Pro Peugeot se stal 'výlet' do Irska noční můrou. Obě 208 T16 odpadly pro problémy s motorem. Technici zatím neznají přesné důvodu.
První start 208 T16 přišel hned při prvním startu v Řecku, teď v Irsku však tovární Peugeot zažil dvojitý výpadek. U týmu se teď 'kouří z hlav inženýrů', zdá se totiž, že pod kapotou auta je až moc horko. O těchto problémech se přitom spekuluje už od podzimu.
Francouzi se rozhodli jít odlišnou cestou než M-Sport. Ten vycházel ze základního motoru 2,0l, kterému snížil objem na 1,6l, u PSA se stavělo ze základního bloku 1,6l. To znamená menší tloušťku stěny a užší chladící kanálky. Pokud by byla chyba již v základní koncepci, pak by Peugeot čekaly těžké časy, protože pravidla R5 neumožňují po homologaci prakticky žádný vývoj, respektive jen velmi omezený.
V Irsku odstoupil Kevin Abbring podle původních zpráv poté, co zničil chladič po jednom z tvrdých přistání. Zajímavé přitom je, že bývalý junior VW si nevzpomíná, že by s autem kdekoliv tvrdě přistál a ani tým tuto informaci oficiálně nepotvrdil. Vlastní zavinění v rozhovorech popřel: "Nikde jsme tvrdě nedopadli."
Oprava auta již nebyla možná. V zákulisí se ale šuškalo o tom, že Peugeot neměl s sebou dostatek náhradních dílů a mladý Holanďan musel odstoupit ve prospěch domácího a v soutěži v té době ještě pokračujícího Craiga Breena.
Ten měl ještě po první etapě reálnou šanci na vítězství, když byl s malou ztrátou druhý. Avšak i pro něj skončila rally předčasně. Na první zkoušce první etapy musel i on auto odstavit - oficiálně kvůli vadnému senzoru. Už po první etapě se ale kolem auta Breena sešlo spousta mechaniků, kteří oficiálně opravovali poškozenou převodovku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.