šéf pro rally u FIA, Jarmo Mahonen, také vyjádřil svůj názor: "Ano, je to pro mě těžké. Možná bude záležet na jednotlivcích, ale mě shootout k rally nesedí." Jistou zajímavostí také určitě je, že u VW jsou i přes kritiku aktuální situace ohledně propagace rally zřejmě spokojeni, protože zkraje týdne oznámili, že ve WRC zůstanou až do roku 2019. "Pokračování v úspěchu šampionátu samotného leží v optimalizovaném TV formátu, který by měl rallysport učinit pro širokou veřejnost ještě atraktivnější. Pokračujeme, protože promotér se společně s výrobci stará o jasný vzestup mediálního dosahu," dodal ještě Capito.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.