Druhý podnik slovenského mistrovství sliboval zajímavou jezdeckou účast. Startovní listina se hemžila zajímavými jmény se zajímavými vozy.
Po RZ9:
V Prešově představil novinku Jozef Béreš, který vyjel poprvé s Mini John Cooper Works 1,6l S2000. Avšak daleko nedojel, když musel na přejezdu na RZ3 odstoupit pro spadlý klínový řemen v motoru jeho Mini. Po RZ2 mu patřilo těsně třetí místo, s novým vozem tedy ihned bojoval o vítězství. To si ze slovenska odváží Polák Grzyb, který startoval se Škodou Fabia S2000. Grzegorz porazil i vozy kategorie WRC a zaslouženě si odváží vítězství.
Druhý dojel Igor Drotár jedoucí tradičně se Fabii WRC. S dalším vozem Fabia WRC jel Karel Trněný, vítěz úvodního sprintu v ČR (Valašská rally) obsadil ale až 5. pozici. Posádka však pomáhala hasit jedno auto a také ji pozlobilo proměnlivé počasí. Na Slovensku jel také Pavel Valoušek s Martinou Škardovou a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bývalý český mistr se držel na krásném třetím místě až do RZ5, po které musel odstoupit i on.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
G. Grzyb - R. Hundla
47:14,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
I. Drotár - V. Bánoci
+1:22,6
Škoda Fabia WRC
3.
I. Pethö - J. Csurja
+1:00
+3:06,0
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
4.
V. Majerčák - M. Kollárik
+10s
+3:27,3
Mitsubishi Lancer Evo IX
5.
K. Trněný - K. Pritzl
+4:21,4
Škoda Fabia WRC
6.
J. Tomaštík - R. Baran
+5:24,1
Subaru Impreza STi
7.
V. Hanuš - S. Harabín
+5:38,2
Mitsubishi Lancer Evo X
8.
P. Nagy - P. Kušnier
+5:58,8
Citroën C2 R2 Max
9.
T. Fusko - J. Slovák
+6:04,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
L. Lapdavský - J. Lapdavský
+6:14,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?