Fin Kaj Lindström bude na startu soutěže v Argentině jedním z nejzkušenějších navigátorů.
Velezkušený navigátor, Kaj Lindström, o víkendu odstartuje do své již páté soutěže v Argentině, tentokrát bude navigovat jednoho z favoritů kategorie WRC2, Jari Ketomaa, pilotujícího Ford Fiesta R5 Drive DMack World Rally Teamu. 44letý Fin zde ale v roce 2002 zažil také velice tvrdou nehodu, která málem ukončila jeho kariéru ve WRC. Tehdy navigoval legendu rallysportu, Tommiho Mäkkinena, když jejich Subaru vyjelo na šestý rychlostní stupeň z trati a šlo několikrát přes střechu.
"S Tommim jsem měl v Argentině 2002 velkou nehodu. Potom jsem měl problém s moji levou kyčlí. V roce 2007 jsem musel podstoupit operaci, během které mi byl do kyčle dán implantát. Vše ale bylo pak vzhůru nohama, když mi doktoři řekli, že už nesmím do rally auta," vzpomíná Kaj Lindström.
Fin, který od doby, co Mäkkinen ukončil svoji kariéru, navigoval také Kristiana Sohlberga jezdícího s Mitsubishi a Tobiase Johanssona jezdícího se soukromým Subaru, měl strach, že je to konec jeho kariéry. V roce 2008 ale dostal novou šanci, když doktor FIA přehodnotil jeho kondici a dovolil mu vrátit se k rallysportu.
Kaj Lindström a Jari Ketomaa
"Byl jsem velmi šťastný, že jsem zpět v rally autě poté, co mi řekli, že už nikdy nebudu moci někoho navigovat." Od té doby jsme Kaje mohli pravidelně vídat v servisním parku MS v rally, když navigoval dva roky Kimiho Räikkönena. Od roku 2013 si ale plácl s Jarim Ketomaa. Samotný Lindström připouští, že jeho kariéra na nejvyšší úrovni je už pravděpodobně pryč, ale rally a sdílení jeho ohromných zkušeností s mladíkem Ketomaa si neustále užívá.
"Samozřejmě moje kariéra je dobrá, ale není na takové úrovni jako byla s Tommim. Moje zkušenosti s Tommim - zpětná vazba obvykle přišla hned, jestli to bylo dobré nebo ne, správné nebo špatné - to vše mi hodně pomohlo, když jsem seděl v autě s ne tak zkušenými jezdci. Jari je už docela dlouho blízko špičce a je hodně talentovaným jezdcem. V autě je docela klidný a já ho nemusím nic učit. Jako jezdec vše ví. Na některých místech bych ho ale mohl ještě zklidnit. To je ta nejdůležitější role, kterou teď mám," pokračuje navigátor.
A samozřejmě doufá, že ho letos čeká poklidnější Argentinská soutěž než ta v roce 2002: "Doufám, že letos žádná horská dráha znovu nebude."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?