Volkswagen nechá své jezdce mezi sebou soupeřit, týmovou režii nepoužije

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. května 2014 09:44
Sdílej:

Jezdci týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier, budou mít dovoleno mezi sebou soupeřit o vítězství v jednotlivých soutěžích. Tým je ochoten podstoupit riziko, které to s sebou nese.

Oba jezdci už předvedli hezký souboj o vítězství v Argentině, kde se nakonec radoval Fin. Francouz sice začal nejrychleji na úvodní speciálce, avšak Latvala na tradičních zkouškách převzal vedoucí roli, kterou už nepoustil. 

Díky tomuto výsledku se Latvala přiblížil vedoucímu Ogierovi na rozdíl 24 bodů. Odstup této dvojice od ostatních jezdců je již značný, o titul si to tedy s největší pravděpodobností rozdají právě oni. Historie WRC nám však prozrazuje, že obvykle, pokud došlo k internímu duelu uvnitř jednoho týmu, se představitelé rozhodli pro uklidnění situace pomocí týmové režie.

Avšak šéf VW, Jost Capito, rád nechá své svěřence bojovat mezi sebou: "Tým si soupeření a souboje užívá. Normálně mívám s jezdci a spolujezdci našeho týmu oběd. V Argentině jeden den došel Sébastien [Ogier] ke stolu a řekl: 'Hej Mikko [Anttila], odvedl jsi na této sekci fantastickou práci.'"

"To ukazuje, jak to u nás v týmu vypadá. Užíváme si interní souboje - je to sportovní a zdravé." Capito připustil, že na něj Jari-Matti v Argentině svou rychlostí udělal dojem. Poté už jej nepřekvapilo, že získal vítězství, jeho desátým v kariéře: "Věděli jsme, že Jari-Matti zvládne vyhrávat rally bez toho, aby potřeboval štěstí. A to samé platí pro Sébastiena."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.