Jednotliví výrobci řekli v sobotu svým jezdcům, aby nedávali žádné rozhovory oficiálním štábům promotéra WRC. Důvodem byly rozepře ohledně televizních a internetových poplatků. Včera večer ale došlo k uklidnění celé situace.
Důvodem celého problémy jsou poplatky, které promotér od týmů najednou chtěl, jak vysvětluje tiskový mluvčí VW, Stefan Moser: "Najednou máme platit 300 tisíc Eur za něco, co bylo dříve zdarma." Mělo se jednat o platby za použití videí na online platformě a ušlé platby i za loňský rok, které ale nebyly sjednány. O všem se začlo mluvit, když promotér odmítl zástupcům týmů vydat televizní materiál z pátku, ti pak pohrozili tím, že s ním nepodepíší novou smlouvu.
"Jsem překvapen tím, v jaké jsme situaci. Vzbudilo to ve mě dojem, že promotér neporozuměl svým úkolům. Místo toho, aby vyžadoval nové platby, by měl na druhou stranu jednou udělat svoji práci," říká Yves Matton, šéf Citroën Total Abú Dhabí World Rally Teamu.
Nový promotér, za kterým stojí Red Bull Media House a Sportsman Group, tyto nové platby zdůvodňoval nutnými investicemi do MS. Týmy však oponovaly tím, že po více než roce práce této společnosti nevidí žádné signifikantní změny. Především TV propagace dále pokulhává za očekáváním. "Jsem udiven a nevím nic o zásahu výrobců. Od doby, co jsme vloni převzali práci promotéra, se MS v rally pozitivně vyvíjelo," řekl v sobotu Olivier Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH a poukázal na mnoho nových komunikačních technik, jako například živý přenos ze servisního parku, přepracovaný výstup na internetu, různé aplikace a nákladnou televizní produkci. "Samozřejmě se ale s výrobci pokusíme jednat a situaci vyřešit."
Výrobci dokonce pohrozili tím, že pokud se během soboty nedomluví, tak promotérovi neposkytnou inboard záběry. Vše nakonec dopadlo dobře a po sobotním odpoledním jednání se zastoupené strany dohodly a jezdcům bylo povoleno při druhých průjezdech dávat rozhovory. Výsledkem bylo, že se k týmům během večera měly dostat záběry i z pátku a WRC Promoter bude zase moci natáčet rozhovory s jezdci.
Šéf Volkswagenu, Jost Capito, řekl: "Měli jsme dnes velice konstruktivní jednání, které vyřešilo problémy zde v Portugalsku. Byla to dobrá kooperace."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.