VW chce prosadit nedělní rozstřel o pořadí, již pro příští rok

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 20. května 2014 15:49
Sdílej:

Už v příštím roce by mohly být soutěže rozhodovány až na poslední zkoušce v neděli. Šéf Volkwagenu, Jost Capito, přišel s touto myšlenkou již před několika lety. Teď se jí snaží bezpodmínečně prosadit ve WRC.

Jen zřídka kdy vidíme šéfa některého z týmu MS tak urputně bojovat za zavedení novinky v pravidlech WRC. Ale šéf VW, Jost Capito, je o svém tzv. "shootout" [z anglického rozstřel] modelu natolik přesvědčen, že se snaží získat další lidi pro svoji myšlenku. "Viděli jsme, že malé změny nefungovaly. Teď je třeba udělat pořádný krok," říká Capito ve WRC live.

S tímto konceptem přišel již v roce 2007 a od doby, co se stal šéfem VW pro motorsport (dva roky zpět) ho stále vylepšuje. Podle Capita by pátek a sobota sloužily jako dvě klasické etapy, ve kterých by se daly získat body. V neděli ráno by na fanoušky čekal velký servis před tím, než by posádky vyrazily na závěrečkou zkoušku, kde by se rozhodlo o pořadí. 

Na ní by si to rozdala vždy sousední dvojice o celkové umístění (první s druhým, třetí se čtvrtým atd.). Jezdci by nezačínali tuto zkoušku na nule, ale ten v dosavadním průběhu soutěže úspěšnější, by dostal časový náskok, který by se vypočítal v sobotu večer podle časového odstupu a odjetých kilometrů.

Pokud by například ztráta druhého v pořadí byla 2 minuty a celková ztráta na kilometr by vycházela 1s/km, tak by podle délky závěrečné zkoušky bylo vypočítáno časové zvýhodnění (v případě např.: 15 km dlouhé zkoušky 15 vteřin). Nestačilo by tedy pouze projet rychleji závěrečnou zkoušku, ale bylo by třeba také být rychlý v průběhu celého víkendu.

Šéf Volkswagenu chce prosadit revoluční změny

Kdo by se do soutěže po předchozím vypadku vracel v rámci Rally2, ten by do "shootoutu" nezasáhl. "To má více společného se základy rallysportu než současný model," věří Jost. Kdo by z nejlepších deseti vypadl na závěrečné zkoušce, vymizel by i z TOP10.

Smyslem je pochopitelně zvýšit atraktivnost rallysportu pro fanoušky: "Já jsem velkým fanouškem rallysportu a moc bych si přál, aby tento sport sledovalo více lidí. Ale nejprve je třeba lidem nabídnout něco, co bude pro ně lehce pochopitelné. Pokud se nám to nepovede, sport upadne. Jen se podívejte, jak Rallysprint ve Fafe dokáže nalákat 100 000 fanoušků! Tam jde také jen o jednu zkoušku. Je to úkaz toho, co se dá zvládnout, když se sport přizpůsobí lidem."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.