Henning Solberg pojede i v Portugalsku na pneumatikách Pirelli

Solberg, Henning - Minor-Petrasco, Ilka
Solberg, Henning - Minor-Petrasco, Ilka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 31. března 2014 09:56
Sdílej:

Henning Solberg pojede i při svém startu v Portugalsku na pneumatikách Pirelli. Ve Švédsku se mu docela dařilo, vždyť dokázal zajet jeden nejrychlejší čas.

Produkt značky Pirelli s názvem Scorpion uvidíme i na nadcházející Rally Portugal, která se jede od 3. do 6. dubna, na vozu specifikace WRC. Na gumy italské firmy totiž bude i při svém letošním druhém startu spoléhat Henning Solberg. Už ve Švédsku měl tento zkušený jezdec na své Fiestě gumy Pirelli a dokázal s nimi vyhrát jednu zkoušku. V únoru šlo samozřejmě o sněhovou specifikaci gum, teď půjde o šotolinovou. 

Nor bude v okolí portugalského Algarve závodit opět s Fordem Fiesta RS WRC. Navigovat ho bude opět Ilka Minorová. Pirelli tak bude ve WRC zastoupeno sice pouze jedním vozem, ve WRC2 bude mít ale hned šest želízek v ohni. V Portugalsku přijdou ke slovu směsi XR5 a XR7. XR5 je tím nejtvrdším, co Pirelli nabízí, ovšem obecně jsou obě směsi postaveny tak, aby vydržely tvrdé a agresivní podmínky, které na tratích portugalských RZ jsou.

Měly by vydržet i názary ostrých kamenů a kromě toho jsou nové XR gumy postaveny symetricky. To znamená, že jedna guma může být namontována na obě strany vozu, což by mohlo hrát určitou roli při výběru strategie. Jezdci WRC můžou během rally nasadit 25 gum, plus čtyři na shakedown. "Ve Švédsku jsem byl rychlostí gum Pirelli nadšen. Byli jsme tam od startu do cíle konkurenceschopní," říká Henning Solberg. 

Henning ve Švédsku 2012 za volantem Fiesty na Michelinech

"Ačkoliv je šotolina v Portugalsku zcela jiným terénem, tak doufám, že tyto gumy pro nás budou znovu výhodou. Dobře si vzpomínám na dřívější Scorpion gumy, ale musím být také realistický. Jsme privátním týmem a před soutěží netestujeme. Jdeme rovnou do shakedownu. V takové situaci doufáte, že gumy udělají rozdíl."

Jen dodejme, že Pirelli vystoupilo z MS v rally v ke konci roku 2010, aby se mohlo plně koncentrovat na F1. Od té doby až na pár výjimek (především společnost DMACK obouvala několik soukromých aut) zásobuje týmy WRC pouze Michelin. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?