Už v příštím roce by mohly být soutěže rozhodovány až na poslední zkoušce v neděli. Šéf Volkwagenu, Jost Capito, přišel s touto myšlenkou již před několika lety. Teď se jí snaží bezpodmínečně prosadit ve WRC.
Jen zřídka kdy vidíme šéfa některého z týmu MS tak urputně bojovat za zavedení novinky v pravidlech WRC. Ale šéf VW, Jost Capito, je o svém tzv. "shootout" [z anglického rozstřel] modelu natolik přesvědčen, že se snaží získat další lidi pro svoji myšlenku. "Viděli jsme, že malé změny nefungovaly. Teď je třeba udělat pořádný krok," říká Capito ve WRC live.
S tímto konceptem přišel již v roce 2007 a od doby, co se stal šéfem VW pro motorsport (dva roky zpět) ho stále vylepšuje. Podle Capita by pátek a sobota sloužily jako dvě klasické etapy, ve kterých by se daly získat body. V neděli ráno by na fanoušky čekal velký servis před tím, než by posádky vyrazily na závěrečkou zkoušku, kde by se rozhodlo o pořadí.
Na ní by si to rozdala vždy sousední dvojice o celkové umístění (první s druhým, třetí se čtvrtým atd.). Jezdci by nezačínali tuto zkoušku na nule, ale ten v dosavadním průběhu soutěže úspěšnější, by dostal časový náskok, který by se vypočítal v sobotu večer podle časového odstupu a odjetých kilometrů.
Pokud by například ztráta druhého v pořadí byla 2 minuty a celková ztráta na kilometr by vycházela 1s/km, tak by podle délky závěrečné zkoušky bylo vypočítáno časové zvýhodnění (v případě např.: 15 km dlouhé zkoušky 15 vteřin). Nestačilo by tedy pouze projet rychleji závěrečnou zkoušku, ale bylo by třeba také být rychlý v průběhu celého víkendu.
Šéf Volkswagenu chce prosadit revoluční změny
Kdo by se do soutěže po předchozím vypadku vracel v rámci Rally2, ten by do "shootoutu" nezasáhl. "To má více společného se základy rallysportu než současný model," věří Jost. Kdo by z nejlepších deseti vypadl na závěrečné zkoušce, vymizel by i z TOP10.
Smyslem je pochopitelně zvýšit atraktivnost rallysportu pro fanoušky: "Já jsem velkým fanouškem rallysportu a moc bych si přál, aby tento sport sledovalo více lidí. Ale nejprve je třeba lidem nabídnout něco, co bude pro ně lehce pochopitelné. Pokud se nám to nepovede, sport upadne. Jen se podívejte, jak Rallysprint ve Fafe dokáže nalákat 100 000 fanoušků! Tam jde také jen o jednu zkoušku. Je to úkaz toho, co se dá zvládnout, když se sport přizpůsobí lidem."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?