Druhá soutěž roku se pro Juhu Hänninena nesla ve znamení technických problémů. Fin se s nimi dokázal vyrovnat a dovést auto do cíle na osmém místě. To však, jak už víme, nestačilo na nominaci pro Rally Argentinu.
Narozdíl od svých týmových kolegů nedokázal Juho Hänninen vyhrát v Portugalsku měřený test. Fin měl během soutěže hned několik defektů a v závěrečné etapě také trefil strom. Do cíle ale dojel jen 20 vteřin za jedničkou týmu, Thierrym Neuvillem.
V pátek Hänninen měnil pneumatiku přímo na trati, což ho stálo hodně času, navíc jej předjel Kubica, který pak před ním havaroval a zatarasil mu cestu: "Byl to zajímavý den a hodně jsem se toho naučil. Na poslední dopolední zkoušce jsem ale trefil kámen a musel měnit kolo na trati. Pak jsme museli znovu zastavovat, protože konkurent zablokoval trať. Odpoledne byla těžká volba pneumatik - tvrdé na přední nápravu nebylo ideální rozhodnutí," vrací se k úvodu soutěže.
"Věděl jsem, že bychom dokázali jet rychleji, ale s naším rozpisem bylo těžké tlačit. Ale neudělal jsem žádnou chybu, takže jsem byl relativně spokojen." V sobotu ho potkal další defekt a navíc trošku pozlobila i technika: "Sobota byla dnem o dvou částech. Dopoledne bylo docela dobré a s tempem jsem byl spokojen - hlavně na dlouhých zkouškách. V auto jsem měl důvěru a jel lépe než den předtím.
Na poslední zkoušce dopolední sekce jsem ale dostal opět defekt. Odpoledne jsem začli opět dobře, ale pak přišly technické problémy, které nás donutily slevit z tempa. To bylo zklamání. Věděli jsme, že to bude těžká rally, ale doufal jsem v míň problémů." V neděli už defekt nepřišel, ale do cesty se postavil strom. Náraz ovlivnil ovládání vozu ve zbývajících dvou zkouškách.
Juho v Argentině jel s tovární Škodou Fabia S2000
"Celkově to byla těžká rally. To ale k WRC patří. I proto jsme zde. Musíme se učit a naše poznatky přenést do vývoje i20 WRC. Pro mě osobně bylo potěšením, být opět členem týmu. Dojet do cíle v TOP8 je výsledek, na kterém můžeme stavět." Otázkou je, jestli se výkon z Portugalska promítl ve zlém do nominace Hyundai pro Argentinu nebo jen Dani Sordo v Portugalsku natolik zaujal, že nakonec příležitost dostal on?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.