Mistr světa v rally z roku 2003, Petter Solberg, řekl, že jeho vítězství na historicky prvním závodu World Rallycross Championship v Portugalsku je stejně dobré, jako každé z jeho 13 vítězství ve WRC.
Petter Solberg zažil nevšední víkend. Ve druhé rozjížďce byl sice poražen dvojnásobným evropským šampionem, Timurem Timerzyanovem jezdícím za Team Peugeot-Hansen s modelem 208, ale Timur byl následně diskvalifikován a později mu trest byl snížen na napomenutí.
Petter Solberg po svém vítězství řekl: "Jsou to obrovské, obrovské emoce. Od doby, co jsme začli s rallycrossem jsme měli několik obrovských pádů a teď je to obrovský vrchol, který si budu vždy pamatovat. Abychom tohoto všeho dosáhli - postavení týmu z ničeho, začli porážet zavedené výrobce s vlastním týmem a vše si dělali sami, našima vlastníma rukama - tak za tím stojí obrovská snaha a obětování. Ale teď mají všechny tyto věci dosažené bez spánku cenu, rád bych popsal ten pocit, ale je to skoro nemožné. Řekněme tedy jen, že jsem hodně šťastný," říká Petter, který závodí se speciálem Citroën DS3 Supercar.
Petter Solberg ve finálové šestikolové rozjížďce porazil týmové kolegy z týmu Olsbergs MSE Andrease Bakkeruda a Reinise Nittise, čtvrtý byl Topi Heikkinen na VW Polo. Druhé továrně podporované Polo řízené Anton Marklund bylo páté. Petter Solberg se také samozřejmě ujal vedení v průběžném pořadí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.