WRC týmy a promotér mistrovství chtějí začít od znovu. Na vrcholu krize by měly být konečně urovnány všechny spory.
Napjatá atmosféra mezi týmy zúčastněnými ve WRC a promotérem - WRC Promoter GmbH by měla být ještě před koncem měsíce urovnána na společném setkání. Tam chtějí všichni zúčastnění dosáhnout dohody, díky které by se měli do budoucna vyvarovat sporům podobným tomu z Portugalské Rally.
Lidem z britského Autosportu řekl jeden nejmenovaný, ale v celé věci velmi zainteresovaný, zdroj následující: "O minulém víkendu se to nakonec obrátilo od dohody. Ta je teď dále než kdy předtím." V Portugalsku se hlavně měla řešit minulost propagace sportu, teď by se ale mělo směřovat k zásadní dohodě.
"Výrobci, kteří jsou zúčastnění dlouhodobě, chtějí od promotéra vidět plány pro budoucnost. Nechceme vidět jen nějakou předtavu, ale také časový a finanční plán pro propagaci mistrovství," řekl Autosportu šéf Citroën Sportu, Yves Matton. To šéf Volswagen Motorsportu, Jost Capito, je plný optimismu: "Bude velké setkání, na kterém bychom si měli vše vyříkat. V Portugalsku jsme to zakončili tak, že zapomene na vše, co se stalo v minulosti a začneme s bílým listem papíru."
Za toto setkání je rád také Olivier Ciesla, který je obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která sídlí v Mnichově. "Vztahy mezi výrobci a promotérem jsou neporušeny. Rychle jsme našli společnou linii a opět se koncentrujeme na rally. Promotér a výrobci se teď budou pravidelně mezi soutěžemi potkávat. Očekáváme konstruktivní rozhovory."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.