Druhá soutěž roku se pro Juhu Hänninena nesla ve znamení technických problémů. Fin se s nimi dokázal vyrovnat a dovést auto do cíle na osmém místě. To však, jak už víme, nestačilo na nominaci pro Rally Argentinu.
Narozdíl od svých týmových kolegů nedokázal Juho Hänninen vyhrát v Portugalsku měřený test. Fin měl během soutěže hned několik defektů a v závěrečné etapě také trefil strom. Do cíle ale dojel jen 20 vteřin za jedničkou týmu, Thierrym Neuvillem.
V pátek Hänninen měnil pneumatiku přímo na trati, což ho stálo hodně času, navíc jej předjel Kubica, který pak před ním havaroval a zatarasil mu cestu: "Byl to zajímavý den a hodně jsem se toho naučil. Na poslední dopolední zkoušce jsem ale trefil kámen a musel měnit kolo na trati. Pak jsme museli znovu zastavovat, protože konkurent zablokoval trať. Odpoledne byla těžká volba pneumatik - tvrdé na přední nápravu nebylo ideální rozhodnutí," vrací se k úvodu soutěže.
"Věděl jsem, že bychom dokázali jet rychleji, ale s naším rozpisem bylo těžké tlačit. Ale neudělal jsem žádnou chybu, takže jsem byl relativně spokojen." V sobotu ho potkal další defekt a navíc trošku pozlobila i technika: "Sobota byla dnem o dvou částech. Dopoledne bylo docela dobré a s tempem jsem byl spokojen - hlavně na dlouhých zkouškách. V auto jsem měl důvěru a jel lépe než den předtím.
Na poslední zkoušce dopolední sekce jsem ale dostal opět defekt. Odpoledne jsem začli opět dobře, ale pak přišly technické problémy, které nás donutily slevit z tempa. To bylo zklamání. Věděli jsme, že to bude těžká rally, ale doufal jsem v míň problémů." V neděli už defekt nepřišel, ale do cesty se postavil strom. Náraz ovlivnil ovládání vozu ve zbývajících dvou zkouškách.
Juho v Argentině jel s tovární Škodou Fabia S2000
"Celkově to byla těžká rally. To ale k WRC patří. I proto jsme zde. Musíme se učit a naše poznatky přenést do vývoje i20 WRC. Pro mě osobně bylo potěšením, být opět členem týmu. Dojet do cíle v TOP8 je výsledek, na kterém můžeme stavět." Otázkou je, jestli se výkon z Portugalska promítl ve zlém do nominace Hyundai pro Argentinu nebo jen Dani Sordo v Portugalsku natolik zaujal, že nakonec příležitost dostal on?
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.