Henning Solberg pojede i při svém startu v Portugalsku na pneumatikách Pirelli. Ve Švédsku se mu docela dařilo, vždyť dokázal zajet jeden nejrychlejší čas.
Produkt značky Pirelli s názvem Scorpion uvidíme i na nadcházející Rally Portugal, která se jede od 3. do 6. dubna, na vozu specifikace WRC. Na gumy italské firmy totiž bude i při svém letošním druhém startu spoléhat Henning Solberg. Už ve Švédsku měl tento zkušený jezdec na své Fiestě gumy Pirelli a dokázal s nimi vyhrát jednu zkoušku. V únoru šlo samozřejmě o sněhovou specifikaci gum, teď půjde o šotolinovou.
Nor bude v okolí portugalského Algarve závodit opět s Fordem Fiesta RS WRC. Navigovat ho bude opět Ilka Minorová. Pirelli tak bude ve WRC zastoupeno sice pouze jedním vozem, ve WRC2 bude mít ale hned šest želízek v ohni. V Portugalsku přijdou ke slovu směsi XR5 a XR7. XR5 je tím nejtvrdším, co Pirelli nabízí, ovšem obecně jsou obě směsi postaveny tak, aby vydržely tvrdé a agresivní podmínky, které na tratích portugalských RZ jsou.
Měly by vydržet i názary ostrých kamenů a kromě toho jsou nové XR gumy postaveny symetricky. To znamená, že jedna guma může být namontována na obě strany vozu, což by mohlo hrát určitou roli při výběru strategie. Jezdci WRC můžou během rally nasadit 25 gum, plus čtyři na shakedown. "Ve Švédsku jsem byl rychlostí gum Pirelli nadšen. Byli jsme tam od startu do cíle konkurenceschopní," říká Henning Solberg.
Henning ve Švédsku 2012 za volantem Fiesty na Michelinech
"Ačkoliv je šotolina v Portugalsku zcela jiným terénem, tak doufám, že tyto gumy pro nás budou znovu výhodou. Dobře si vzpomínám na dřívější Scorpion gumy, ale musím být také realistický. Jsme privátním týmem a před soutěží netestujeme. Jdeme rovnou do shakedownu. V takové situaci doufáte, že gumy udělají rozdíl."
Jen dodejme, že Pirelli vystoupilo z MS v rally v ke konci roku 2010, aby se mohlo plně koncentrovat na F1. Od té doby až na pár výjimek (především společnost DMACK obouvala několik soukromých aut) zásobuje týmy WRC pouze Michelin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?