Týmová režie u VW nepřichází v úvahu: Byl by to podvod

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 28. května 2014 13:29
Sdílej:

U Volkswagenu mají jezdci volné ruce. Šéf týmu, Jost Capito, hodnotí týmovou režii poměrně jasně - z hlediska šampionátu by to nebylo fair.

Zdá se, že Volkswagen míří nezadržitelně za dalším titulem ve WRC. Mimo Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvaly nevyhrál v roce 2014 ještě nikdo jiný soutěž MS. V celkovém hodnocení mají oba jezdci Volkswagenu už poměrně komfortní náskok. Úvahy o možné týmové režii, která by mohla týmu pomoci zajistit si titul co nejdříve, však šéf VW pro motorsport, Jost Capito, kategoricky odmítá.

"Pro fanoušky by to byl podvod, kdybychom našim jezdcům, kteří by měli minutový náskok na ostatní řekli: 'Dojeďte v tomto pořadí do cíle a už mezi sebou nezávoďte'. Pokud bychom to udělali, tak co by motivovalo fanoušky znovu dojít na soutěž a sledovat její průběh?" říká Jost pro Autosport.

Že to Capito myslí s nepoužíváním týmové režie vážně, bylo jasně vidět v Argentině. I přes velký náskok na Krise Meekea na Citroënu spolu mohli Latvala a Ogier do konce volně bojovat, i přes riziko havárie. Capito zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že má výrobce vůči šampionátu jistou odpovědnost. Týmy nemohou myslet pouze samy na sebe.

Souboj Latvaly s Ogierem by měl pokračovat, což je skvělá zpráva

"Nemůžete si říct, OK teď je to bezpečné, jenom přivezeme domů titul mistrů. Musíte tomu něco dát. Týmová režie by hodnotu toho všeho zničila. To se nesmí sportu stát. Pro mistrovství světa by to nebylo fair. Bylo by skvělé, kdyby v Argentině i ostatní výrobci dokázaly bojovat o čelo. Nejde o to, že bychom byli tak dominantní, ostatní kluci udělali v Argentině chyby."

Němec tak odkazuje především na Hirvonena s Ostbergem, kteří chybovali již první den: "Nebylo by tedy fair říct, že jsme dominantní, když oba jezdci, kteří nás mohli ohrozit, udělali již první den chyby. To se může stát i nám."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.