Formát soutěží se možná změní. Aby se soutěže udělaly atraktivnější pro televizní diváky, je možné, že se bude o pořadí rozhodovat až na finálové zkoušce soutěže. To se ale nelíbí předním jezdcům, kteří chtějí předložit svoje návrhy.
Vést soutěž až do poslední zkoušky a pak prohrát? To by se v budoucnu mohlo stát vedoucímu jezdci, když by na závěrečné zkoušce rally udělal chybu a doposud druhý v pořadí by byl rychlejší. Přitom by náskok z předchozích etapy nehrál moc zásadní roli (pokud vůbec nějakou). Tímto "shootout" systémem se snaží především Volkswagen zatraktivnit závěr soutěží pro televizní diváky.
Nejenom mezi fanoušky, ale i mezi jezdci šampionátu se tento masivní zásah do sportní stránky rallysportu nezamlouvá. Zatímco si jezdci o tomto návrhu myslí svoje, rádi by se také více vyjadřovali k aktuálním problémům a měli větší vliv na tvorbu pravidel.
"Z mého pohledu je rozstřel v neděli odpoledne hloupost. Ale můj spolujezdec, Jarmo [Lehtinen], by měl zajímavé řešení," říká Mikko Hirvonen. Podle návrhu Fina by se soutěž jela jako doposud, avšak na konci každého dne by se vyhlašoval vítěz. "V neděli by pak mohla být separátní zkouška, kde by se udělovaly další body.
Ty by ale neměly žádný vliv na soutěž nebo na sport," popisuje jezdec Fordu, který srovnává systém navrhovaný Capitem s fotbalem, když by se po uplynutí standardního hracího času rozhodovalo z 11 metrových volných kopů. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, si je dobře vědom nutnosti zvednou nějak show na poslední RZ, "ale se všemi návrhy, které byly doposud prezentovány, nesouhlasím", řekl Francouz, který si přeje, aby se také přihlíželo k mínění jezdců: "Máme nějaké dobré nápady."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.