Do konce sezony 2015 poběží aktuální program VW v MS v rally. Postupně se tedy začíná uvažovat o pokračování. Dle šéfa Volkswagenu pro motorsport, Josta Capita, bude záležet také na změnách v pravidlech.
Pro Volkswagen probíhá projekt WRC zatím nadmíru úspěšně. Už v prvním roce pro sebe získali oba dva tituly a letos, zdá se, také nikdo nedokáže s wolfsburgskými držet krok. Aktuální program poběží do konce roku 2015, v koncernu se tedy začíná mluvit o možnosti jeho prodloužení. "Tendence je taková, že v MS zůstaneme dlouhodobě," říká Jost Capito, který odkazuje nejen na sportovní úspěchy.
"PR a marketingové týmy odvádí opravdu dobrou práci. Náš program budí hodně veřejného zájmu." S novým promotérem WRC ale Capito počítat nemůže. "Minulou sezonu jsme jim nechali jako učednický rok, ale teď už něco očekáváme. Ještě to nenaplňuje naše očekávání, ale uvidíme, jak se to vyvine."
Další možností, kde by se Volkswagen mohl prezentovat, by mohl být rallycross. To ale asi není až tak aktuální, jak vysvětluje Capito: "Jsou to dvě rozdílné kategorie, které mají obě své opodstatnění." Jost Capito ale dodává, že VW se v rallycrossu prezentuje přes partnery. "Dáváme jim technické informace a když je to nutné, tak mohou použít i naše zdroje jako testovací stolice. Je to ale skvělý sport a i když tam nejsme oficiálně, tak tam máme nohu ve dveřích."
Aktuální technická pravidla pro vozy specifikace World Rally Car platí do konce roku 2016. Momentálně také začínají první diskuse o tom, jak bude MS v rally vypadat v letech 2017 až 2019. "Pokud to prodloužíme, tak do roku 2016. Ale dále to bude záležet na tom, jak budou probíhat diskuse, jaké přijdou technologie a jaký se bude používat druh auta."
S prvními testy Toyoty Yaris WRC (více zde a zde) se zase začlo hodně přetřásat téma možnosti využití hybridních technologií. Šéf FIA, Jean Todt, tyto technologie ohlašoval už na rok 2015, doposud ale nebylo nic rozhodnuto. "Tyto nápady jsou pořád. Ale my potřebujeme pořádnou diskusi s FIA a dalšími výrobci, co by to znamenalo pro MS. Bude hodně záležet na tom, čeho tím dosáhneme. Ale jsme optimističtí a myslíme, že rozhovory s Bernardem Niclotem [technický ředitel FIA] a jeho týmem budou dobré."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.