Jari-Matti Latvala už se těší na 'Battle of Helsinki' a na duel s jeho hrdinou z mladí, Juhou Kankkunenem. Fin také očekává skvělou atmosféru.
Jeden týden před Rally Finland se bude konat 'Battle of Helsinki'. Půjde o první ročník velkolepé show v ulicích hlavního města Finska, jejímž účelem bude zaujmout rally fanoušky i na jihu země, protože samotná rally se jede v okolí města Jyväskylä. To leží asi tři hodiny jízdy autem od Helsinek. Tento podnik vedle sebe postaví nejen aktuální rallyové hvězdy, ale také slavné jezdce minulosti.
V barvách týmu legend budou startovat Markku Alen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm a Juha Kankunnen. Společně tito čtyři Finové získali úctyhodných deset titulů mistra světa v rally. Zástupce aktuální generace jezdců, Jari-Matti Latvala, už se na soutěž moc těší: "Když jsem byl menší, byli mými idoly Henri Toivonen a Juha Kankkunen. Juhu jsem sledoval hodně pečlivě," řekl tovární jezdec Volkswagenu pro server wrc.com.
"Pro mě je to hodně vzrušující, že se budu moci postavit těmto čtyřem legendám, protože pro rallysport mám velkou vášeň. Pokud je ale nějaký jezdec, kterého bych chtěl bezpodmínečně porazit, tak je to Juha." Vedle Latvaly se této akce zúčastní ještě jeho týmový kolega, Sébastien Ogier, Mikko Hirvonen a aktuální jezdci Citroënu a Hyundai.
Rallyové legendy budou jezdit s aktuálními vozy specifikace WRC. "Věřím, že to bude zajímavá akce. Když je rallysport provozován v centru města, tak může přijít hodně lidí a podívat se na nás. Především ve Finsku je to velký sport. Proto očekávám velkolepou atmosféru."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?