Mnoho lidí si myslí, že špičkoví jezdci rally nic dalšího nikdy nedělali, ale je tomu tak opravdu? Někteří z nich měli totiž velmi zajímavé práce, 10 nejzajímavějších vybral server maxrally.com.
Ari Vatanen: Mistr světa z roku 1981 se jednu dobu živil také jako řidič průmyslových válců. Pak ale přišla kariéra v rally a pak Evropský parlament.
Didier Auriol: Francouz svoje jezdecké umění zkraje kariéry piloval jako řidič ambulance, v čemž jako dobrovolník pokračoval i za svých nejslavnějších časů.
Colin McRae: Je překvapující, že jedna z největších rallyových legend kdysi začínala jako instalatér. Colin jednou řekl: "Myslím, že jsem od té doby urazil dlouhou cestu, protože jsem si na bydlení vydělával loket hluboko ve sr*****."
Marcus Grönholm: Je to sice dvojnásobný mistr světa, ale začínal jako farmář a do dnešních dní má ve Finsku svoji farmu.
Petter Solberg: Dnes již rallycrossová hvězda měla asi nejzajímavější zaměstnání před jeho kariérou ve WRC. Petter se živil jako profesionální disko tanečník, když se účastnil a vítězil v soutěžích napříč celým Norskem.
Chris Atkinson: Dnes je sice jedním z členů továrního Hyundai WRT týmu, dříve to byl ale obchodník s cennými papíry a do dnešních dní občas na burze stále obchoduje.
Paolo Nobre: Občasný účastník soutěží WRC s Mini WRC bere rally jen jako hobby. V normálním životě je prezidentem brazilského fotbalového týmu Palmeiras. Teď si ale od ježdění dává pauzu, aby se mohl naplno věnovat své práci.
Daniel Oliveira: Další Brazilec, který v minulosti občas startoval s Mini WRC. Jeho prací je ale hra na kytaru v death metalové kapele.
Sébastien Ogier: Hvězda týmu Volkswagen byla donedávna lyžařským instruktorem. Jeho kontrakt mu ale už bohužel neumožňuje provozovat takto nebezpečné sporty.
Dimitar Iliev: Bulhar sice není pravidelným účastníkem WRC, ale v jeho rodné zemi vyhrál už mnoho soutěží. Nicméně Dimitar je v normálním životě vysokoškolský učitel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.