Fin Kaj Lindström bude na startu soutěže v Argentině jedním z nejzkušenějších navigátorů.
Velezkušený navigátor, Kaj Lindström, o víkendu odstartuje do své již páté soutěže v Argentině, tentokrát bude navigovat jednoho z favoritů kategorie WRC2, Jari Ketomaa, pilotujícího Ford Fiesta R5 Drive DMack World Rally Teamu. 44letý Fin zde ale v roce 2002 zažil také velice tvrdou nehodu, která málem ukončila jeho kariéru ve WRC. Tehdy navigoval legendu rallysportu, Tommiho Mäkkinena, když jejich Subaru vyjelo na šestý rychlostní stupeň z trati a šlo několikrát přes střechu.
"S Tommim jsem měl v Argentině 2002 velkou nehodu. Potom jsem měl problém s moji levou kyčlí. V roce 2007 jsem musel podstoupit operaci, během které mi byl do kyčle dán implantát. Vše ale bylo pak vzhůru nohama, když mi doktoři řekli, že už nesmím do rally auta," vzpomíná Kaj Lindström.
Fin, který od doby, co Mäkkinen ukončil svoji kariéru, navigoval také Kristiana Sohlberga jezdícího s Mitsubishi a Tobiase Johanssona jezdícího se soukromým Subaru, měl strach, že je to konec jeho kariéry. V roce 2008 ale dostal novou šanci, když doktor FIA přehodnotil jeho kondici a dovolil mu vrátit se k rallysportu.
Kaj Lindström a Jari Ketomaa
"Byl jsem velmi šťastný, že jsem zpět v rally autě poté, co mi řekli, že už nikdy nebudu moci někoho navigovat." Od té doby jsme Kaje mohli pravidelně vídat v servisním parku MS v rally, když navigoval dva roky Kimiho Räikkönena. Od roku 2013 si ale plácl s Jarim Ketomaa. Samotný Lindström připouští, že jeho kariéra na nejvyšší úrovni je už pravděpodobně pryč, ale rally a sdílení jeho ohromných zkušeností s mladíkem Ketomaa si neustále užívá.
"Samozřejmě moje kariéra je dobrá, ale není na takové úrovni jako byla s Tommim. Moje zkušenosti s Tommim - zpětná vazba obvykle přišla hned, jestli to bylo dobré nebo ne, správné nebo špatné - to vše mi hodně pomohlo, když jsem seděl v autě s ne tak zkušenými jezdci. Jari je už docela dlouho blízko špičce a je hodně talentovaným jezdcem. V autě je docela klidný a já ho nemusím nic učit. Jako jezdec vše ví. Na některých místech bych ho ale mohl ještě zklidnit. To je ta nejdůležitější role, kterou teď mám," pokračuje navigátor.
A samozřejmě doufá, že ho letos čeká poklidnější Argentinská soutěž než ta v roce 2002: "Doufám, že letos žádná horská dráha znovu nebude."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?