Mnoho lidí si myslí, že špičkoví jezdci rally nic dalšího nikdy nedělali, ale je tomu tak opravdu? Někteří z nich měli totiž velmi zajímavé práce, 10 nejzajímavějších vybral server maxrally.com.
Ari Vatanen: Mistr světa z roku 1981 se jednu dobu živil také jako řidič průmyslových válců. Pak ale přišla kariéra v rally a pak Evropský parlament.
Didier Auriol: Francouz svoje jezdecké umění zkraje kariéry piloval jako řidič ambulance, v čemž jako dobrovolník pokračoval i za svých nejslavnějších časů.
Colin McRae: Je překvapující, že jedna z největších rallyových legend kdysi začínala jako instalatér. Colin jednou řekl: "Myslím, že jsem od té doby urazil dlouhou cestu, protože jsem si na bydlení vydělával loket hluboko ve sr*****."
Marcus Grönholm: Je to sice dvojnásobný mistr světa, ale začínal jako farmář a do dnešních dní má ve Finsku svoji farmu.
Petter Solberg: Dnes již rallycrossová hvězda měla asi nejzajímavější zaměstnání před jeho kariérou ve WRC. Petter se živil jako profesionální disko tanečník, když se účastnil a vítězil v soutěžích napříč celým Norskem.
Chris Atkinson: Dnes je sice jedním z členů továrního Hyundai WRT týmu, dříve to byl ale obchodník s cennými papíry a do dnešních dní občas na burze stále obchoduje.
Paolo Nobre: Občasný účastník soutěží WRC s Mini WRC bere rally jen jako hobby. V normálním životě je prezidentem brazilského fotbalového týmu Palmeiras. Teď si ale od ježdění dává pauzu, aby se mohl naplno věnovat své práci.
Daniel Oliveira: Další Brazilec, který v minulosti občas startoval s Mini WRC. Jeho prací je ale hra na kytaru v death metalové kapele.
Sébastien Ogier: Hvězda týmu Volkswagen byla donedávna lyžařským instruktorem. Jeho kontrakt mu ale už bohužel neumožňuje provozovat takto nebezpečné sporty.
Dimitar Iliev: Bulhar sice není pravidelným účastníkem WRC, ale v jeho rodné zemi vyhrál už mnoho soutěží. Nicméně Dimitar je v normálním životě vysokoškolský učitel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.