ROZHOVOR; Pro výše položené části trati Rally Argentina jsou ranní mlhy velkou hrozbou. Server wrc.com tedy promluvil o specifikách jízdy v mlze s Jarmo Lehtinenem, spolujezdcem Mikka Hirvonena.
O: Jak těžké je číst rozpis v mlze?Jarmo Lehtinen: Opravdu to není jednoduché, protože rytmus se kompletně mění. V mlze jezdci potřebují brzdit na neobvyklých místech, takže je těžké udržet dobrý rytmus ve čtení poznámek. Potřebuji se dívat ven z auta častěji, než normálně.
O: Když je špatná viditelnost, jak to [koukání se ven z auta] pomůže?JL: Když je hezky, tak jen čtu rozpis, nepotřebuji se koukat ven z auta, protože znám rytmus a zatáčky i brždění cítím. Když je ale mlha, jezdci brzí na neobvyklých místech, třeba na rovinkách. To mě mate, protože já pak nevím, jestli už rovinka skončila nebo jsme teprve v půlce. Nemohu se spolehnout na normální smysly, musím koukat ven, kde jsme.
O: Takže je to těžší na rovinkách než v zatáčkách?JL: Ano, dlouhé rovinky jsou horší. Když je trať zatáčkovitá, tak to není tak špatné. Rychlosti [v takových pasážích] nejsou moc vysoké, a tak se lépe udržuje rytmus. Ale na dlouhých rovinkách jen těžko odhaduji, kde jsme.
Hirvonen dokáže obvykle v mlze zajíždět skvělé časy
O: Je zde něco, co by vaši práci ulehčilo?JL: Občas do rozpisu zanesem speciální body, které usnadňují orientaci - zvláštní stromy, velké kameny nebo domy. Vezmem nějaký objekt a použijeme ho jako brzdný bod nebo jako ukazatel začátku zatáčky. Rozpis pak může znít: 'Pravá střední od kamenu'. Jezdec pak jednoduše ví, že má začít zatáčet od kamene.
O: Dá se jednoduše říct, kdy je jezdec v mlze nervózní?JL: Já cítím rozdíl okamžitě. Jezdec řekne, že rozpis byl v pořádku a dobře nahlášený, ale z auta nemá dobrý pocit. Já to cítím hned, zvláště když už to dělám tak dlouho pořád se stejnou osobou, s Mikkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.