Andreas Mikkelsen bude mít příští týden na Rally Sardinia nového spolujezdce, Mikku Markkulu nahradí Ola Floene, se kterým už Mikkelsen v minulosti jezdil.
Ola Floene byl prvním navigátorem Mikkelsena v době, kdy Nor v roce 2006 začínal s profesionální kariérou. A duo získalo úspěchy - vítězství v IRC v letech 2011 a 2012. Ke konci roku 2012 se ovšem rozešli. Andreas Mikkelsen odešel do továrního týmu VW, kde ho až doposud navigoval Mikko Markkula. Letos posádka zaznamenala úspěchy - ve Švédsku dojeli druzí absolutně a v průběžném pořadí jim patří třetí příčka, i přes toto všechno se v "dobrém" rozešli.
Dle Andrease Mikkelsena v tomto rozhodnutí sehrály roli "osobní rozdíly". "Mikko Markkula je hodně dobrým navigátorem. Do systému mého rozpisu zavedl několik hodně dobrých nápadů a pomohl mi v mém jezdeckém rozvoji. Rád bych mu poděkoval za jeho profesionalismus, jeho zkušenosti a jeho tvrdou práci.
Nicméně Mikko a já jsme hodně rozdílné osobnosti - a naše rozdílné povahy znamenaly, že jsme nebyli schopni rozvinout opravdu blízký personální vztah, který bychom potřebovali, abychom byli úspěšní dlouhodobě. Ola Floene byl mým prvním spolujezdcem a já mám teď pocit, že nastal čas, abych ho přivítal zpět na palubě."
Mikko Markkula jen dodal, že je pyšný na to, co po boku Andrease dosáhl a jeho rozhodnutí respektuje: "Andreasovi přeju do budoucna vše nejlepší. A také bych nabídl moje srdečné poděkování celému týmu Volkswagen Motorsport a jeho fantastickým zaměstnancům. Užíval jsem si každý moment s týmem."
Mikkelsen tak naváže na úspěšné partnerství s Floenem z IRC, zde v Irsku 2012
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.