Pro Peugeot se stal 'výlet' do Irska noční můrou. Obě 208 T16 odpadly pro problémy s motorem. Technici zatím neznají přesné důvodu.
První start 208 T16 přišel hned při prvním startu v Řecku, teď v Irsku však tovární Peugeot zažil dvojitý výpadek. U týmu se teď 'kouří z hlav inženýrů', zdá se totiž, že pod kapotou auta je až moc horko. O těchto problémech se přitom spekuluje už od podzimu.
Francouzi se rozhodli jít odlišnou cestou než M-Sport. Ten vycházel ze základního motoru 2,0l, kterému snížil objem na 1,6l, u PSA se stavělo ze základního bloku 1,6l. To znamená menší tloušťku stěny a užší chladící kanálky. Pokud by byla chyba již v základní koncepci, pak by Peugeot čekaly těžké časy, protože pravidla R5 neumožňují po homologaci prakticky žádný vývoj, respektive jen velmi omezený.
V Irsku odstoupil Kevin Abbring podle původních zpráv poté, co zničil chladič po jednom z tvrdých přistání. Zajímavé přitom je, že bývalý junior VW si nevzpomíná, že by s autem kdekoliv tvrdě přistál a ani tým tuto informaci oficiálně nepotvrdil. Vlastní zavinění v rozhovorech popřel: "Nikde jsme tvrdě nedopadli."
Oprava auta již nebyla možná. V zákulisí se ale šuškalo o tom, že Peugeot neměl s sebou dostatek náhradních dílů a mladý Holanďan musel odstoupit ve prospěch domácího a v soutěži v té době ještě pokračujícího Craiga Breena.
Ten měl ještě po první etapě reálnou šanci na vítězství, když byl s malou ztrátou druhý. Avšak i pro něj skončila rally předčasně. Na první zkoušce první etapy musel i on auto odstavit - oficiálně kvůli vadnému senzoru. Už po první etapě se ale kolem auta Breena sešlo spousta mechaniků, kteří oficiálně opravovali poškozenou převodovku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.