Defekt zpomalil Hudce v první etapě SATA Rallye Acores

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: Archiv jezdce
Tomáš Urban 17. května 2014 08:43
Sdílej:

Martin Hudec s Petrem Pickou mají za sebou úvodní etapu dalšího závodu mistrovství Evropy SATA Rallye Acores. Po jedenácti rychlostních zkouškách a výměně pravého předního kola přímo na měřeném testu se posádka MH Racing teamu drží na šesté příčce.

Závodění na ostrově Sao Miguel začalo už ve středu populární diváckou City Show v ulicích města Ponta Delgáda. Na 1,65 kilometrů dlouhé motanici zajel třebíčský pilot dvanáctý čas, ve třídě N4 zvítězil a v rámci mistrovství Evropy Produkčních vozů skončil druhý i přes to že nepodal stoprocentní výkon ,,Rozhodli jsme se nejet na plno, protože se tato zkouška se nepočítá do výsledku závodů. Šetřili jsme auto a především diferenciály na samotný závod neboť ten bude pro auto dost náročný a bylo by zbytečné zkomplikovat si samotnou soutěž kvůli divácké show.“ komentoval situaci Hudec

To pravé závodění čekalo na Martina s Petrem až ve čtvrtek. Do úvodní sekce čítající 23 ostrých kilometrů vstoupili čtvrtým časem a ve stejném uchu pokračovali i na druhém testu Coroa da Mata. Na závěrečné atraktivní speciálce v místním lomu si o jednu příčku polepšili a úvodní sekci první etapy zakončili na páté příčce s osmi vteřinovou ztrátou na vedoucího Portugalce Rodriguese.

 

,,Na 1RZ jsem se vůbec necítil jistě, bylo to hodně v úzkém a nechtěl jsem udělat zbytečně chybu, která by znamenala konec.“ Popisuje své pocity Martin Hudec a pokračuje ,,Druhá vložka byla mnohem lepší což už bylo vidět na čase, ale stejně nám pořád kousek chybí. 3 RZ byla úžasná, krátká ale opravdu jsme si ji moc užili. Musel jsem jí zajet rychle a taky jsem se dost snažil, protože mě sledoval můj nevětší fanoušek syn Miki. Je před námi ještě dlouhý a zrádný kus cesty, zatím neztrácíme moc a rozhodně chceme jet hlavou ale i rychle.“

 

Páteční druhá sekce měla na programu 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 93 kilometrů. Hudec s Pickou drželi nastolené tempo z minulého dne a do bezmála osmi kilometrového testu Batalha Golfe vstoupila pátým časem který je držel na dostřel provizorním stupňům vítězů. Páté místo se dařilo držet i po 5 RZ a pak přišla osudná šestá vložka a průjezd obávaným testem Sete Cidades který se rozprostíral na úpatí sopky. Právě v jednom ze sjezdů Martin nedobrzdil do ostré zatáčky a opřel auto o hliněnou zeď. Ačkoli se zdálo, že se nic nestalo záhy se objevil defekt. Posádka se rozhodla kolo vyměnit přímo na rychlostní zkoušce, neboť do cíle zbývalo ještě 12 km. Do pak dojeli s více jak tří minutovou ztrátou a kalich hořkosti pak upevnil fakt, že na mezičase Martin s Petrem dokonce vedli. Martin se poté rozhodl neriskovat a s vidinou aspoň nějakých bodů za první etapu si užíval místní náročné zkoušky a bez problému dojel do cíle. ,,Dnešní zkoušky byly neuvěřitelné, v životě jsme nic podobného nezažil. Je to tu dost náročné a hlavně úzké kde není prostor pro chybu. 6 RZ Sete Cidades která se jede po úpatí sopky je šílená, bohužel pro nás nebyla moc dobrá. Mrzí mě chyba, která nás srazila pořadím dolů ale i to je rally. Měl jsem radost, že jsme relativně drželi krok s místními borci, kteří mají podstatně více zkušenosti na tomto povrchu a typu zkoušek. Po tomto defektu jsme se rozhodli nejít dál do žádného rizika a pouze si tuto náročnou a nádhernou rally užívat. Náš hlavní soupeř Pushkar v boji o titul v produkčních autech měl ale při druhém průjezdu toho testu havárii a dnešek nedokončil což pro nás určili jasný cíl dokončit rally na jakémkoliv místě. Zítra náš čekají ještě více náročné testy. Dnes jsme měli i hodně štěstí s počasím, které bylo nádherné a doufám, že vydrží i na zítra a nebude zdejší dost hustá mlha. Také mě mrzí odstoupení Jarka Orsáka, který na tomto testu ulomil levé zadní kolo. Zítra určitě chceme hlavně dojet a tím dohnat bodovou ztrátu v šampionátu. Zdravám všechny fanoušky do celého světa a zítra nám držte oběma posádkám pěsti štěstí, budeme to opravdu potřebovat.“ Komentoval první etapu Martin

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?