Naděje na start Evgeny Novikova ve Finské rally se nenaplní.
Pro spoustu fanoušků je to velké zklamání, protože se těšili na další představení 'ruské rakety' ve finských lesích. Přitom ještě před nedávnem nás šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, informoval o startu Novikova ve Finsku v jednom z jeho vozu Ford Fiesta RS WRC.
Evgeny Novikov si ale moc dobře uvědomoval, že to pro něj bude velmi obtížný úkol, zvláště když se jedná o ojedinělý start v sezoně. 23 letý jezdec navíc vždy chce dokázat, že zvládne udržet tempo s nejrychlejšími. Teď ale bylo oznámeno, že na návrat do MS si bude muset jezdec ještě počkat.
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí, ale po uvážení všech detailů se Evgeny rozhodl, že ve Finsku nepojede. Finsko je extrémně rychlá a tudíž obtížná soutěž. Na ní se člověk potřebuje hodně dobře připravit a dát do toho vše. Ostatní jezdci dojedou na tuto soutěž s velkým množstvím odjetých kilometrů na šotolině z předešlých soutěží, Evgeny by nevěděl, kdy bude testovat, ani kdo by jej navigoval," vysvětluje Mihail Lepekov, mecenáš jezdce.
Novikov s C4 WRC na Kypru 2009
Novikov jezdil v posledních letech s Ilkou Minor, se kterou byli v roce 2012 na Sardinii na podium a v roce 2013 zaznamenali čtyři výsledky v TOP5. Jenže ta není k dispozici, protože by měla po Argentině odjet zbytek sezony (snad s výjimkou Austrálie) po boku Henninga Solberga. O návratu Rusa se přitom hodně mluvilo v Portugalsku, více zde.
Vzpomínka na Novikovův let v roce 2009:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.