Šampionát se 'vrátil domů', tedy do Evropy. Před startem soutěže se do éteru dostalo několik zajímavých informací, které Vám přinášíme.
Evgeny Novikov
Rus nejel žádnou soutěž od konce nepovedené sezony 2013, kterou trávil v týmu Qatar M-Sport WRT s vozem Ford Fiesta RS WRC. Podle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, je však pravděpodobné, že se jeho bývalý svěřenec vrátí v rámci Rally Finland do kolotoče světového šampionátu.
"Plán je zkusit jej dostat zpět [do WRC] v rámci Rally Finland. Bude se jednat o jednorázový start s WRC. Tento plán byl dohodnut vloni," potvrdil Wilson. Podle něj byl výběr Finské rally na jezdci. Novikov se objevil v Monaku jako ledový špion Yuriho Protasova, lídra WRC2.
Po úspěšné sezoně 2012 přišla v roce 2013 studená sprcha
Dani Sordo
Dani Sordo se před startem nechal slyšet, že start v Portugalsku je od týmu Hyundai něco jako dárek: "Je to jako dárek. Měl jsem v plánu jet čtyři asfaltové soutěže a teď se naskytla příležitost soutěžit i na šotolině. Pokud zajedeme dobrý výsledek, možná se naskytne šance na další starty."
Hyundai
Tovární tým dostává palec nahoru, když si dokázal udělat legraci ze závěru Mexické rally, v němž dojel Thierry Neuville do cíle jen díky tomu, že do chladiče lil pivo Corona. Tovární tým dovezl do Portugalska láhve piva této měxické značky s plaketkou říkájící: "Chladící kapalina mexického motoru".
Nasser Al-Attiyah
V předešlých letech seděl Katařan ve vozech WRC, letos chce s Fordem Fiesta RRC zabojovat o titul ve WRC2: "Nechci již jezdit MS, mám spoustu dalších aktivit. Ale mí sponzoři mě zde chtěli znovu vidět, nakonec jsme proto vybrali WRC2. Pojedeme sedm soutěží, abych měl šanci na titul. V šampionátu je spousta mladých a dobrých jezdců, zkušenosti se budou hodit."
Katar chtěl být vidět, proto vyšle svého jezdce do WRC2
Andreas Mikkelsen
Nor vloni v Portugalsku zahájil svoji pouť MS jako jezdec továrního týmu. Letos tedy mohl použít rozpis z loňska. Trojka VW se však rozhodla, že v rámci seznamovacích jízd napíše rozpis zcela nový. Důvodem jsou havárie z Mexika.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?