Jezdci o jednání o nás bez nás - chceme více mluvit do budoucnosti sportu

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 21. května 2014 15:34
Sdílej:

Formát soutěží se možná změní. Aby se soutěže udělaly atraktivnější pro televizní diváky, je možné, že se bude o pořadí rozhodovat až na finálové zkoušce soutěže. To se ale nelíbí předním jezdcům, kteří chtějí předložit svoje návrhy.

Vést soutěž až do poslední zkoušky a pak prohrát? To by se v budoucnu mohlo stát vedoucímu jezdci, když by na závěrečné zkoušce rally udělal chybu a doposud druhý v pořadí by byl rychlejší. Přitom by náskok z předchozích etapy nehrál moc zásadní roli (pokud vůbec nějakou). Tímto "shootout" systémem se snaží především Volkswagen zatraktivnit závěr soutěží pro televizní diváky.

Nejenom mezi fanoušky, ale i mezi jezdci šampionátu se tento masivní zásah do sportní stránky rallysportu nezamlouvá. Zatímco si jezdci o tomto návrhu myslí svoje, rádi by se také více vyjadřovali k aktuálním problémům a měli větší vliv na tvorbu pravidel.

"Z mého pohledu je rozstřel v neděli odpoledne hloupost. Ale můj spolujezdec, Jarmo [Lehtinen], by měl zajímavé řešení," říká Mikko Hirvonen. Podle návrhu Fina by se soutěž jela jako doposud, avšak na konci každého dne by se vyhlašoval vítěz. "V neděli by pak mohla být separátní zkouška, kde by se udělovaly další body. 

Ty by ale neměly žádný vliv na soutěž nebo na sport," popisuje jezdec Fordu, který srovnává systém navrhovaný Capitem s fotbalem, když by se po uplynutí standardního hracího času rozhodovalo z 11 metrových volných kopů. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, si je dobře vědom nutnosti zvednou nějak show na poslední RZ, "ale se všemi návrhy, které byly doposud prezentovány, nesouhlasím", řekl Francouz, který si přeje, aby se také přihlíželo k mínění jezdců: "Máme nějaké dobré nápady."

Témata:
WRC
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.