Naděje na start Evgeny Novikova ve Finské rally se nenaplní.
Pro spoustu fanoušků je to velké zklamání, protože se těšili na další představení 'ruské rakety' ve finských lesích. Přitom ještě před nedávnem nás šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, informoval o startu Novikova ve Finsku v jednom z jeho vozu Ford Fiesta RS WRC.
Evgeny Novikov si ale moc dobře uvědomoval, že to pro něj bude velmi obtížný úkol, zvláště když se jedná o ojedinělý start v sezoně. 23 letý jezdec navíc vždy chce dokázat, že zvládne udržet tempo s nejrychlejšími. Teď ale bylo oznámeno, že na návrat do MS si bude muset jezdec ještě počkat.
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí, ale po uvážení všech detailů se Evgeny rozhodl, že ve Finsku nepojede. Finsko je extrémně rychlá a tudíž obtížná soutěž. Na ní se člověk potřebuje hodně dobře připravit a dát do toho vše. Ostatní jezdci dojedou na tuto soutěž s velkým množstvím odjetých kilometrů na šotolině z předešlých soutěží, Evgeny by nevěděl, kdy bude testovat, ani kdo by jej navigoval," vysvětluje Mihail Lepekov, mecenáš jezdce.
Novikov s C4 WRC na Kypru 2009
Novikov jezdil v posledních letech s Ilkou Minor, se kterou byli v roce 2012 na Sardinii na podium a v roce 2013 zaznamenali čtyři výsledky v TOP5. Jenže ta není k dispozici, protože by měla po Argentině odjet zbytek sezony (snad s výjimkou Austrálie) po boku Henninga Solberga. O návratu Rusa se přitom hodně mluvilo v Portugalsku, více zde.
Vzpomínka na Novikovův let v roce 2009:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?