Martin Hudec s Petrem Pickou mají za sebou úvodní etapu dalšího závodu mistrovství Evropy SATA Rallye Acores. Po jedenácti rychlostních zkouškách a výměně pravého předního kola přímo na měřeném testu se posádka MH Racing teamu drží na šesté příčce.
Závodění na ostrově Sao Miguel začalo už ve středu populární diváckou City Show v ulicích města Ponta Delgáda. Na 1,65 kilometrů dlouhé motanici zajel třebíčský pilot dvanáctý čas, ve třídě N4 zvítězil a v rámci mistrovství Evropy Produkčních vozů skončil druhý i přes to že nepodal stoprocentní výkon ,,Rozhodli jsme se nejet na plno, protože se tato zkouška se nepočítá do výsledku závodů. Šetřili jsme auto a především diferenciály na samotný závod neboť ten bude pro auto dost náročný a bylo by zbytečné zkomplikovat si samotnou soutěž kvůli divácké show.“ komentoval situaci Hudec
To pravé závodění čekalo na Martina s Petrem až ve čtvrtek. Do úvodní sekce čítající 23 ostrých kilometrů vstoupili čtvrtým časem a ve stejném uchu pokračovali i na druhém testu Coroa da Mata. Na závěrečné atraktivní speciálce v místním lomu si o jednu příčku polepšili a úvodní sekci první etapy zakončili na páté příčce s osmi vteřinovou ztrátou na vedoucího Portugalce Rodriguese.
,,Na 1RZ jsem se vůbec necítil jistě, bylo to hodně v úzkém a nechtěl jsem udělat zbytečně chybu, která by znamenala konec.“ Popisuje své pocity Martin Hudec a pokračuje ,,Druhá vložka byla mnohem lepší což už bylo vidět na čase, ale stejně nám pořád kousek chybí. 3 RZ byla úžasná, krátká ale opravdu jsme si ji moc užili. Musel jsem jí zajet rychle a taky jsem se dost snažil, protože mě sledoval můj nevětší fanoušek syn Miki. Je před námi ještě dlouhý a zrádný kus cesty, zatím neztrácíme moc a rozhodně chceme jet hlavou ale i rychle.“
Páteční druhá sekce měla na programu 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 93 kilometrů. Hudec s Pickou drželi nastolené tempo z minulého dne a do bezmála osmi kilometrového testu Batalha Golfe vstoupila pátým časem který je držel na dostřel provizorním stupňům vítězů. Páté místo se dařilo držet i po 5 RZ a pak přišla osudná šestá vložka a průjezd obávaným testem Sete Cidades který se rozprostíral na úpatí sopky. Právě v jednom ze sjezdů Martin nedobrzdil do ostré zatáčky a opřel auto o hliněnou zeď. Ačkoli se zdálo, že se nic nestalo záhy se objevil defekt. Posádka se rozhodla kolo vyměnit přímo na rychlostní zkoušce, neboť do cíle zbývalo ještě 12 km. Do pak dojeli s více jak tří minutovou ztrátou a kalich hořkosti pak upevnil fakt, že na mezičase Martin s Petrem dokonce vedli. Martin se poté rozhodl neriskovat a s vidinou aspoň nějakých bodů za první etapu si užíval místní náročné zkoušky a bez problému dojel do cíle. ,,Dnešní zkoušky byly neuvěřitelné, v životě jsme nic podobného nezažil. Je to tu dost náročné a hlavně úzké kde není prostor pro chybu. 6 RZ Sete Cidades která se jede po úpatí sopky je šílená, bohužel pro nás nebyla moc dobrá. Mrzí mě chyba, která nás srazila pořadím dolů ale i to je rally. Měl jsem radost, že jsme relativně drželi krok s místními borci, kteří mají podstatně více zkušenosti na tomto povrchu a typu zkoušek. Po tomto defektu jsme se rozhodli nejít dál do žádného rizika a pouze si tuto náročnou a nádhernou rally užívat. Náš hlavní soupeř Pushkar v boji o titul v produkčních autech měl ale při druhém průjezdu toho testu havárii a dnešek nedokončil což pro nás určili jasný cíl dokončit rally na jakémkoliv místě. Zítra náš čekají ještě více náročné testy. Dnes jsme měli i hodně štěstí s počasím, které bylo nádherné a doufám, že vydrží i na zítra a nebude zdejší dost hustá mlha. Také mě mrzí odstoupení Jarka Orsáka, který na tomto testu ulomil levé zadní kolo. Zítra určitě chceme hlavně dojet a tím dohnat bodovou ztrátu v šampionátu. Zdravám všechny fanoušky do celého světa a zítra nám držte oběma posádkám pěsti štěstí, budeme to opravdu potřebovat.“ Komentoval první etapu Martin
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?