Helma má jeden základní cíl - chránit hlavy posádky závodního vozu při nehodě. Jezdci a spolujezdci ale často chtějí, aby jejich helmy vypadaly hezky, což obvykle znamená hodně práce se stříkáním a polepováním.
Výsledky designerských prací často vypadají skvěle, co design helmy znamená? O své helmě pro server wrc.com promluvil jezdec M-Sportu, Mikko Hirvonen.
Národní hrdost"Když začneme nahoře, tak tam je modrý kříž finské vlajky. Samozřejmě to, že jsem Fin, je pro mě velice důležité. Také mě to může vždy připomínat, kdybych ji někdy ztratil. Mé jméno je na zadní straně ze stejného důvodu..."
Byznys je důležitý"Pak tu máme některé z mých osobních sponzorů. HiQ je manažersko-konzultační společnost a softwarový vývojář. Jsou se mnou už asi 4 roky. Vacon dělá elektrické motory a jsou dalším dlouhodobým sponzorem. Toto jsou noví pro tento rok - je to finská sázková kancelář pro dostihy koní. Nejsem si jistý, kdo je M-Sport, ale mají velké samolepky, takže musí být důležití."
Rodinné vazby"Vzadu mám design, se kterým jsem přišel pro mé kluky. Je to určitý druh tetování založený na prvních písmenech jejich jmen. Je tam R pro mého staršího syna a K pro toho mladšího. Můžu je tak mít u sebe po celou dobu."
Finští umělci"Když přijde na barvy, tak dávám Arimu Niittymäkimu volnost. Je to muž, který mi vždy maluje helmy. Je to Fin a dělal po mnoho let helmy už pro Marcuse [Grönholma] a Tommiho [Mäkinena]. Pro tuto sezonu mám dvě identické a namalování každé z nich zabere tři až čtyři dny. Řeknu mu vždy, co tam potřebuju mít - jako vlajku a logo na zádi - a on už barvy a design nějak udělá. Není zde žádný větší význam modré, černé a bíle, ale hezky to sedí s našimi národními barvami. Během těch let už udělal mnoho rozdílných designů a já je mám vždy rád."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?