Meeke: WRC by se mělo koncentrovat na internet ne na TV

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. června 2014 14:52
Sdílej:

Kris Meeke se přidal k názoru Davida Richardse, a také by prosazoval větší internetovou podporu MS v rally, přenosy z RZ by dle něj měly být online.

Bylo by přesunutí přenosů z jednotlivých RZ z televize na internet řešením aktuálně ne zrovna růžové situace v MS v rally? Tento názor zastává například David Richards (psali jsme zde), který promotérovi, společnosti WRC Promoter GmbH, doporučuje koncentrovat se především na online stránku věci. Teď jej podpořil i tovární jezdec Citroënu Kris Meeke. 

"Využívání medií se změnilo. Dříve jsem se o novinkách z rally dozvídal přes teletext, ale ve vývoji jsme se posunuli a to směrem od televize. Dnes se vše točí kolem internetu. Člověk by měl sedět doma a u každé zkoušky by měl mít možnost se rozhodnout, který onboard bude sledovat," řekl Kris Meeke britskému Autosportu. 

Takto se chystalo Meekeovo Mini JCW WRC na Sardinii v roce 2011

S návrhem mohutně propagovaným šéfem VW, Jostem Capitem, že by se až na poslední RZ jelo o pořadí (více zde), ale Kris nesouhlasí. "Možná by se mohlo rozdávat více bodu na Power stage, ale celkový formát sportu bychom měnit neměli. Snažíme se na internetu získat pro tento sport nové diváky, ale zároveň bychom je chtěli odradit zamotanými pravidly."

Návrh spočívá v tom, že na poslední zkoušce by si vždy dva za sebou umístění jezdci zabojovali o konečné místo (tedy první s druhým, třetí se čtvrtým atd.). Myšlenkou totiž je, že by se tak rally udržela napínavá až do samotného konce. Meeke ale namítá, že by to mohlo mít opačný účinek. "Stačí se jen podívat na to, co by se stalo na posledním závodu v Argentině. Kdyby už toto pravidlo platilo, tak bychom neviděli ten fantastický souboj mezi Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Ogierem. Věděli by, že jsou bezpečně první a druhý a už by na to tak netlačili."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.