VIDEO; Zkušený harcovník, Mikko Hirvonen, je na sebe po dnešní nehodě pořádně naštvaný. Fin si popletl hlášení svého navigátora.
Mikko Hirvonen se po druhém místě z Portugalska řadil mezi největší vyzyvatele jezdců na Volkswagenech. V Argentině to ale dopadlo jinak. Fin při svém již 10. startu na této soutěži trefil zeď a musel vzdát. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, již potvrdil, že auto bude do zítřka připravené na restart, který umožňuje pravidlo Rally2.
Nehoda se stala už po 7,5 km dnešního prvního testu. "Byla to moje chyba," řekl Mikko Hirvonen pro wrc.com. "Propásl jsem hlášení v rozpisu. Zatáčka to byla rychlá, ale já jsem to nějak propásl. Další zatáčka byla krátká pravá následovaná úzkou levou. Myslel jsem, že to byla zatáčka na plný plyn. Byl jsem až moc rychlý. Byla to moje chyba, soutěž tak tentokrát netrvala dlouho."
Po vzestupu v Portugalsku tak přišla další tvrdá rána. Mikka snad může těšit to, že bude moc sbírat další testovací kilometry a možná získá i nějaký ten bod. "Mechanikům se občas podaří zázrak, ale zadní pravou část jsem měl opravdu tvrdě poškozenou." Hirvonen i navigátor Jarmo Lehtinen zůstali naštěstí nezraněni.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.