Jezdci týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier, budou mít dovoleno mezi sebou soupeřit o vítězství v jednotlivých soutěžích. Tým je ochoten podstoupit riziko, které to s sebou nese.
Oba jezdci už předvedli hezký souboj o vítězství v Argentině, kde se nakonec radoval Fin. Francouz sice začal nejrychleji na úvodní speciálce, avšak Latvala na tradičních zkouškách převzal vedoucí roli, kterou už nepoustil.
Díky tomuto výsledku se Latvala přiblížil vedoucímu Ogierovi na rozdíl 24 bodů. Odstup této dvojice od ostatních jezdců je již značný, o titul si to tedy s největší pravděpodobností rozdají právě oni. Historie WRC nám však prozrazuje, že obvykle, pokud došlo k internímu duelu uvnitř jednoho týmu, se představitelé rozhodli pro uklidnění situace pomocí týmové režie.
Avšak šéf VW, Jost Capito, rád nechá své svěřence bojovat mezi sebou: "Tým si soupeření a souboje užívá. Normálně mívám s jezdci a spolujezdci našeho týmu oběd. V Argentině jeden den došel Sébastien [Ogier] ke stolu a řekl: 'Hej Mikko [Anttila], odvedl jsi na této sekci fantastickou práci.'"
"To ukazuje, jak to u nás v týmu vypadá. Užíváme si interní souboje - je to sportovní a zdravé." Capito připustil, že na něj Jari-Matti v Argentině svou rychlostí udělal dojem. Poté už jej nepřekvapilo, že získal vítězství, jeho desátým v kariéře: "Věděli jsme, že Jari-Matti zvládne vyhrávat rally bez toho, aby potřeboval štěstí. A to samé platí pro Sébastiena."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.