Mistr světa v rally z roku 2003, Petter Solberg, řekl, že jeho vítězství na historicky prvním závodu World Rallycross Championship v Portugalsku je stejně dobré, jako každé z jeho 13 vítězství ve WRC.
Petter Solberg zažil nevšední víkend. Ve druhé rozjížďce byl sice poražen dvojnásobným evropským šampionem, Timurem Timerzyanovem jezdícím za Team Peugeot-Hansen s modelem 208, ale Timur byl následně diskvalifikován a později mu trest byl snížen na napomenutí.
Petter Solberg po svém vítězství řekl: "Jsou to obrovské, obrovské emoce. Od doby, co jsme začli s rallycrossem jsme měli několik obrovských pádů a teď je to obrovský vrchol, který si budu vždy pamatovat. Abychom tohoto všeho dosáhli - postavení týmu z ničeho, začli porážet zavedené výrobce s vlastním týmem a vše si dělali sami, našima vlastníma rukama - tak za tím stojí obrovská snaha a obětování. Ale teď mají všechny tyto věci dosažené bez spánku cenu, rád bych popsal ten pocit, ale je to skoro nemožné. Řekněme tedy jen, že jsem hodně šťastný," říká Petter, který závodí se speciálem Citroën DS3 Supercar.
Petter Solberg ve finálové šestikolové rozjížďce porazil týmové kolegy z týmu Olsbergs MSE Andrease Bakkeruda a Reinise Nittise, čtvrtý byl Topi Heikkinen na VW Polo. Druhé továrně podporované Polo řízené Anton Marklund bylo páté. Petter Solberg se také samozřejmě ujal vedení v průběžném pořadí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.