Sériový model jezdí s novou tváří již delší dobu, nicméně Fiesty ve specifikaci World Rally Car jezdí stále ve starší podobě. M-Sport pracuje již delší dobu na faceliftu, ale na jeho ostré nasazení stále čekáme. Důvodem jsou nutné úpravy vedení vzduchu.
Testovací jízdy s faceliftovanými speciály probíhají už několik týdnů. M-Sport ale přepracovanou verzi WRC auta stále nenasazuje. "Na prvním testu s faceliftovanou verzí jsme měli nějaké problémy. Když jsme se na to podívali blíže, tak bylo jasné, že musíme ještě zapracovat na změněném vedení vzduchu a chlazení. Proto jsme si vzali čas na to, abychom v klidu mohli zapracovat na úpravách. Nakonec, nedávalo by smysl homologovat facelift jen díky změněnému vzhledu, kdyby to nepřinášelo žádnou výhodu," říká šéftechnik M-Sportu Christian Loriaux, který byl odpovědný už za stavbu Focusu WRC 03 a od té doby je u týmu.
Změn navíc může využít verze Fiesty RS WRC pro rok 2015. Stejně jako u Citroënu, tak i M-Sport plánuje další vývojové práci aktuálních vozů WRC a ne kompletně novou homologaci, jak plánuje Volkswagen nebo později i Hyundai.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, odhaduje, že by pozměněné auto mohlo vyjet na tratě RZ v létě. "Stav věci je takový, že faceliftovanou Fiestu poprvé nasadíme na jednom z příštích evropských závodů. Momentálně si myslím, že to bude spíše ve Finsku, eventuálně možná už na Sardinii. Finsko by ale bylo dobrý závodem, protože k němu má M-Sport už mnoho let speciální vztah. Ford na nás nijak netlačí, a tak na jedné soutěži sem nebo tam až tak moc nesejde. Důležité je, že nám facelift něco přinese."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?