K návrhu shootoutu se teď vyjádřil i promotér

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 12. června 2014 23:08
Sdílej:

Finále závodů WRC by mělo být proměněno do pasujícího TV formátu. Jednotlivé návrhy byly prezentovány a především skalní fanoušci se bojí, že to nebude ono a že WRC opustí staré dobré západní země. Teď se do debat zapojil i promotér WRC.

Také na Sardinii se hodně mluvilo o návrhu jakéhosi shootoutu mezi v pořadí po sobě následujícími jezdci pocházejícím od Josta Capita, šéfa Volkswagenu, který by měl v MS brzy rozhodovat o konečném umístění jezdců v soutěžích. Mezi fanoušky se tento návrh setkal dle očekávání s negativní odezvou. 

"Vidím sám sebe jako zarytého rally fanouška a nechceme žádného z nich ztratit. Myslím ale, že by skalní fanoušci měli být více otevření a měli by se zajímat o to, jak k tomuto sportu přitáhnout více lidí. Když stoupá zájem veřejnosti, pak roste i zájem výrobců na tomto sportu, protože vidí, že přes rally mohou prodávat svoje auta. Když tady bude tedy více výrobců, tak to bude lepší i pro skalní fanoušky, protože uvidí více aut a závodníků," řekl Jost Capito.

Také Malcolm Wilson ještě jednou podtrhuje význam televizních přenosů. "Je to rozhodující nejen pro výrobce, ale i pro nás, když máme nějakého velkého sponzora. Když klape televize, tak pak příjde i ten zbytek. Momentálně nejsou tato čísla ještě úplně zdravá."

Zatímco jednotliví výrobci pomalu asi o návrhu Josta Capita začínají vážně uvažovat, tak lidé od promotéra o něčem takovém přesvědčení nejsou: "Podobně závažné návrhy na změny formátu bychom si měli pořádně rozmyslet. Proto jsem si jistý, že podobný 'shootout' jen tak nepřijde," říká Olivier Ciesla, obchodní ředitel WRC Promoter GmbH pro německý Motorsport-Aktuell. "Když odhlédnu od návrhu, který je těžko kompatibilní s několikadenním formátem soutěže a označení rally by pak bylo nepravdivé, je původní návrh Volkswagenu již delší dobu vyvíjen. Na paměti musíme mít dvě důležité věci: Na jednu stranu musí být jasný důvod pro nějakou změnu, na druhou stranu to musí být trvalé. Základní princip je ale jasný: Nejlepší by měl vyhrávat i v budoucnu."

To šéf pro rally u FIA, Jarmo Mahonen, také vyjádřil svůj názor: "Ano, je to pro mě těžké. Možná bude záležet na jednotlivcích, ale mě shootout k rally nesedí." Jistou zajímavostí také určitě je, že u VW jsou i přes kritiku aktuální situace ohledně propagace rally zřejmě spokojeni, protože zkraje týdne oznámili, že ve WRC zůstanou až do roku 2019. "Pokračování v úspěchu šampionátu samotného leží v optimalizovaném TV formátu, který by měl rallysport učinit pro širokou veřejnost ještě atraktivnější. Pokračujeme, protože promotér se společně s výrobci stará o jasný vzestup mediálního dosahu," dodal ještě Capito.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.