Mnoho lidí si myslí, že špičkoví jezdci rally nic dalšího nikdy nedělali, ale je tomu tak opravdu? Někteří z nich měli totiž velmi zajímavé práce, 10 nejzajímavějších vybral server maxrally.com.
Ari Vatanen: Mistr světa z roku 1981 se jednu dobu živil také jako řidič průmyslových válců. Pak ale přišla kariéra v rally a pak Evropský parlament.
Didier Auriol: Francouz svoje jezdecké umění zkraje kariéry piloval jako řidič ambulance, v čemž jako dobrovolník pokračoval i za svých nejslavnějších časů.
Colin McRae: Je překvapující, že jedna z největších rallyových legend kdysi začínala jako instalatér. Colin jednou řekl: "Myslím, že jsem od té doby urazil dlouhou cestu, protože jsem si na bydlení vydělával loket hluboko ve sr*****."
Marcus Grönholm: Je to sice dvojnásobný mistr světa, ale začínal jako farmář a do dnešních dní má ve Finsku svoji farmu.
Petter Solberg: Dnes již rallycrossová hvězda měla asi nejzajímavější zaměstnání před jeho kariérou ve WRC. Petter se živil jako profesionální disko tanečník, když se účastnil a vítězil v soutěžích napříč celým Norskem.
Chris Atkinson: Dnes je sice jedním z členů továrního Hyundai WRT týmu, dříve to byl ale obchodník s cennými papíry a do dnešních dní občas na burze stále obchoduje.
Paolo Nobre: Občasný účastník soutěží WRC s Mini WRC bere rally jen jako hobby. V normálním životě je prezidentem brazilského fotbalového týmu Palmeiras. Teď si ale od ježdění dává pauzu, aby se mohl naplno věnovat své práci.
Daniel Oliveira: Další Brazilec, který v minulosti občas startoval s Mini WRC. Jeho prací je ale hra na kytaru v death metalové kapele.
Sébastien Ogier: Hvězda týmu Volkswagen byla donedávna lyžařským instruktorem. Jeho kontrakt mu ale už bohužel neumožňuje provozovat takto nebezpečné sporty.
Dimitar Iliev: Bulhar sice není pravidelným účastníkem WRC, ale v jeho rodné zemi vyhrál už mnoho soutěží. Nicméně Dimitar je v normálním životě vysokoškolský učitel.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.