Sériový model jezdí s novou tváří již delší dobu, nicméně Fiesty ve specifikaci World Rally Car jezdí stále ve starší podobě. M-Sport pracuje již delší dobu na faceliftu, ale na jeho ostré nasazení stále čekáme. Důvodem jsou nutné úpravy vedení vzduchu.
Testovací jízdy s faceliftovanými speciály probíhají už několik týdnů. M-Sport ale přepracovanou verzi WRC auta stále nenasazuje. "Na prvním testu s faceliftovanou verzí jsme měli nějaké problémy. Když jsme se na to podívali blíže, tak bylo jasné, že musíme ještě zapracovat na změněném vedení vzduchu a chlazení. Proto jsme si vzali čas na to, abychom v klidu mohli zapracovat na úpravách. Nakonec, nedávalo by smysl homologovat facelift jen díky změněnému vzhledu, kdyby to nepřinášelo žádnou výhodu," říká šéftechnik M-Sportu Christian Loriaux, který byl odpovědný už za stavbu Focusu WRC 03 a od té doby je u týmu.
Změn navíc může využít verze Fiesty RS WRC pro rok 2015. Stejně jako u Citroënu, tak i M-Sport plánuje další vývojové práci aktuálních vozů WRC a ne kompletně novou homologaci, jak plánuje Volkswagen nebo později i Hyundai.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, odhaduje, že by pozměněné auto mohlo vyjet na tratě RZ v létě. "Stav věci je takový, že faceliftovanou Fiestu poprvé nasadíme na jednom z příštích evropských závodů. Momentálně si myslím, že to bude spíše ve Finsku, eventuálně možná už na Sardinii. Finsko by ale bylo dobrý závodem, protože k němu má M-Sport už mnoho let speciální vztah. Ford na nás nijak netlačí, a tak na jedné soutěži sem nebo tam až tak moc nesejde. Důležité je, že nám facelift něco přinese."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?