Druhý podnik slovenského mistrovství sliboval zajímavou jezdeckou účast. Startovní listina se hemžila zajímavými jmény se zajímavými vozy.
Po RZ9:
V Prešově představil novinku Jozef Béreš, který vyjel poprvé s Mini John Cooper Works 1,6l S2000. Avšak daleko nedojel, když musel na přejezdu na RZ3 odstoupit pro spadlý klínový řemen v motoru jeho Mini. Po RZ2 mu patřilo těsně třetí místo, s novým vozem tedy ihned bojoval o vítězství. To si ze slovenska odváží Polák Grzyb, který startoval se Škodou Fabia S2000. Grzegorz porazil i vozy kategorie WRC a zaslouženě si odváží vítězství.
Druhý dojel Igor Drotár jedoucí tradičně se Fabii WRC. S dalším vozem Fabia WRC jel Karel Trněný, vítěz úvodního sprintu v ČR (Valašská rally) obsadil ale až 5. pozici. Posádka však pomáhala hasit jedno auto a také ji pozlobilo proměnlivé počasí. Na Slovensku jel také Pavel Valoušek s Martinou Škardovou a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bývalý český mistr se držel na krásném třetím místě až do RZ5, po které musel odstoupit i on.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
G. Grzyb - R. Hundla
47:14,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
I. Drotár - V. Bánoci
+1:22,6
Škoda Fabia WRC
3.
I. Pethö - J. Csurja
+1:00
+3:06,0
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
4.
V. Majerčák - M. Kollárik
+10s
+3:27,3
Mitsubishi Lancer Evo IX
5.
K. Trněný - K. Pritzl
+4:21,4
Škoda Fabia WRC
6.
J. Tomaštík - R. Baran
+5:24,1
Subaru Impreza STi
7.
V. Hanuš - S. Harabín
+5:38,2
Mitsubishi Lancer Evo X
8.
P. Nagy - P. Kušnier
+5:58,8
Citroën C2 R2 Max
9.
T. Fusko - J. Slovák
+6:04,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
L. Lapdavský - J. Lapdavský
+6:14,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?