U Volkswagenu mají jezdci volné ruce. Šéf týmu, Jost Capito, hodnotí týmovou režii poměrně jasně - z hlediska šampionátu by to nebylo fair.
Zdá se, že Volkswagen míří nezadržitelně za dalším titulem ve WRC. Mimo Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvaly nevyhrál v roce 2014 ještě nikdo jiný soutěž MS. V celkovém hodnocení mají oba jezdci Volkswagenu už poměrně komfortní náskok. Úvahy o možné týmové režii, která by mohla týmu pomoci zajistit si titul co nejdříve, však šéf VW pro motorsport, Jost Capito, kategoricky odmítá.
"Pro fanoušky by to byl podvod, kdybychom našim jezdcům, kteří by měli minutový náskok na ostatní řekli: 'Dojeďte v tomto pořadí do cíle a už mezi sebou nezávoďte'. Pokud bychom to udělali, tak co by motivovalo fanoušky znovu dojít na soutěž a sledovat její průběh?" říká Jost pro Autosport.
Že to Capito myslí s nepoužíváním týmové režie vážně, bylo jasně vidět v Argentině. I přes velký náskok na Krise Meekea na Citroënu spolu mohli Latvala a Ogier do konce volně bojovat, i přes riziko havárie. Capito zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že má výrobce vůči šampionátu jistou odpovědnost. Týmy nemohou myslet pouze samy na sebe.
Souboj Latvaly s Ogierem by měl pokračovat, což je skvělá zpráva
"Nemůžete si říct, OK teď je to bezpečné, jenom přivezeme domů titul mistrů. Musíte tomu něco dát. Týmová režie by hodnotu toho všeho zničila. To se nesmí sportu stát. Pro mistrovství světa by to nebylo fair. Bylo by skvělé, kdyby v Argentině i ostatní výrobci dokázaly bojovat o čelo. Nejde o to, že bychom byli tak dominantní, ostatní kluci udělali v Argentině chyby."
Němec tak odkazuje především na Hirvonena s Ostbergem, kteří chybovali již první den: "Nebylo by tedy fair říct, že jsme dominantní, když oba jezdci, kteří nás mohli ohrozit, udělali již první den chyby. To se může stát i nám."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.