Henning Solberg pojede i při svém startu v Portugalsku na pneumatikách Pirelli. Ve Švédsku se mu docela dařilo, vždyť dokázal zajet jeden nejrychlejší čas.
Produkt značky Pirelli s názvem Scorpion uvidíme i na nadcházející Rally Portugal, která se jede od 3. do 6. dubna, na vozu specifikace WRC. Na gumy italské firmy totiž bude i při svém letošním druhém startu spoléhat Henning Solberg. Už ve Švédsku měl tento zkušený jezdec na své Fiestě gumy Pirelli a dokázal s nimi vyhrát jednu zkoušku. V únoru šlo samozřejmě o sněhovou specifikaci gum, teď půjde o šotolinovou.
Nor bude v okolí portugalského Algarve závodit opět s Fordem Fiesta RS WRC. Navigovat ho bude opět Ilka Minorová. Pirelli tak bude ve WRC zastoupeno sice pouze jedním vozem, ve WRC2 bude mít ale hned šest želízek v ohni. V Portugalsku přijdou ke slovu směsi XR5 a XR7. XR5 je tím nejtvrdším, co Pirelli nabízí, ovšem obecně jsou obě směsi postaveny tak, aby vydržely tvrdé a agresivní podmínky, které na tratích portugalských RZ jsou.
Měly by vydržet i názary ostrých kamenů a kromě toho jsou nové XR gumy postaveny symetricky. To znamená, že jedna guma může být namontována na obě strany vozu, což by mohlo hrát určitou roli při výběru strategie. Jezdci WRC můžou během rally nasadit 25 gum, plus čtyři na shakedown. "Ve Švédsku jsem byl rychlostí gum Pirelli nadšen. Byli jsme tam od startu do cíle konkurenceschopní," říká Henning Solberg.
Henning ve Švédsku 2012 za volantem Fiesty na Michelinech
"Ačkoliv je šotolina v Portugalsku zcela jiným terénem, tak doufám, že tyto gumy pro nás budou znovu výhodou. Dobře si vzpomínám na dřívější Scorpion gumy, ale musím být také realistický. Jsme privátním týmem a před soutěží netestujeme. Jdeme rovnou do shakedownu. V takové situaci doufáte, že gumy udělají rozdíl."
Jen dodejme, že Pirelli vystoupilo z MS v rally v ke konci roku 2010, aby se mohlo plně koncentrovat na F1. Od té doby až na pár výjimek (především společnost DMACK obouvala několik soukromých aut) zásobuje týmy WRC pouze Michelin.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?