Andreas Mikkelsen bude mít příští týden na Rally Sardinia nového spolujezdce, Mikku Markkulu nahradí Ola Floene, se kterým už Mikkelsen v minulosti jezdil.
Ola Floene byl prvním navigátorem Mikkelsena v době, kdy Nor v roce 2006 začínal s profesionální kariérou. A duo získalo úspěchy - vítězství v IRC v letech 2011 a 2012. Ke konci roku 2012 se ovšem rozešli. Andreas Mikkelsen odešel do továrního týmu VW, kde ho až doposud navigoval Mikko Markkula. Letos posádka zaznamenala úspěchy - ve Švédsku dojeli druzí absolutně a v průběžném pořadí jim patří třetí příčka, i přes toto všechno se v "dobrém" rozešli.
Dle Andrease Mikkelsena v tomto rozhodnutí sehrály roli "osobní rozdíly". "Mikko Markkula je hodně dobrým navigátorem. Do systému mého rozpisu zavedl několik hodně dobrých nápadů a pomohl mi v mém jezdeckém rozvoji. Rád bych mu poděkoval za jeho profesionalismus, jeho zkušenosti a jeho tvrdou práci.
Nicméně Mikko a já jsme hodně rozdílné osobnosti - a naše rozdílné povahy znamenaly, že jsme nebyli schopni rozvinout opravdu blízký personální vztah, který bychom potřebovali, abychom byli úspěšní dlouhodobě. Ola Floene byl mým prvním spolujezdcem a já mám teď pocit, že nastal čas, abych ho přivítal zpět na palubě."
Mikko Markkula jen dodal, že je pyšný na to, co po boku Andrease dosáhl a jeho rozhodnutí respektuje: "Andreasovi přeju do budoucna vše nejlepší. A také bych nabídl moje srdečné poděkování celému týmu Volkswagen Motorsport a jeho fantastickým zaměstnancům. Užíval jsem si každý moment s týmem."
Mikkelsen tak naváže na úspěšné partnerství s Floenem z IRC, zde v Irsku 2012
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?