Formát soutěží se možná změní. Aby se soutěže udělaly atraktivnější pro televizní diváky, je možné, že se bude o pořadí rozhodovat až na finálové zkoušce soutěže. To se ale nelíbí předním jezdcům, kteří chtějí předložit svoje návrhy.
Vést soutěž až do poslední zkoušky a pak prohrát? To by se v budoucnu mohlo stát vedoucímu jezdci, když by na závěrečné zkoušce rally udělal chybu a doposud druhý v pořadí by byl rychlejší. Přitom by náskok z předchozích etapy nehrál moc zásadní roli (pokud vůbec nějakou). Tímto "shootout" systémem se snaží především Volkswagen zatraktivnit závěr soutěží pro televizní diváky.
Nejenom mezi fanoušky, ale i mezi jezdci šampionátu se tento masivní zásah do sportní stránky rallysportu nezamlouvá. Zatímco si jezdci o tomto návrhu myslí svoje, rádi by se také více vyjadřovali k aktuálním problémům a měli větší vliv na tvorbu pravidel.
"Z mého pohledu je rozstřel v neděli odpoledne hloupost. Ale můj spolujezdec, Jarmo [Lehtinen], by měl zajímavé řešení," říká Mikko Hirvonen. Podle návrhu Fina by se soutěž jela jako doposud, avšak na konci každého dne by se vyhlašoval vítěz. "V neděli by pak mohla být separátní zkouška, kde by se udělovaly další body.
Ty by ale neměly žádný vliv na soutěž nebo na sport," popisuje jezdec Fordu, který srovnává systém navrhovaný Capitem s fotbalem, když by se po uplynutí standardního hracího času rozhodovalo z 11 metrových volných kopů. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, si je dobře vědom nutnosti zvednou nějak show na poslední RZ, "ale se všemi návrhy, které byly doposud prezentovány, nesouhlasím", řekl Francouz, který si přeje, aby se také přihlíželo k mínění jezdců: "Máme nějaké dobré nápady."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.