Henning Solberg pojede i při svém startu v Portugalsku na pneumatikách Pirelli. Ve Švédsku se mu docela dařilo, vždyť dokázal zajet jeden nejrychlejší čas.
Produkt značky Pirelli s názvem Scorpion uvidíme i na nadcházející Rally Portugal, která se jede od 3. do 6. dubna, na vozu specifikace WRC. Na gumy italské firmy totiž bude i při svém letošním druhém startu spoléhat Henning Solberg. Už ve Švédsku měl tento zkušený jezdec na své Fiestě gumy Pirelli a dokázal s nimi vyhrát jednu zkoušku. V únoru šlo samozřejmě o sněhovou specifikaci gum, teď půjde o šotolinovou.
Nor bude v okolí portugalského Algarve závodit opět s Fordem Fiesta RS WRC. Navigovat ho bude opět Ilka Minorová. Pirelli tak bude ve WRC zastoupeno sice pouze jedním vozem, ve WRC2 bude mít ale hned šest želízek v ohni. V Portugalsku přijdou ke slovu směsi XR5 a XR7. XR5 je tím nejtvrdším, co Pirelli nabízí, ovšem obecně jsou obě směsi postaveny tak, aby vydržely tvrdé a agresivní podmínky, které na tratích portugalských RZ jsou.
Měly by vydržet i názary ostrých kamenů a kromě toho jsou nové XR gumy postaveny symetricky. To znamená, že jedna guma může být namontována na obě strany vozu, což by mohlo hrát určitou roli při výběru strategie. Jezdci WRC můžou během rally nasadit 25 gum, plus čtyři na shakedown. "Ve Švédsku jsem byl rychlostí gum Pirelli nadšen. Byli jsme tam od startu do cíle konkurenceschopní," říká Henning Solberg.
Henning ve Švédsku 2012 za volantem Fiesty na Michelinech
"Ačkoliv je šotolina v Portugalsku zcela jiným terénem, tak doufám, že tyto gumy pro nás budou znovu výhodou. Dobře si vzpomínám na dřívější Scorpion gumy, ale musím být také realistický. Jsme privátním týmem a před soutěží netestujeme. Jdeme rovnou do shakedownu. V takové situaci doufáte, že gumy udělají rozdíl."
Jen dodejme, že Pirelli vystoupilo z MS v rally v ke konci roku 2010, aby se mohlo plně koncentrovat na F1. Od té doby až na pár výjimek (především společnost DMACK obouvala několik soukromých aut) zásobuje týmy WRC pouze Michelin.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.