Týmová režie u VW nepřichází v úvahu: Byl by to podvod

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 28. května 2014 13:29
Sdílej:

U Volkswagenu mají jezdci volné ruce. Šéf týmu, Jost Capito, hodnotí týmovou režii poměrně jasně - z hlediska šampionátu by to nebylo fair.

Zdá se, že Volkswagen míří nezadržitelně za dalším titulem ve WRC. Mimo Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvaly nevyhrál v roce 2014 ještě nikdo jiný soutěž MS. V celkovém hodnocení mají oba jezdci Volkswagenu už poměrně komfortní náskok. Úvahy o možné týmové režii, která by mohla týmu pomoci zajistit si titul co nejdříve, však šéf VW pro motorsport, Jost Capito, kategoricky odmítá.

"Pro fanoušky by to byl podvod, kdybychom našim jezdcům, kteří by měli minutový náskok na ostatní řekli: 'Dojeďte v tomto pořadí do cíle a už mezi sebou nezávoďte'. Pokud bychom to udělali, tak co by motivovalo fanoušky znovu dojít na soutěž a sledovat její průběh?" říká Jost pro Autosport.

Že to Capito myslí s nepoužíváním týmové režie vážně, bylo jasně vidět v Argentině. I přes velký náskok na Krise Meekea na Citroënu spolu mohli Latvala a Ogier do konce volně bojovat, i přes riziko havárie. Capito zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že má výrobce vůči šampionátu jistou odpovědnost. Týmy nemohou myslet pouze samy na sebe.

Souboj Latvaly s Ogierem by měl pokračovat, což je skvělá zpráva

"Nemůžete si říct, OK teď je to bezpečné, jenom přivezeme domů titul mistrů. Musíte tomu něco dát. Týmová režie by hodnotu toho všeho zničila. To se nesmí sportu stát. Pro mistrovství světa by to nebylo fair. Bylo by skvělé, kdyby v Argentině i ostatní výrobci dokázaly bojovat o čelo. Nejde o to, že bychom byli tak dominantní, ostatní kluci udělali v Argentině chyby."

Němec tak odkazuje především na Hirvonena s Ostbergem, kteří chybovali již první den: "Nebylo by tedy fair říct, že jsme dominantní, když oba jezdci, kteří nás mohli ohrozit, udělali již první den chyby. To se může stát i nám."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.