Smlouva mezi Sébastienem Ogierem a Hyundaiem po třech letech vyprší. Byť vše nasvědčuje tomu, že úřadující mistr světa u německého týmu značky prodlouží, tak poslední slovo ještě nepadlo. U Hyundai však o Ogiera zájem nejeví.
Sébastien Ogier je velice pravděpodobně tím nejrychlejším jezdcem v kolotoči MS v rally. Ačkoliv jej teď v Argentině jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala porazil, tak Ogier platí za ideálních podmínek za takřka neporazitelného. Také v Polu R WRC má aktuálně asi nejlepší auto v poli a po pěti odjetých soutěžích je jasně v čele průběžné tabulky. I proto se jeví jako prodloužení aktuálního kontraktu, který Ogier podepsal v prosinci 2011, jako více než pravděpodobné a konkurence zřejmě také žádný velký zájem nejeví.
U Hyudai dlouhodobě sází na Thierryho Neuvilla a o Ogiera se nijak vážně neuchází, ačkoliv by na to Korejci po finanční stránce zřejmě měly. "Bez debaty, Sébastien Ogier je skvělým jezdcem a každý tým by byl rád, kdyby ho měl ve svých řadách. My si ale jdeme naší cestou a jsem přesvědčen o tom, že v Thierrym máme v naších řadách příštího mistra světa," řekl týmový šéf Hyundai Motorsportu, Michel Nandan.
Jeho tým pro příští rok plánuje nasazování tří aut, ve dvou z nich by měli sedět stabilní jezdci. Nějaké bližší informace ale zatím nikdo neprozradil. Vypadá to ale, že se Thierrymu příští rok připojí stabilní kola, a tak skončí aktuální rotace jezdců ve druhém voze. Z dosavadních druhých jezdců (Sordo/Hänninen/Atkinson) zatím zanechal největší dojem asi Dani Sordo. Na druhou stranu jsme nedávno mohli číst zprávy o návratu Bryana Bouffiera ke značce pro asfaltové testy.
Na druhou stranu, Ogier bude zřejmě hodně drahým závodníkem. Možnost jeho angažmá u M-Sportu nebo Citroënu se tak jeví jako nepravděpodobné. Ale co taková Toyota? Ta testuje mulu speciálu WRC (více informací zde, zde a zde) a dle informací německého 'rallye-magazinu' by mělo brzy dojít na testy této muly na reálných tratích MS, aby v Kolíně na Rýnem bázovaný tým zjistil, jak si stojí. Japonská značka už v minulosti ukázala, že ve WRC nemá zájem pouze o účast, ale o špičkové výsledky. Pak by Sébastien Ogier mohl být alternativou a pokud by testy dopadly dobře, tak může přijít vstup týmu do WRC dříve, než si myslíme.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.