Martin Hudec s Petrem Pickou mají za sebou úvodní etapu dalšího závodu mistrovství Evropy SATA Rallye Acores. Po jedenácti rychlostních zkouškách a výměně pravého předního kola přímo na měřeném testu se posádka MH Racing teamu drží na šesté příčce.
Závodění na ostrově Sao Miguel začalo už ve středu populární diváckou City Show v ulicích města Ponta Delgáda. Na 1,65 kilometrů dlouhé motanici zajel třebíčský pilot dvanáctý čas, ve třídě N4 zvítězil a v rámci mistrovství Evropy Produkčních vozů skončil druhý i přes to že nepodal stoprocentní výkon ,,Rozhodli jsme se nejet na plno, protože se tato zkouška se nepočítá do výsledku závodů. Šetřili jsme auto a především diferenciály na samotný závod neboť ten bude pro auto dost náročný a bylo by zbytečné zkomplikovat si samotnou soutěž kvůli divácké show.“ komentoval situaci Hudec
To pravé závodění čekalo na Martina s Petrem až ve čtvrtek. Do úvodní sekce čítající 23 ostrých kilometrů vstoupili čtvrtým časem a ve stejném uchu pokračovali i na druhém testu Coroa da Mata. Na závěrečné atraktivní speciálce v místním lomu si o jednu příčku polepšili a úvodní sekci první etapy zakončili na páté příčce s osmi vteřinovou ztrátou na vedoucího Portugalce Rodriguese.
,,Na 1RZ jsem se vůbec necítil jistě, bylo to hodně v úzkém a nechtěl jsem udělat zbytečně chybu, která by znamenala konec.“ Popisuje své pocity Martin Hudec a pokračuje ,,Druhá vložka byla mnohem lepší což už bylo vidět na čase, ale stejně nám pořád kousek chybí. 3 RZ byla úžasná, krátká ale opravdu jsme si ji moc užili. Musel jsem jí zajet rychle a taky jsem se dost snažil, protože mě sledoval můj nevětší fanoušek syn Miki. Je před námi ještě dlouhý a zrádný kus cesty, zatím neztrácíme moc a rozhodně chceme jet hlavou ale i rychle.“
Páteční druhá sekce měla na programu 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 93 kilometrů. Hudec s Pickou drželi nastolené tempo z minulého dne a do bezmála osmi kilometrového testu Batalha Golfe vstoupila pátým časem který je držel na dostřel provizorním stupňům vítězů. Páté místo se dařilo držet i po 5 RZ a pak přišla osudná šestá vložka a průjezd obávaným testem Sete Cidades který se rozprostíral na úpatí sopky. Právě v jednom ze sjezdů Martin nedobrzdil do ostré zatáčky a opřel auto o hliněnou zeď. Ačkoli se zdálo, že se nic nestalo záhy se objevil defekt. Posádka se rozhodla kolo vyměnit přímo na rychlostní zkoušce, neboť do cíle zbývalo ještě 12 km. Do pak dojeli s více jak tří minutovou ztrátou a kalich hořkosti pak upevnil fakt, že na mezičase Martin s Petrem dokonce vedli. Martin se poté rozhodl neriskovat a s vidinou aspoň nějakých bodů za první etapu si užíval místní náročné zkoušky a bez problému dojel do cíle. ,,Dnešní zkoušky byly neuvěřitelné, v životě jsme nic podobného nezažil. Je to tu dost náročné a hlavně úzké kde není prostor pro chybu. 6 RZ Sete Cidades která se jede po úpatí sopky je šílená, bohužel pro nás nebyla moc dobrá. Mrzí mě chyba, která nás srazila pořadím dolů ale i to je rally. Měl jsem radost, že jsme relativně drželi krok s místními borci, kteří mají podstatně více zkušenosti na tomto povrchu a typu zkoušek. Po tomto defektu jsme se rozhodli nejít dál do žádného rizika a pouze si tuto náročnou a nádhernou rally užívat. Náš hlavní soupeř Pushkar v boji o titul v produkčních autech měl ale při druhém průjezdu toho testu havárii a dnešek nedokončil což pro nás určili jasný cíl dokončit rally na jakémkoliv místě. Zítra náš čekají ještě více náročné testy. Dnes jsme měli i hodně štěstí s počasím, které bylo nádherné a doufám, že vydrží i na zítra a nebude zdejší dost hustá mlha. Také mě mrzí odstoupení Jarka Orsáka, který na tomto testu ulomil levé zadní kolo. Zítra určitě chceme hlavně dojet a tím dohnat bodovou ztrátu v šampionátu. Zdravám všechny fanoušky do celého světa a zítra nám držte oběma posádkám pěsti štěstí, budeme to opravdu potřebovat.“ Komentoval první etapu Martin
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?