Do konce sezony 2015 poběží aktuální program VW v MS v rally. Postupně se tedy začíná uvažovat o pokračování. Dle šéfa Volkswagenu pro motorsport, Josta Capita, bude záležet také na změnách v pravidlech.
Pro Volkswagen probíhá projekt WRC zatím nadmíru úspěšně. Už v prvním roce pro sebe získali oba dva tituly a letos, zdá se, také nikdo nedokáže s wolfsburgskými držet krok. Aktuální program poběží do konce roku 2015, v koncernu se tedy začíná mluvit o možnosti jeho prodloužení. "Tendence je taková, že v MS zůstaneme dlouhodobě," říká Jost Capito, který odkazuje nejen na sportovní úspěchy.
"PR a marketingové týmy odvádí opravdu dobrou práci. Náš program budí hodně veřejného zájmu." S novým promotérem WRC ale Capito počítat nemůže. "Minulou sezonu jsme jim nechali jako učednický rok, ale teď už něco očekáváme. Ještě to nenaplňuje naše očekávání, ale uvidíme, jak se to vyvine."
Další možností, kde by se Volkswagen mohl prezentovat, by mohl být rallycross. To ale asi není až tak aktuální, jak vysvětluje Capito: "Jsou to dvě rozdílné kategorie, které mají obě své opodstatnění." Jost Capito ale dodává, že VW se v rallycrossu prezentuje přes partnery. "Dáváme jim technické informace a když je to nutné, tak mohou použít i naše zdroje jako testovací stolice. Je to ale skvělý sport a i když tam nejsme oficiálně, tak tam máme nohu ve dveřích."
Aktuální technická pravidla pro vozy specifikace World Rally Car platí do konce roku 2016. Momentálně také začínají první diskuse o tom, jak bude MS v rally vypadat v letech 2017 až 2019. "Pokud to prodloužíme, tak do roku 2016. Ale dále to bude záležet na tom, jak budou probíhat diskuse, jaké přijdou technologie a jaký se bude používat druh auta."
S prvními testy Toyoty Yaris WRC (více zde a zde) se zase začlo hodně přetřásat téma možnosti využití hybridních technologií. Šéf FIA, Jean Todt, tyto technologie ohlašoval už na rok 2015, doposud ale nebylo nic rozhodnuto. "Tyto nápady jsou pořád. Ale my potřebujeme pořádnou diskusi s FIA a dalšími výrobci, co by to znamenalo pro MS. Bude hodně záležet na tom, čeho tím dosáhneme. Ale jsme optimističtí a myslíme, že rozhovory s Bernardem Niclotem [technický ředitel FIA] a jeho týmem budou dobré."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?