Fin Kaj Lindström bude na startu soutěže v Argentině jedním z nejzkušenějších navigátorů.
Velezkušený navigátor, Kaj Lindström, o víkendu odstartuje do své již páté soutěže v Argentině, tentokrát bude navigovat jednoho z favoritů kategorie WRC2, Jari Ketomaa, pilotujícího Ford Fiesta R5 Drive DMack World Rally Teamu. 44letý Fin zde ale v roce 2002 zažil také velice tvrdou nehodu, která málem ukončila jeho kariéru ve WRC. Tehdy navigoval legendu rallysportu, Tommiho Mäkkinena, když jejich Subaru vyjelo na šestý rychlostní stupeň z trati a šlo několikrát přes střechu.
"S Tommim jsem měl v Argentině 2002 velkou nehodu. Potom jsem měl problém s moji levou kyčlí. V roce 2007 jsem musel podstoupit operaci, během které mi byl do kyčle dán implantát. Vše ale bylo pak vzhůru nohama, když mi doktoři řekli, že už nesmím do rally auta," vzpomíná Kaj Lindström.
Fin, který od doby, co Mäkkinen ukončil svoji kariéru, navigoval také Kristiana Sohlberga jezdícího s Mitsubishi a Tobiase Johanssona jezdícího se soukromým Subaru, měl strach, že je to konec jeho kariéry. V roce 2008 ale dostal novou šanci, když doktor FIA přehodnotil jeho kondici a dovolil mu vrátit se k rallysportu.
Kaj Lindström a Jari Ketomaa
"Byl jsem velmi šťastný, že jsem zpět v rally autě poté, co mi řekli, že už nikdy nebudu moci někoho navigovat." Od té doby jsme Kaje mohli pravidelně vídat v servisním parku MS v rally, když navigoval dva roky Kimiho Räikkönena. Od roku 2013 si ale plácl s Jarim Ketomaa. Samotný Lindström připouští, že jeho kariéra na nejvyšší úrovni je už pravděpodobně pryč, ale rally a sdílení jeho ohromných zkušeností s mladíkem Ketomaa si neustále užívá.
"Samozřejmě moje kariéra je dobrá, ale není na takové úrovni jako byla s Tommim. Moje zkušenosti s Tommim - zpětná vazba obvykle přišla hned, jestli to bylo dobré nebo ne, správné nebo špatné - to vše mi hodně pomohlo, když jsem seděl v autě s ne tak zkušenými jezdci. Jari je už docela dlouho blízko špičce a je hodně talentovaným jezdcem. V autě je docela klidný a já ho nemusím nic učit. Jako jezdec vše ví. Na některých místech bych ho ale mohl ještě zklidnit. To je ta nejdůležitější role, kterou teď mám," pokračuje navigátor.
A samozřejmě doufá, že ho letos čeká poklidnější Argentinská soutěž než ta v roce 2002: "Doufám, že letos žádná horská dráha znovu nebude."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.