Jednotliví výrobci řekli v sobotu svým jezdcům, aby nedávali žádné rozhovory oficiálním štábům promotéra WRC. Důvodem byly rozepře ohledně televizních a internetových poplatků. Včera večer ale došlo k uklidnění celé situace.
Důvodem celého problémy jsou poplatky, které promotér od týmů najednou chtěl, jak vysvětluje tiskový mluvčí VW, Stefan Moser: "Najednou máme platit 300 tisíc Eur za něco, co bylo dříve zdarma." Mělo se jednat o platby za použití videí na online platformě a ušlé platby i za loňský rok, které ale nebyly sjednány. O všem se začlo mluvit, když promotér odmítl zástupcům týmů vydat televizní materiál z pátku, ti pak pohrozili tím, že s ním nepodepíší novou smlouvu.
"Jsem překvapen tím, v jaké jsme situaci. Vzbudilo to ve mě dojem, že promotér neporozuměl svým úkolům. Místo toho, aby vyžadoval nové platby, by měl na druhou stranu jednou udělat svoji práci," říká Yves Matton, šéf Citroën Total Abú Dhabí World Rally Teamu.
Nový promotér, za kterým stojí Red Bull Media House a Sportsman Group, tyto nové platby zdůvodňoval nutnými investicemi do MS. Týmy však oponovaly tím, že po více než roce práce této společnosti nevidí žádné signifikantní změny. Především TV propagace dále pokulhává za očekáváním. "Jsem udiven a nevím nic o zásahu výrobců. Od doby, co jsme vloni převzali práci promotéra, se MS v rally pozitivně vyvíjelo," řekl v sobotu Olivier Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH a poukázal na mnoho nových komunikačních technik, jako například živý přenos ze servisního parku, přepracovaný výstup na internetu, různé aplikace a nákladnou televizní produkci. "Samozřejmě se ale s výrobci pokusíme jednat a situaci vyřešit."
Výrobci dokonce pohrozili tím, že pokud se během soboty nedomluví, tak promotérovi neposkytnou inboard záběry. Vše nakonec dopadlo dobře a po sobotním odpoledním jednání se zastoupené strany dohodly a jezdcům bylo povoleno při druhých průjezdech dávat rozhovory. Výsledkem bylo, že se k týmům během večera měly dostat záběry i z pátku a WRC Promoter bude zase moci natáčet rozhovory s jezdci.
Šéf Volkswagenu, Jost Capito, řekl: "Měli jsme dnes velice konstruktivní jednání, které vyřešilo problémy zde v Portugalsku. Byla to dobrá kooperace."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?