Stála Hänninena "soutěž plná problémů" místo v Argentině?

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 12. dubna 2014 22:04
Sdílej:

Druhá soutěž roku se pro Juhu Hänninena nesla ve znamení technických problémů. Fin se s nimi dokázal vyrovnat a dovést auto do cíle na osmém místě. To však, jak už víme, nestačilo na nominaci pro Rally Argentinu.

Narozdíl od svých týmových kolegů nedokázal Juho Hänninen vyhrát v Portugalsku měřený test. Fin měl během soutěže hned několik defektů a v závěrečné etapě také trefil strom. Do cíle ale dojel jen 20 vteřin za jedničkou týmu, Thierrym Neuvillem.

V pátek Hänninen měnil pneumatiku přímo na trati, což ho stálo hodně času, navíc jej předjel Kubica, který pak před ním havaroval a zatarasil mu cestu: "Byl to zajímavý den a hodně jsem se toho naučil. Na poslední dopolední zkoušce jsem ale trefil kámen a musel měnit kolo na trati. Pak jsme museli znovu zastavovat, protože konkurent zablokoval trať. Odpoledne byla těžká volba pneumatik - tvrdé na přední nápravu nebylo ideální rozhodnutí," vrací se k úvodu soutěže.

"Věděl jsem, že bychom dokázali jet rychleji, ale s naším rozpisem bylo těžké tlačit. Ale neudělal jsem žádnou chybu, takže jsem byl relativně spokojen." V sobotu ho potkal další defekt a navíc trošku pozlobila i technika: "Sobota byla dnem o dvou částech. Dopoledne bylo docela dobré a s tempem jsem byl spokojen - hlavně na dlouhých zkouškách. V auto jsem měl důvěru a jel lépe než den předtím.

Na poslední zkoušce dopolední sekce jsem ale dostal opět defekt. Odpoledne jsem začli opět dobře, ale pak přišly technické problémy, které nás donutily slevit z tempa. To bylo zklamání. Věděli jsme, že to bude těžká rally, ale doufal jsem v míň problémů." V neděli už defekt nepřišel, ale do cesty se postavil strom. Náraz ovlivnil ovládání vozu ve zbývajících dvou zkouškách.

Juho v Argentině jel s tovární Škodou Fabia S2000

"Celkově to byla těžká rally. To ale k WRC patří. I proto jsme zde. Musíme se učit a naše poznatky přenést do vývoje i20 WRC. Pro mě osobně bylo potěšením, být opět členem týmu. Dojet do cíle v TOP8 je výsledek, na kterém můžeme stavět." Otázkou je, jestli se výkon z Portugalska promítl ve zlém do nominace Hyundai pro Argentinu nebo jen Dani Sordo v Portugalsku natolik zaujal, že nakonec příležitost dostal on?

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.