VIDEO; Zkušený harcovník, Mikko Hirvonen, je na sebe po dnešní nehodě pořádně naštvaný. Fin si popletl hlášení svého navigátora.
Mikko Hirvonen se po druhém místě z Portugalska řadil mezi největší vyzyvatele jezdců na Volkswagenech. V Argentině to ale dopadlo jinak. Fin při svém již 10. startu na této soutěži trefil zeď a musel vzdát. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, již potvrdil, že auto bude do zítřka připravené na restart, který umožňuje pravidlo Rally2.
Nehoda se stala už po 7,5 km dnešního prvního testu. "Byla to moje chyba," řekl Mikko Hirvonen pro wrc.com. "Propásl jsem hlášení v rozpisu. Zatáčka to byla rychlá, ale já jsem to nějak propásl. Další zatáčka byla krátká pravá následovaná úzkou levou. Myslel jsem, že to byla zatáčka na plný plyn. Byl jsem až moc rychlý. Byla to moje chyba, soutěž tak tentokrát netrvala dlouho."
Po vzestupu v Portugalsku tak přišla další tvrdá rána. Mikka snad může těšit to, že bude moc sbírat další testovací kilometry a možná získá i nějaký ten bod. "Mechanikům se občas podaří zázrak, ale zadní pravou část jsem měl opravdu tvrdě poškozenou." Hirvonen i navigátor Jarmo Lehtinen zůstali naštěstí nezraněni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.