Kris Meeke se přidal k názoru Davida Richardse, a také by prosazoval větší internetovou podporu MS v rally, přenosy z RZ by dle něj měly být online.
Bylo by přesunutí přenosů z jednotlivých RZ z televize na internet řešením aktuálně ne zrovna růžové situace v MS v rally? Tento názor zastává například David Richards (psali jsme zde), který promotérovi, společnosti WRC Promoter GmbH, doporučuje koncentrovat se především na online stránku věci. Teď jej podpořil i tovární jezdec Citroënu Kris Meeke.
"Využívání medií se změnilo. Dříve jsem se o novinkách z rally dozvídal přes teletext, ale ve vývoji jsme se posunuli a to směrem od televize. Dnes se vše točí kolem internetu. Člověk by měl sedět doma a u každé zkoušky by měl mít možnost se rozhodnout, který onboard bude sledovat," řekl Kris Meeke britskému Autosportu.
Takto se chystalo Meekeovo Mini JCW WRC na Sardinii v roce 2011
S návrhem mohutně propagovaným šéfem VW, Jostem Capitem, že by se až na poslední RZ jelo o pořadí (více zde), ale Kris nesouhlasí. "Možná by se mohlo rozdávat více bodu na Power stage, ale celkový formát sportu bychom měnit neměli. Snažíme se na internetu získat pro tento sport nové diváky, ale zároveň bychom je chtěli odradit zamotanými pravidly."
Návrh spočívá v tom, že na poslední zkoušce by si vždy dva za sebou umístění jezdci zabojovali o konečné místo (tedy první s druhým, třetí se čtvrtým atd.). Myšlenkou totiž je, že by se tak rally udržela napínavá až do samotného konce. Meeke ale namítá, že by to mohlo mít opačný účinek. "Stačí se jen podívat na to, co by se stalo na posledním závodu v Argentině. Kdyby už toto pravidlo platilo, tak bychom neviděli ten fantastický souboj mezi Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Ogierem. Věděli by, že jsou bezpečně první a druhý a už by na to tak netlačili."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.