Rozepře mezi továrními týmy a promotérem vyřešena

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 6. dubna 2014 21:32
Sdílej:

Jednotliví výrobci řekli v sobotu svým jezdcům, aby nedávali žádné rozhovory oficiálním štábům promotéra WRC. Důvodem byly rozepře ohledně televizních a internetových poplatků. Včera večer ale došlo k uklidnění celé situace.

Důvodem celého problémy jsou poplatky, které promotér od týmů najednou chtěl, jak vysvětluje tiskový mluvčí VW, Stefan Moser: "Najednou máme platit 300 tisíc Eur za něco, co bylo dříve zdarma." Mělo se jednat o platby za použití videí na online platformě a ušlé platby i za loňský rok, které ale nebyly sjednány. O všem se začlo mluvit, když promotér odmítl zástupcům týmů vydat televizní materiál z pátku, ti pak pohrozili tím, že s ním nepodepíší novou smlouvu. 

"Jsem překvapen tím, v jaké jsme situaci. Vzbudilo to ve mě dojem, že promotér neporozuměl svým úkolům. Místo toho, aby vyžadoval nové platby, by měl na druhou stranu jednou udělat svoji práci," říká Yves Matton, šéf Citroën Total Abú Dhabí World Rally Teamu. 

Nový promotér, za kterým stojí Red Bull Media House a Sportsman Group, tyto nové platby zdůvodňoval nutnými investicemi do MS. Týmy však oponovaly tím, že po více než roce práce této společnosti nevidí žádné signifikantní změny. Především TV propagace dále pokulhává za očekáváním. "Jsem udiven a nevím nic o zásahu výrobců. Od doby, co jsme vloni převzali práci promotéra, se MS v rally pozitivně vyvíjelo," řekl v sobotu Olivier Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH a poukázal na mnoho nových komunikačních technik, jako například živý přenos ze servisního parku, přepracovaný výstup na internetu, různé aplikace a nákladnou televizní produkci. "Samozřejmě se ale s výrobci pokusíme jednat a situaci vyřešit."

Výrobci dokonce pohrozili tím, že pokud se během soboty nedomluví, tak promotérovi neposkytnou inboard záběry. Vše nakonec dopadlo dobře a po sobotním odpoledním jednání se zastoupené strany dohodly a jezdcům bylo povoleno při druhých průjezdech dávat rozhovory. Výsledkem bylo, že se k týmům během večera měly dostat záběry i z pátku a WRC Promoter bude zase moci natáčet rozhovory s jezdci.

Šéf Volkswagenu, Jost Capito, řekl: "Měli jsme dnes velice konstruktivní jednání, které vyřešilo problémy zde v Portugalsku. Byla to dobrá kooperace."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.