WRC týmy a promotér mistrovství chtějí začít od znovu. Na vrcholu krize by měly být konečně urovnány všechny spory.
Napjatá atmosféra mezi týmy zúčastněnými ve WRC a promotérem - WRC Promoter GmbH by měla být ještě před koncem měsíce urovnána na společném setkání. Tam chtějí všichni zúčastnění dosáhnout dohody, díky které by se měli do budoucna vyvarovat sporům podobným tomu z Portugalské Rally.
Lidem z britského Autosportu řekl jeden nejmenovaný, ale v celé věci velmi zainteresovaný, zdroj následující: "O minulém víkendu se to nakonec obrátilo od dohody. Ta je teď dále než kdy předtím." V Portugalsku se hlavně měla řešit minulost propagace sportu, teď by se ale mělo směřovat k zásadní dohodě.
"Výrobci, kteří jsou zúčastnění dlouhodobě, chtějí od promotéra vidět plány pro budoucnost. Nechceme vidět jen nějakou předtavu, ale také časový a finanční plán pro propagaci mistrovství," řekl Autosportu šéf Citroën Sportu, Yves Matton. To šéf Volswagen Motorsportu, Jost Capito, je plný optimismu: "Bude velké setkání, na kterém bychom si měli vše vyříkat. V Portugalsku jsme to zakončili tak, že zapomene na vše, co se stalo v minulosti a začneme s bílým listem papíru."
Za toto setkání je rád také Olivier Ciesla, který je obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která sídlí v Mnichově. "Vztahy mezi výrobci a promotérem jsou neporušeny. Rychle jsme našli společnou linii a opět se koncentrujeme na rally. Promotér a výrobci se teď budou pravidelně mezi soutěžemi potkávat. Očekáváme konstruktivní rozhovory."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.