U Volkswagenu mají jezdci volné ruce. Šéf týmu, Jost Capito, hodnotí týmovou režii poměrně jasně - z hlediska šampionátu by to nebylo fair.
Zdá se, že Volkswagen míří nezadržitelně za dalším titulem ve WRC. Mimo Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvaly nevyhrál v roce 2014 ještě nikdo jiný soutěž MS. V celkovém hodnocení mají oba jezdci Volkswagenu už poměrně komfortní náskok. Úvahy o možné týmové režii, která by mohla týmu pomoci zajistit si titul co nejdříve, však šéf VW pro motorsport, Jost Capito, kategoricky odmítá.
"Pro fanoušky by to byl podvod, kdybychom našim jezdcům, kteří by měli minutový náskok na ostatní řekli: 'Dojeďte v tomto pořadí do cíle a už mezi sebou nezávoďte'. Pokud bychom to udělali, tak co by motivovalo fanoušky znovu dojít na soutěž a sledovat její průběh?" říká Jost pro Autosport.
Že to Capito myslí s nepoužíváním týmové režie vážně, bylo jasně vidět v Argentině. I přes velký náskok na Krise Meekea na Citroënu spolu mohli Latvala a Ogier do konce volně bojovat, i přes riziko havárie. Capito zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že má výrobce vůči šampionátu jistou odpovědnost. Týmy nemohou myslet pouze samy na sebe.
Souboj Latvaly s Ogierem by měl pokračovat, což je skvělá zpráva
"Nemůžete si říct, OK teď je to bezpečné, jenom přivezeme domů titul mistrů. Musíte tomu něco dát. Týmová režie by hodnotu toho všeho zničila. To se nesmí sportu stát. Pro mistrovství světa by to nebylo fair. Bylo by skvělé, kdyby v Argentině i ostatní výrobci dokázaly bojovat o čelo. Nejde o to, že bychom byli tak dominantní, ostatní kluci udělali v Argentině chyby."
Němec tak odkazuje především na Hirvonena s Ostbergem, kteří chybovali již první den: "Nebylo by tedy fair říct, že jsme dominantní, když oba jezdci, kteří nás mohli ohrozit, udělali již první den chyby. To se může stát i nám."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.