Helma má jeden základní cíl - chránit hlavy posádky závodního vozu při nehodě. Jezdci a spolujezdci ale často chtějí, aby jejich helmy vypadaly hezky, což obvykle znamená hodně práce se stříkáním a polepováním.
Výsledky designerských prací často vypadají skvěle, co design helmy znamená? O své helmě pro server wrc.com promluvil jezdec M-Sportu, Mikko Hirvonen.
Národní hrdost"Když začneme nahoře, tak tam je modrý kříž finské vlajky. Samozřejmě to, že jsem Fin, je pro mě velice důležité. Také mě to může vždy připomínat, kdybych ji někdy ztratil. Mé jméno je na zadní straně ze stejného důvodu..."
Byznys je důležitý"Pak tu máme některé z mých osobních sponzorů. HiQ je manažersko-konzultační společnost a softwarový vývojář. Jsou se mnou už asi 4 roky. Vacon dělá elektrické motory a jsou dalším dlouhodobým sponzorem. Toto jsou noví pro tento rok - je to finská sázková kancelář pro dostihy koní. Nejsem si jistý, kdo je M-Sport, ale mají velké samolepky, takže musí být důležití."
Rodinné vazby"Vzadu mám design, se kterým jsem přišel pro mé kluky. Je to určitý druh tetování založený na prvních písmenech jejich jmen. Je tam R pro mého staršího syna a K pro toho mladšího. Můžu je tak mít u sebe po celou dobu."
Finští umělci"Když přijde na barvy, tak dávám Arimu Niittymäkimu volnost. Je to muž, který mi vždy maluje helmy. Je to Fin a dělal po mnoho let helmy už pro Marcuse [Grönholma] a Tommiho [Mäkinena]. Pro tuto sezonu mám dvě identické a namalování každé z nich zabere tři až čtyři dny. Řeknu mu vždy, co tam potřebuju mít - jako vlajku a logo na zádi - a on už barvy a design nějak udělá. Není zde žádný větší význam modré, černé a bíle, ale hezky to sedí s našimi národními barvami. Během těch let už udělal mnoho rozdílných designů a já je mám vždy rád."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.