Formát soutěží se možná změní. Aby se soutěže udělaly atraktivnější pro televizní diváky, je možné, že se bude o pořadí rozhodovat až na finálové zkoušce soutěže. To se ale nelíbí předním jezdcům, kteří chtějí předložit svoje návrhy.
Vést soutěž až do poslední zkoušky a pak prohrát? To by se v budoucnu mohlo stát vedoucímu jezdci, když by na závěrečné zkoušce rally udělal chybu a doposud druhý v pořadí by byl rychlejší. Přitom by náskok z předchozích etapy nehrál moc zásadní roli (pokud vůbec nějakou). Tímto "shootout" systémem se snaží především Volkswagen zatraktivnit závěr soutěží pro televizní diváky.
Nejenom mezi fanoušky, ale i mezi jezdci šampionátu se tento masivní zásah do sportní stránky rallysportu nezamlouvá. Zatímco si jezdci o tomto návrhu myslí svoje, rádi by se také více vyjadřovali k aktuálním problémům a měli větší vliv na tvorbu pravidel.
"Z mého pohledu je rozstřel v neděli odpoledne hloupost. Ale můj spolujezdec, Jarmo [Lehtinen], by měl zajímavé řešení," říká Mikko Hirvonen. Podle návrhu Fina by se soutěž jela jako doposud, avšak na konci každého dne by se vyhlašoval vítěz. "V neděli by pak mohla být separátní zkouška, kde by se udělovaly další body.
Ty by ale neměly žádný vliv na soutěž nebo na sport," popisuje jezdec Fordu, který srovnává systém navrhovaný Capitem s fotbalem, když by se po uplynutí standardního hracího času rozhodovalo z 11 metrových volných kopů. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, si je dobře vědom nutnosti zvednou nějak show na poslední RZ, "ale se všemi návrhy, které byly doposud prezentovány, nesouhlasím", řekl Francouz, který si přeje, aby se také přihlíželo k mínění jezdců: "Máme nějaké dobré nápady."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?