Smlouva mezi Sébastienem Ogierem a Hyundaiem po třech letech vyprší. Byť vše nasvědčuje tomu, že úřadující mistr světa u německého týmu značky prodlouží, tak poslední slovo ještě nepadlo. U Hyundai však o Ogiera zájem nejeví.
Sébastien Ogier je velice pravděpodobně tím nejrychlejším jezdcem v kolotoči MS v rally. Ačkoliv jej teď v Argentině jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala porazil, tak Ogier platí za ideálních podmínek za takřka neporazitelného. Také v Polu R WRC má aktuálně asi nejlepší auto v poli a po pěti odjetých soutěžích je jasně v čele průběžné tabulky. I proto se jeví jako prodloužení aktuálního kontraktu, který Ogier podepsal v prosinci 2011, jako více než pravděpodobné a konkurence zřejmě také žádný velký zájem nejeví.
U Hyudai dlouhodobě sází na Thierryho Neuvilla a o Ogiera se nijak vážně neuchází, ačkoliv by na to Korejci po finanční stránce zřejmě měly. "Bez debaty, Sébastien Ogier je skvělým jezdcem a každý tým by byl rád, kdyby ho měl ve svých řadách. My si ale jdeme naší cestou a jsem přesvědčen o tom, že v Thierrym máme v naších řadách příštího mistra světa," řekl týmový šéf Hyundai Motorsportu, Michel Nandan.
Jeho tým pro příští rok plánuje nasazování tří aut, ve dvou z nich by měli sedět stabilní jezdci. Nějaké bližší informace ale zatím nikdo neprozradil. Vypadá to ale, že se Thierrymu příští rok připojí stabilní kola, a tak skončí aktuální rotace jezdců ve druhém voze. Z dosavadních druhých jezdců (Sordo/Hänninen/Atkinson) zatím zanechal největší dojem asi Dani Sordo. Na druhou stranu jsme nedávno mohli číst zprávy o návratu Bryana Bouffiera ke značce pro asfaltové testy.
Na druhou stranu, Ogier bude zřejmě hodně drahým závodníkem. Možnost jeho angažmá u M-Sportu nebo Citroënu se tak jeví jako nepravděpodobné. Ale co taková Toyota? Ta testuje mulu speciálu WRC (více informací zde, zde a zde) a dle informací německého 'rallye-magazinu' by mělo brzy dojít na testy této muly na reálných tratích MS, aby v Kolíně na Rýnem bázovaný tým zjistil, jak si stojí. Japonská značka už v minulosti ukázala, že ve WRC nemá zájem pouze o účast, ale o špičkové výsledky. Pak by Sébastien Ogier mohl být alternativou a pokud by testy dopadly dobře, tak může přijít vstup týmu do WRC dříve, než si myslíme.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?