U Volkswagenu mají jezdci volné ruce. Šéf týmu, Jost Capito, hodnotí týmovou režii poměrně jasně - z hlediska šampionátu by to nebylo fair.
Zdá se, že Volkswagen míří nezadržitelně za dalším titulem ve WRC. Mimo Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvaly nevyhrál v roce 2014 ještě nikdo jiný soutěž MS. V celkovém hodnocení mají oba jezdci Volkswagenu už poměrně komfortní náskok. Úvahy o možné týmové režii, která by mohla týmu pomoci zajistit si titul co nejdříve, však šéf VW pro motorsport, Jost Capito, kategoricky odmítá.
"Pro fanoušky by to byl podvod, kdybychom našim jezdcům, kteří by měli minutový náskok na ostatní řekli: 'Dojeďte v tomto pořadí do cíle a už mezi sebou nezávoďte'. Pokud bychom to udělali, tak co by motivovalo fanoušky znovu dojít na soutěž a sledovat její průběh?" říká Jost pro Autosport.
Že to Capito myslí s nepoužíváním týmové režie vážně, bylo jasně vidět v Argentině. I přes velký náskok na Krise Meekea na Citroënu spolu mohli Latvala a Ogier do konce volně bojovat, i přes riziko havárie. Capito zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že má výrobce vůči šampionátu jistou odpovědnost. Týmy nemohou myslet pouze samy na sebe.
Souboj Latvaly s Ogierem by měl pokračovat, což je skvělá zpráva
"Nemůžete si říct, OK teď je to bezpečné, jenom přivezeme domů titul mistrů. Musíte tomu něco dát. Týmová režie by hodnotu toho všeho zničila. To se nesmí sportu stát. Pro mistrovství světa by to nebylo fair. Bylo by skvělé, kdyby v Argentině i ostatní výrobci dokázaly bojovat o čelo. Nejde o to, že bychom byli tak dominantní, ostatní kluci udělali v Argentině chyby."
Němec tak odkazuje především na Hirvonena s Ostbergem, kteří chybovali již první den: "Nebylo by tedy fair říct, že jsme dominantní, když oba jezdci, kteří nás mohli ohrozit, udělali již první den chyby. To se může stát i nám."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?