Druhý podnik slovenského mistrovství sliboval zajímavou jezdeckou účast. Startovní listina se hemžila zajímavými jmény se zajímavými vozy.
Po RZ9:
V Prešově představil novinku Jozef Béreš, který vyjel poprvé s Mini John Cooper Works 1,6l S2000. Avšak daleko nedojel, když musel na přejezdu na RZ3 odstoupit pro spadlý klínový řemen v motoru jeho Mini. Po RZ2 mu patřilo těsně třetí místo, s novým vozem tedy ihned bojoval o vítězství. To si ze slovenska odváží Polák Grzyb, který startoval se Škodou Fabia S2000. Grzegorz porazil i vozy kategorie WRC a zaslouženě si odváží vítězství.
Druhý dojel Igor Drotár jedoucí tradičně se Fabii WRC. S dalším vozem Fabia WRC jel Karel Trněný, vítěz úvodního sprintu v ČR (Valašská rally) obsadil ale až 5. pozici. Posádka však pomáhala hasit jedno auto a také ji pozlobilo proměnlivé počasí. Na Slovensku jel také Pavel Valoušek s Martinou Škardovou a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bývalý český mistr se držel na krásném třetím místě až do RZ5, po které musel odstoupit i on.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
G. Grzyb - R. Hundla
47:14,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
I. Drotár - V. Bánoci
+1:22,6
Škoda Fabia WRC
3.
I. Pethö - J. Csurja
+1:00
+3:06,0
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
4.
V. Majerčák - M. Kollárik
+10s
+3:27,3
Mitsubishi Lancer Evo IX
5.
K. Trněný - K. Pritzl
+4:21,4
Škoda Fabia WRC
6.
J. Tomaštík - R. Baran
+5:24,1
Subaru Impreza STi
7.
V. Hanuš - S. Harabín
+5:38,2
Mitsubishi Lancer Evo X
8.
P. Nagy - P. Kušnier
+5:58,8
Citroën C2 R2 Max
9.
T. Fusko - J. Slovák
+6:04,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
L. Lapdavský - J. Lapdavský
+6:14,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.