K návrhu shootoutu se teď vyjádřil i promotér

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 12. června 2014 23:08
Sdílej:

Finále závodů WRC by mělo být proměněno do pasujícího TV formátu. Jednotlivé návrhy byly prezentovány a především skalní fanoušci se bojí, že to nebude ono a že WRC opustí staré dobré západní země. Teď se do debat zapojil i promotér WRC.

Také na Sardinii se hodně mluvilo o návrhu jakéhosi shootoutu mezi v pořadí po sobě následujícími jezdci pocházejícím od Josta Capita, šéfa Volkswagenu, který by měl v MS brzy rozhodovat o konečném umístění jezdců v soutěžích. Mezi fanoušky se tento návrh setkal dle očekávání s negativní odezvou. 

"Vidím sám sebe jako zarytého rally fanouška a nechceme žádného z nich ztratit. Myslím ale, že by skalní fanoušci měli být více otevření a měli by se zajímat o to, jak k tomuto sportu přitáhnout více lidí. Když stoupá zájem veřejnosti, pak roste i zájem výrobců na tomto sportu, protože vidí, že přes rally mohou prodávat svoje auta. Když tady bude tedy více výrobců, tak to bude lepší i pro skalní fanoušky, protože uvidí více aut a závodníků," řekl Jost Capito.

Také Malcolm Wilson ještě jednou podtrhuje význam televizních přenosů. "Je to rozhodující nejen pro výrobce, ale i pro nás, když máme nějakého velkého sponzora. Když klape televize, tak pak příjde i ten zbytek. Momentálně nejsou tato čísla ještě úplně zdravá."

Zatímco jednotliví výrobci pomalu asi o návrhu Josta Capita začínají vážně uvažovat, tak lidé od promotéra o něčem takovém přesvědčení nejsou: "Podobně závažné návrhy na změny formátu bychom si měli pořádně rozmyslet. Proto jsem si jistý, že podobný 'shootout' jen tak nepřijde," říká Olivier Ciesla, obchodní ředitel WRC Promoter GmbH pro německý Motorsport-Aktuell. "Když odhlédnu od návrhu, který je těžko kompatibilní s několikadenním formátem soutěže a označení rally by pak bylo nepravdivé, je původní návrh Volkswagenu již delší dobu vyvíjen. Na paměti musíme mít dvě důležité věci: Na jednu stranu musí být jasný důvod pro nějakou změnu, na druhou stranu to musí být trvalé. Základní princip je ale jasný: Nejlepší by měl vyhrávat i v budoucnu."

To šéf pro rally u FIA, Jarmo Mahonen, také vyjádřil svůj názor: "Ano, je to pro mě těžké. Možná bude záležet na jednotlivcích, ale mě shootout k rally nesedí." Jistou zajímavostí také určitě je, že u VW jsou i přes kritiku aktuální situace ohledně propagace rally zřejmě spokojeni, protože zkraje týdne oznámili, že ve WRC zůstanou až do roku 2019. "Pokračování v úspěchu šampionátu samotného leží v optimalizovaném TV formátu, který by měl rallysport učinit pro širokou veřejnost ještě atraktivnější. Pokračujeme, protože promotér se společně s výrobci stará o jasný vzestup mediálního dosahu," dodal ještě Capito.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.