Jednotliví výrobci řekli v sobotu svým jezdcům, aby nedávali žádné rozhovory oficiálním štábům promotéra WRC. Důvodem byly rozepře ohledně televizních a internetových poplatků. Včera večer ale došlo k uklidnění celé situace.
Důvodem celého problémy jsou poplatky, které promotér od týmů najednou chtěl, jak vysvětluje tiskový mluvčí VW, Stefan Moser: "Najednou máme platit 300 tisíc Eur za něco, co bylo dříve zdarma." Mělo se jednat o platby za použití videí na online platformě a ušlé platby i za loňský rok, které ale nebyly sjednány. O všem se začlo mluvit, když promotér odmítl zástupcům týmů vydat televizní materiál z pátku, ti pak pohrozili tím, že s ním nepodepíší novou smlouvu.
"Jsem překvapen tím, v jaké jsme situaci. Vzbudilo to ve mě dojem, že promotér neporozuměl svým úkolům. Místo toho, aby vyžadoval nové platby, by měl na druhou stranu jednou udělat svoji práci," říká Yves Matton, šéf Citroën Total Abú Dhabí World Rally Teamu.
Nový promotér, za kterým stojí Red Bull Media House a Sportsman Group, tyto nové platby zdůvodňoval nutnými investicemi do MS. Týmy však oponovaly tím, že po více než roce práce této společnosti nevidí žádné signifikantní změny. Především TV propagace dále pokulhává za očekáváním. "Jsem udiven a nevím nic o zásahu výrobců. Od doby, co jsme vloni převzali práci promotéra, se MS v rally pozitivně vyvíjelo," řekl v sobotu Olivier Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH a poukázal na mnoho nových komunikačních technik, jako například živý přenos ze servisního parku, přepracovaný výstup na internetu, různé aplikace a nákladnou televizní produkci. "Samozřejmě se ale s výrobci pokusíme jednat a situaci vyřešit."
Výrobci dokonce pohrozili tím, že pokud se během soboty nedomluví, tak promotérovi neposkytnou inboard záběry. Vše nakonec dopadlo dobře a po sobotním odpoledním jednání se zastoupené strany dohodly a jezdcům bylo povoleno při druhých průjezdech dávat rozhovory. Výsledkem bylo, že se k týmům během večera měly dostat záběry i z pátku a WRC Promoter bude zase moci natáčet rozhovory s jezdci.
Šéf Volkswagenu, Jost Capito, řekl: "Měli jsme dnes velice konstruktivní jednání, které vyřešilo problémy zde v Portugalsku. Byla to dobrá kooperace."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.