Druhý podnik slovenského mistrovství sliboval zajímavou jezdeckou účast. Startovní listina se hemžila zajímavými jmény se zajímavými vozy.
Po RZ9:
V Prešově představil novinku Jozef Béreš, který vyjel poprvé s Mini John Cooper Works 1,6l S2000. Avšak daleko nedojel, když musel na přejezdu na RZ3 odstoupit pro spadlý klínový řemen v motoru jeho Mini. Po RZ2 mu patřilo těsně třetí místo, s novým vozem tedy ihned bojoval o vítězství. To si ze slovenska odváží Polák Grzyb, který startoval se Škodou Fabia S2000. Grzegorz porazil i vozy kategorie WRC a zaslouženě si odváží vítězství.
Druhý dojel Igor Drotár jedoucí tradičně se Fabii WRC. S dalším vozem Fabia WRC jel Karel Trněný, vítěz úvodního sprintu v ČR (Valašská rally) obsadil ale až 5. pozici. Posádka však pomáhala hasit jedno auto a také ji pozlobilo proměnlivé počasí. Na Slovensku jel také Pavel Valoušek s Martinou Škardovou a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bývalý český mistr se držel na krásném třetím místě až do RZ5, po které musel odstoupit i on.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
G. Grzyb - R. Hundla
47:14,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
I. Drotár - V. Bánoci
+1:22,6
Škoda Fabia WRC
3.
I. Pethö - J. Csurja
+1:00
+3:06,0
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
4.
V. Majerčák - M. Kollárik
+10s
+3:27,3
Mitsubishi Lancer Evo IX
5.
K. Trněný - K. Pritzl
+4:21,4
Škoda Fabia WRC
6.
J. Tomaštík - R. Baran
+5:24,1
Subaru Impreza STi
7.
V. Hanuš - S. Harabín
+5:38,2
Mitsubishi Lancer Evo X
8.
P. Nagy - P. Kušnier
+5:58,8
Citroën C2 R2 Max
9.
T. Fusko - J. Slovák
+6:04,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
L. Lapdavský - J. Lapdavský
+6:14,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.